شناسهٔ خبر: 40281388 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

استاندار تهران: رویکرد مدیریت شهری در توقف شهر فروشی قابل تقدیر است

استاندار تهران از تلاش مدیریت شهری دوره پنجم و کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران برای جلوگیری از شهر فروشی و حفظ قواره شهر قدردانی و تشکر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، انوشیروان محسنی بندپی در یکصد و نود و چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش تهران که با حضور اکثریت اعضای این شورا در محل استانداری تهران تشکیل شد، خطاب به «محمد سالاری» رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر و عضو شورای آموزش وپروش تهران گفت: هرچند تراکم فروشی های غیر مجاز وگسترده در دوره های گذشته مدیریت شهری منجر به بد قواره شدن شهر تهران شده است اما باید از شورای شهر تهران و کمیسیون شهرسازی و معماری آن و همچنین شهرداری تهران در دوره فعلی تشکر کرد که علی رغم وجود بحران مالی شدید، ‌ شهرفروشی را متوقف و قواره شهر را حفظ کردند.

وی ادامه داد: ضرورت دارد استانداری و فرمانداری تهران نیز آن ها را در مسیر برنامه ها و سیاست هایی که به درستی در دستور کار خود قرار داده اند همراهی کنیم تا در مسیری که پیش گرفته اند موفق باشند و بتوانند به درآمدهای پایدار دست یابند.

بندپی گفت: اینگونه مسیر ساخت و ساز های بی ضابطه و بی قانون که منجر به بدقواره شدن شهر می شود و مشکلات عدیده ای را برای شهر و شهروندان و مدیریت شهر به همراه آورده و خواهد داشت، مسدود شود.

استاندار تهران در انتقاد به برج سازی های بی ضابطه در شهر تهران اظهار داشت: در دوره های گذشته آنقدر ساختمان ها بی ضابطه و برج های بی قواره وبدون رعایت پیوست های مطالعاتی در شهر تهران ساخته شده است که دیگر خیابان ها دیده نمی شوند  و با وقوع زلزله ای در تهران و تخریب هر کدام از آن ها مشکلات زیادی در امداد رسانی و جلوگیری از  مشکلات بعدی ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره  به گزارش فولادوند رییس آموزش و پرورش شهر تهران از همکاری پیگیرانه اعضای شورای شهر و شهرداری تهران در خصوص بهینه سازی فضاهای آموزشی و اجرای بندهای " د" و " ه" تبصره نهم قانون بودجه سال های ٩٧ و ٩٨ کل کشور جهت تغییر کاربری، ‌بهینه سازی و مقاوم سازی اماکن آموزشی و ساخت فضاهای جدید آموزشی در مناطق غیر برخوردار شهر تقدیر کرد.


وی، همچنین از اهتمام محمد سالاری رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در خصوص به سرانجام رساندن این مهم و بهینه سازی املاک آموزش وپرورش شهر تهران و نیز تلاش ها و تصمیماتی که در زمینه تامین کاربری های آموزشی در فرایند تدوین وت صویب طرح تفصیلی ویژه منطقه ٢٢ تهران داشته و دارند تشکر کرد.  

بندپی افزود: ما آمادگی داریم جلسه فوق العاده ای را در خصوص موضوعات مطرح شده و با اولویت جبران کمبود فضاهای آموزشی و ایمن سازی مدارس و فضاهای موجود در مقابل حریق و ایستایی با آقایان سالاری، محسن هاشمی ریاست شورای شهر و پیروز حناچی شهردار تهران داشته باشیم.

وی ادامه داد: با همراهی فرماندار تهران و معاونت سیاسی استانداری بتوانیم به پیشبرد برنامه های مدیریت شهری کمک کنیم.

نظر شما