شناسهٔ خبر: 40279657 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

گروه های پرخطر و افراد بالای ۶۵ سال در نماز عید فطر شرکت نکنند

اقتصاد ایران: تهران- فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران باتاکید بر رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری اجتماعی در برگزاری نماز عید فطر گفت: گروه های پرخطر و افراد بالای ۶۵ سال در نماز عید فطر شرکت نکنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زالی عصر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال مانند سال‌های قبل برگزاری نماز عید فطر به صورت متمرکز در مصلی تهران برگزار نخواهد شد و مقرر شده که نماز در فضاهای غیر مسقف و باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فردی و همچنین فاصله گذاری اجتماعی مناسب انجام شود.

زالی با تاکید بر اینکه شرکت کنندگان در نماز عید فطر باید وسایل شخصی مانند مهر و سایر وسایل فردی را همراه خود داشته باشند گفت: رعایت پروتکل‌ها و فاصله گذاری مناسب مورد تاکید است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران بیان داشت: نکته قابل تاکید در خصوص افرادی است که باید از قرار گرفتن در اجتماع و رفتن به نماز عید فطر خودداری کنند به خصوص افرادی که بالای ۶۵ سال هستند مورد نظر می‌باشند.

وی گفت: افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای قلبی، عروقی و تنفسی هستند و دیابت و فشار خون دارند و چندین دارو مصرف می‌کنند نباید در این محافل حاضر شوند و همچنین افرادی که دارای علائمی مثل تب و سرفه و سرماخوردگی و درد عضلات می‌باشند و افرادی که در ۲ هفته اخیر با افراد مشکوک به کرونا در ارتباط بوده‌اند نیز باید مراقبت لازم را انجام داده و از حضور در نماز عید فطر خودداری کنند.

زالی بیان داشت: افرادی که سابقه شیمی درمانی و بیماری‌های تضعیف کننده سیستم ایمنی دارند و بانوان باردار و گروه‌های پرخطر ۱۵ گانه که قبلاً اعلام شده‌اند نیز لازم است که در اجتماع‌ها حاضر نشوند تا هم خودشان و هم بقیه به خطر نیافتند.

برچسب‌ها:

نظر شما