شناسهٔ خبر: 40282122 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رقم دقیق بدهی‌های عجیب روی دست استقلال

مدیرعامل باشگاه استقلال جزئیات کاملی از مطالباتی که این تیم باید به مربیان و بازیکنان سابق خود پرداخت کند، ارائه داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، احمد سعادتمند امشب با حضور در برنامه چهارسوی لیگ شبکه خبر پیرامون مسائل مختلفی صحبت کرد که مشروح اظهارات او را در زیر می‌خوانید:

پروتکل‌های بهداشتی؟

از دو منظر به پروتکل می‌شود نگاه کرد. اول اینکه جان انسان‌ها مهم است و باید به موارد مد نظر توجه کرد. از طرفی همه ما دلمان برای فوتبال تنگ شده و همه می‌خواهند فوتبال را تماشا کنند. فکر می‌کنم با رعایت پروتکل‌ها و موارد بهداشتی می‌شود لیگ را ادامه داد. یک مقدار به بازیکنان فشار می‌آید چون هر ۴ روز بازی می‌کنند و این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد ولی در کل امیدوارم بتوانیم لیگ را به پایان برسانیم.

ارزیابی شرایط بعد از دو ماه ورود به استقلال؟

خدا را شکر در این یک ماه و بیست روز اخیر که در استقلال بودم، با حمایت عزیزان و هواداران، توانستیم بخش اعظمی از مطالبات حتی باقی مانده از دی را پرداخت کنیم. این را چند بار گفته‌ام که این کارها جزوی از وظایف باشگاه است و باید به قراردادها عمل کند. من در این سال‌ها که در جاهای مختلف بوده‌ام به یاد ندارم شب عید به بازیکنان چیزی داده نشده است. ۲۵۰ هزار دلار دیاباته طلب داشت و ما امروز که با هم حرف می‌زنیم این پول پرداخت شده است. یک میلیارد و ۷۰۰ میلیارد تومان تفاوت پول دیاباته از بهمن با الان است چون قیمت ارز عوض شده است. دیاباته یک بازیکن بسیار خوب است. ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مطالبات این بازیکن بود و این پول اگر زودتر پرداخت می‌شد، با ۳ میلیارد تومان مسئله حل می‌شد. جدا از اینکه آقای دیاباته بازیکن بسیار خوبی است و از بازیکنان اصلی ما به شمار می‌رود ولی با این پول می‌شد ۳ هزار و ۱۰۰ نفر بازیکن جوان و مستعد را با کلیه امکانات در استان‌های مختلف می‌شود پرورش داد. ما با این رقم‌ها می‌توانیم دیاباته‌های زیادی را پرورش دهیم و تراتسفر کنیم. این موضوع کشف استعدادها در همه نقاط کشور در برنامه ماست و ان‌شاءالله این کار را می‌کنیم.

جلسه با پیشکسوتان؟

این باشگاه متعلق به پیشکسوتان است. این عزیزان به ما نقطه نظرات خود را گفتند و جلسات دوستانه و صمیمانه‌ای باهم داشتیم.

کمیته فنی؟

در جلسه با پیشکسوتان در این باره صحبتی نداشتیم. ما به دنبال برگزاری یک مراسم با حضور پیشکسوتان، بازیکنان تیم بزرگسالان و پایه به همراه خانواده‌هایشان هستیم. صحبت‌ها و جلسات ما با پیشکسوتان همیشه ادامه دارد.

لکیچ دستیار مجیدی؟

قرارداد ایشان تمام شده و آقای مجیدی هم به ما گفتند که دیگر نیازی به او ندارند. ایشان هنوز دستمزدش را نگرفته است. شما حساب کنید که بویان بازیکن سه سال پیش استقلال ۳۲۰ هزار دلار با قیمت دلار در آن زمان، هنوز از ما طلبکار است. مشکلات زیاد است و باید هواداران بدانند که چقدر مشکلات داریم.

