شناسهٔ خبر: 40278244 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فردا یکشنبه در چین عید فطر است

پکن-ایرنا- انجمن اسلامی چین پس از رویت هلال ماه در برخی از استان های جنوب غرب این کشور، فردا یکشنبه ۲۴ می مصادف با چهارم خرداد را روز عید سعید فطر اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام انجمن اسلامی چین مسلمانان این کشور فردا را به عنوان نخستین روز ماه شوال و عید سعید فطر و پایان ۳۰ روز روزه داری جشن می گیرند.

عید امسال با نظرداشت همه گیری کرونا و محدودیت ها در نقاط مختلف چین در شرایط خاصی گرامی داشته می شود مسلمانان با نظر مسئولان و برای مهار ویروس کرونا و پیشگیری از شوک دوباره بیماری، نمی توانند در مساجد سطح کشور نماز عید برگزار کنند.

در سال های گذشته طبق معمول مسلمانان چین در تمامی مساجد و مراکز اسلامی شهرهای مختلف از جمله مساجد نیوجیه، شوتسون و مادیان در پکن و صدها مرکز عبادی دیگر نماز عید سعید فطر برگزار می کردند.

بر اساس آمارهای رسمی حدود ۲۰ میلیون مسلمان در چین زندگی می کنند اگر چه آمارهای غیر رسمی این رقم را حدود ۵۰ میلیون نفر براورد می کنند.

روز عید فطر در کشور چین تعطیل رسمی نیست، اما مسلمانان آن را جشن می‌گیرند که با توجه به منطقه زندگی، این رسوم متفاوت است برای نمونه در شمال غرب چین مسلمانان یک هفته تا ۱۰ روز به مناسبت این عید جشن می‌گیرند و طی این مدت به دیدار اقوام و آشنایان می‌روند و به یکدیگر تبریک می‌گویند، اما عیدی دادن مرسوم نیست.

 یکی از رسوم جالب توجه مسلمانان چین در روز عید فطر این است که به زیارت اهل قبور می‌روند و بر سر مزار اموات خود به قرائت قرآن می‌پردازند.

کارکنان مسلمان سازمان ها و نهادهای چین نیز از سه روز تعطیلی رسمی به خاطر این عید برخوردار هستند.

برچسب‌ها:

نظر شما