شناسهٔ خبر: 40281421 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

دعای سردار سلیمانی در حق مردم آذربایجان

تهران (پانا) - مأموریت ستاد باید در قالبی متفاوت و از جنبه‌های فرهنگی و اجتماعی بازنگری شده و فعالیت نماید تا به هرگونه تهدیداتی به صورت مدیریت شده دف

صاحب‌خبر -

به گزارش تسنیم از تبریز، جلسه اعضای ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت استان با حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، امام جمعه تبریز در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

محسن ایرانزاد دبیر ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت استان فعالین این ستاد را رزمندگان جبهه سلامت دانست و اظهارداشت: به محض اعلام آمادگی، اهالی، معتمدین و خیرین هر منطقه از تبریز و شهرستان‌های استان در آن محله و منطقه حضور یافته و ستاد تشکیل دادیم.

وی با بیان این که هدف اصلی ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت استان ایجاد فرهنگ خیر خواهانه بود، افزود: ستاد وظیفه خود را فراتر از توزیع سبدهای معیشتی می‌دید و به همین جهت نیز توانستیم با مشارکت مردم و خیرین از کسانی که معیشت آنان از بیماری کرونا آسیب دیده بود دستگیری نماییم.

ایرانزاد مساجد، هیئات و متدینین را بازوان پرتوان ستاد برشمرد و به مناطقی از سطح تبریز که ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت استان دفتر ایجاد کرده بود اشاره کرد و گفت: آخماقیه، آناخاتون، باغ معروف، سرخاب، شهرک سهند، طالقانی، عباسی، قراملک، مارالان، شهرک امام و طرلان دره‌سی از جمله مناطق نسبتاً محرومی بود که دفاتر ستاد در آن فعال بودند.

وی به نحوه توزیع بسته‌های معیشتی توسط ستاد پرداخت و گفت: ستاد مقرر کرده بود تا به ازای هر میزان کمکی که از مناطق جمع می‌شود، همان میزان نیز روی بسته‌های معیشتی آنان قرار داده و به مردم نیازمند اهدا کنند، اما فعالیت دفاتر ستاد به حدی مطلوب بود که بعضاً تعداد بسته‌های آنان از ستاد مرکزی بیشتر می‌شد، برای مثال مارالان 5 هزار بسته توانسته بود جمع آوری کند، در حالی که ستاد مرکزی تنها توانست هزار و دویست بسته به آنان اهدا کند.

دبیر ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت استان، ضرورت را ایجاد فرهنگ کار خیر و محور قرار دادن مساجد دانست و ابرازداشت: با مدد الهی این فرهنگ در جامعه ایجاد و جا افتاده شد، چراکه در اقوامات اخیر، مرکزیت فعالیت‌ها در مساجد بود و هر دفتر ستاد، یک روحانی ناظر در کیفیت و عملکرد داشت تا مسجد به عنوان مرکز خیرخواهانه جا افتاده شود.

وی با بیان این که باید دست تک تک خیرین و فعالین این دفاتر را بوسید، افزود: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در کنار جوانان نسل امروز دوشادوش هم این امر بزرگ را رقم زدند.

ایرانزاد به دعای شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در خصوص مردم آذربایجان اشاره کرد و گفت: این سردار شهید وقتی خبر حرکت خیرخواهانه مردم آذربایجان در کمک به ستاد پشتیبانی مدافعان حرم حضرت زینب (س) را شنیدند تنها یک دعا در حق این مردم نمودند و فرمودند: "خداوند مردم آذربایجان را در قیامت با آقا مهدی باکری محشور کند".

وی با تکیه بر آیه شریفه "إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم"، تاکید کرد: تلاش همه خیرین رضای الهی است و قطعاً خداوند نیز طبق وعده‌ای که داده است آنان را در انجام هر چه بهتر این کار خیر کمک خواهد کرد، خیرین راه را اشتباه نرفتند، اجازه ندادند هیچ ریا و تزویری در کار آنان باشد و در همین جهت نیز هیچ آرم و نشانی نبودند و بسته‌ها را شبانه توزیع می‌کردند.

حسن استوار آذر از اعضای ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت استان با تاکید بر لزوم ادامه فعالیت این ستاد، تصریح کرد: هم افزایی ایجاد شده بین ادارات، ارتباط دهی مردم با دولت و بالعکس، مدیریت بحران‌های آینده در کمترین زمان از ظرفیت‌های ایجاد شده در این ستاد است که نباید آن را از دست داد.

وی ادامه داد: محله محوری و مسجد محوری بارزترین ویژگی ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت استان است که می‌توانند در کمترین زمان نسبت به شناسائی نیازمندان اقدام کرده و در کمترین زمان نیز کمک‌ها را توزیع کنند و باید دولت با کمک‌هایی این چرخه را توانمندتر کرده تا استمرار فعالیت را شاهد باشیم.

هنربر مدیر کل مدیریت بحران استان و از اعضای ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت استان ابرازداشت: شرکت‌ها و کارخانجات مواد غذایی در کنار مردم به بهترین نحو کمک رسانی کردند.

وی ادامه داد: ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت می‌تواند از این پس به عنوان ستاد پشتیبانی مدافعان اقتصادی به حیات پر برکت خود با همراهی اقشار ادامه دهد.

جواد آهنگری مسئول کمیته ارتباطات ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت استان در هم تنیدگی ایجاد شده در این ستاد را اتفاقی مبارک خواند و تصریح کرد: تعامل، هم افزایی، همکاری و هم دلی ایجاد شده بین ادارات مختلف استان باید قدر دانسته شود.

وی خاطرنشان ساخت: اعضای ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت استان رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هستند که با صداقت، احساس مسئولیت و ایمانی قوی به صورت شبانه روزی در جهت رضای الهی و کمک به مردم فعالیت می‌کنند.

وی با تاکید بر لزوم بازنگری در اهداف تشکیل ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت استان، ابرازداشت: مأموریت ستاد باید در قالبی متفاوت و از جنبه‌های فرهنگی و اجتماعی بازنگری شده و فعالیت نماید تا به هرگونه تهدیداتی به صورت مدیریت شده دفع شود.

یونس فاتح معاون کمک‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان و از اعضای ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت به دو "میم" مهم اشاره و تصریح کرد: مستند سازی و مدل سازی دومیم مهمی هستند که مقام معظم رهبری نیز به آن تاکید دارند، نحوه مقابله جمهوری اسلامی با کرونا باید مستندسازی و مدل سازی شود تا در دیگر نقاط دنیا از آن بهره ببرند.

نظر شما