انتخاب معاونین؟

تا الان درگیر پرداخت‌ها بوده‌ایم. ما همه تلاش خود را کردیم تا مشکلات مالی را حل کنیم. مشکل دیاباته مشکل بزرگی بود که حل شد. خاطرتان هست برای طلب ۱۶۰ هزار دلاری آقای استراماچونی یک مملکت بسیج شده بود و با درایت وزیر ورزش و کمک رییس بانک مرکزی این پول انتقال پیدا کرد. حالا ما ۲۵۰ هزار دلار دیابته را سعی کردیم جوری بدهیم که مشکلی ایجاد نشود. یک بخشی از حقوق بازیکنان، طلب تیم امید و مطالبات پیشکسوتان را دادیم. دو زمین اختصاصی گرفتیم. ما مشکلات را دسته بندی کردیم. از هفته بعد سازماندهی را آغاز می‌کنیم. هیچکس در عزل و نصب‌ها دخالتی ندارد. من اختیار کامل در خصوص انتصابات دارم.

پست اخیرتان در فضای مجازی؟

منافع بعضی ها در باشگاه استقلال به خطر افتاده است و نمی خواهند استقلال به آرامش برسد. اگر ما نمی توانستیم مطالبات را پرداخت کنیم چه مشکلی پیش می آمد؟ برند باشگاه استقلال بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان است و باید سالی ۲۰۰ میلیارد از برندش درآمد داشته باشیم.

دیاباته؟

کل مطالبات دیاباته و میلیچ پرداخت شد. میلیچ بامداد چهارشنبه راهی تهران می‌شود. با پیگیری‌های صورت گرفته، منزل، ویزا و مسائلی از این دست آماده هستند. مگر اینکه اتفاق خاصی در این میان رخ دهد وگرنه مشکلی وجود ندارد. من امروز از امور بین الملل‌مان خواستم که به این دو بازیکن اعلام کنتد تا در اولین فرصت به تمرینات اضافه شوند.

زمین اختصاصی؟

ما الان به دنبال زدن دو کمپ در مازندران و همدان هستیم. کمپ مازندران هم سطح با دریا و کمپ همدان در ارتفاع است. البته این برنامه بلند مدت ماست و جلساتی در این رابطه داشته‌ایم، اما در خصوص کمپ حجازی در برنامه‌ای جداگانه مفصل صحبت می‌کنیم. در همین حد بگویم که به دنبال بازسازی کمپ با کمک هواداران هستیم و از دولت کمکی نمی‌خواهیم چون آنقدر هوادار عاشق داریم که نیازی به کمک دولت نداشته‌ باشیم. با توجه به نگاه ویژه دولت به خصوصی سازی، ما به دنبال اخذ سند کمپ حجازی و مرغوبکار هستیم.

جایگاه استقلال؟

جز قهرمانی چیزی برای استقلال نمی‌بینیم. نگاه ما قهرمانی است. اگرچه ۱۰ امتیاز با یک بازی عقب افتاد، با صدر فاصله داریم ولی ما تیمی منسجم و با انگیزه هستیم. باشگاه با نفس گرم هواداران برای امسال و سال بعد تلاش می‌کند.

دیاباته و میلیچ بر می‌گردند؟

وظایف ما اعم از پول، ویزا، پرواز و منزل را انجام داده‌ایم. ما در زمان مقدر کار خود را کردیم و هر کاری کردیم با آن‌ها و وکیلشان هماهنگ کردیم. هیچ بهانه‌ای از طرف آن‌ها نباید وجود داشته باشد.

شکایت استراماچونی؟

الان ما ۳۲۰ هزار دلار به بویان، ۱۰۰ هزار دلار به پادوانی، ۵۵۰ هزار دلار به شفر، ۲۳۰ هزار دلار به جپارف و منشا و سه وکیل، ۱۵۰ هزار دلار به پاختاکور و یک میلیون و ۸۰۰ هزار یورو به استراماچونی با توجه به شکایتش بدهکاریم. این‌ها رقم کمی برای باشگاهی که به نقطه صفر نرسیده نیست. هوادار باید وضعیت را بداند. ما حتی از حق پخش هم محرومیم. 

صحبت پایانی...

دو نکته باید بگویم. اول آغاز به کار فروشگاه‌های زنجیره‌ای استقلال از ماه بعد است و دوم اینکه دو عزیز در ایران و یک عزیز در خارج ادعا کردند به ما کمک کردند که صحت ندارد و از کسانی که به ما کمک کردند هم متشکرم.

نظر شما