شناسهٔ خبر: 40280653 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آمریکا نبرد دولت وفاق ملی لیبی با شبه نظامیان حفتر را مبارزه با تروریسم خواند

سفیر آمریکا در گفت‌وگو با نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی از مبارزه نیروهای دولت وفاق با شبه نظامیان حفتر حمایت کرده و در عین حال خواهان آتش‌بس برای ایجاد گفت‌وگو شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «ریچارد نورلاند» سفیر آمریکا در طرابلس مشارکت دولت وفاق ملی لیبی را در آنچه سرکوب تروریسم و تحقق صلح در این کشور خواند ستود.

سفارت آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد:« نورلاند با فایز السراج نخست وزیر لیبی گفت‌وگو کرد تا بر لزوم پایان دادن فوری به عوامل ایجاد بی ثباتی در لیبی و ارسال تجهیزات نظامی و مزدور از روسیه و دیگر کشورها به لیبی تاکید کند».

بر اساس این بیانیه سفیر آمریکا از مشارکت دولت وفاق ملی لیبی در سرکوب تروریسم و تحقق صلح استقبال کرده است.

در این بیانیه آمده است: «همان گونه که در گفت‌وگوی مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا با نخست وزیر لیبی آمده است حمله غیر ضروری علیه طرابلس باید متوقف شود تا همه نیروهای خارجی، لیبی را ترک کنند و رهبران لیبی آماده کنار گذاشتن سلاح و گفت‌وگو بر سر مسائل مورد اختلاف با یکدیگر شوند».

سفیر آمریکا در ادامه گفت‌وگوی خود با السراج از قصد خود برای سفر به لیبی به مجرد فراهم شدن شرایط و ارائه رسمی استوارنامه خود خبر داده و بر لزوم تعمیق شراکت میان آمریکا و لیبی تاکید کرده است.

سفارت آمریکا همچنین آورده است:« سفیر آمریکا فرارسیدن عید سعید فطر را به نخست وزیر و ملت لیبی تبریک گفته است».

همزمان با افزایش شعاع عملیات‌های دولت وفاق ملی علیه مواضع شبه‌نظامیان «خلیفه حفتر»، مقامات طرابلس بر ادامه درگیری‌ها و مخالفت با آتش‌بس اصرار دارند.

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین ۱۳۹۸ با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را آغاز کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه‌نظامیان متحد با آن مواجه شده و تا به امروز موفق نشده است به داخل شهر نفوذ کند. نیروهای دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

انتهای پیام/.

برچسب‌ها:

نظر شما