شناسهٔ خبر: 40275895 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

پایگاه خبری انصارالله یمن؛

فلسطين جايگاه ويژه اي در ميان ملت و دولت يمن دارد

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- پیوستن همه آزادگان به محور مقاومت، آینده فلسطین را به سمت آزادی و رهایی از سیطره دشمن جنایتکار سوق می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری آریا، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در یمن با اشاره به جایگاه ویژه مسئله فلسطین در اندیشه عبدالملک بدرالدین و فرمانده شهید حسین الحوثی تاکید کرد: پیوستن همه آزادگان به محور مقاومت و پیشرفت این محور و آشتی ملی فلسطینی ها آینده فلسطین را به سمت آزادی و رهایی از سیطره دشمن جنایتکار سوق می دهد.
احمد برکه در مصاحبه با پایگاه اینترنتی انصار الله یمن تاکید کرد: آرمان فلسطین مسئله ای محوری است که این عقیده بر آن حاکم است که فلسطین یکی از آیات قرآن کریم است. وی همچنین از مشارکت مردم یمن در سالهای گذشته در بزرگداشت روز جهانی قدس و حمایت آنان از فلسطین در همه مناسبتها تقدیر کرد.
برکه با اشاره به اهمیت جهاد برای بازدارندگی در برابر اشغالگران و اتحاد برای مقاومت در برابر آن، تحرکات مشکوک برخی نظام های عربی علیه مسئله فلسطین را محکوم کرد.
وی به مسائل مربوط به فلسطین و آینده آرمان فلسطین با توجه به تحرکات کشورهای محور مقاومت نیز پرداخت.
متن این مصاحبه به شرح ذیل است:
گزارشگر: در سالگرد روز جهانی قدس.. زنده نگه داشتن چنین مناسبت هایی چه اهمیتی دارد؟ و شما این مسئله را در کشورهای عربی و اسلامی چگونه ارزیابی می کنید؟
برکه: بزرگداشت روز جهانی قدس در یک قرن گذشته در کنار فرایض نماز و روزه این ماه، از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. این مناسبت با حملات وحشیانه دشمن صهیونیستی و عوامل آن در منطقه به آرمان فلسطین در راستای اجرای شتابزده طرح موسوم به معامله ترامپ همزمان بوده است، بنابراین بزرگداشت این روز پاسخی به همه معاملات مشکوک برای نابودی حق فلسطینیان است.
گزارشگر: عبد الملک بدرالدین رهبر انقلاب یمن و پیش از وی فرمانده شهید حسین بن بدر الدین الحوثی روز قدس را بسیار مهم می دانستند و این امر در حضور مردم یمن در بزرگداشت روز قدس در سالهای گذشته تاثیرگذار بوده است.. به نظر شما فلسطینی ها چه دیدگاهی درباره تعامل سران و ملت یمن با آرمان فلسطین دارند؟
برکه: با وجود فاصله جغرافیایی بین فلسطین و یمن، فلسطین قلب هر یمنی آزاده و شریف است. اما مسئله فلسطین از جایگاه بالایی در اندیشه عبد الملک بدرالدین و پیش از ایشان در افکار سید حسین داشته است. فلسطین مسئله ای محوری است که اعتقاد محکمی بر آن حاکم است و آن اینکه فلسطین یکی از آیات قرآن کریم است که کوتاهی کردن درباره آن کوتاهی در دین است. همه ما حضور ملت یمن در بزرگداشت این یادبود و حمایت آنان از فلسطین را در همه مناسبت ها شاهد بوده ایم.
گزارشگر: آیا توجه رهبران محور مقاومت به روز قدس و به طور کلی مسئله فلسطین، به ویژه با توجه به برخی اشکال عادی سازی روابط، تغییری در قواعد بازی اسرائیل و آمریکا در منطقه، ایجاد خواهد کرد؟
برکه: محور مقاومت مهمترین اقدام برای یاری همه مسائل امت و در رأس آن آرمان فلسطین به شمار می رود و این محور همه دسیسه های دشمنان را علیه امت اسلام و فلسطین ناکام خواهد گذاشت. بنابراین با ایجاد محوری که از حقوق مقاومت دفاع می کند، همه طرح های دشمنان برای نابودی فلسطین، به ویژه طرح موسوم به معامله ترامپ زیر ضربات محور مقاومت به شکست خواهد انجامید.
گزارشگر: به نظر شما رژیم اسرائیل امروز چقدر از تحرکات کشورهای مقاومت دچار بحران شده است؟
برکه: رژیم صهیونیستی در داخل و خارج با بحرانهای فراوانی روبروست.
به لحاظ داخلی، تشکیل دولتی تندرو به ریاست نتانیاهوی جنایتکار اثر بزرگی در کشاندن رژیم صهیونیستی به سمت جنگ با محور مقاومت خواهد داشت که برنده این جنگ هم او نخواهد بود.
به لحاظ خارجی نیز با تشکیل محور مقاومت رژیم اشغالگر دچار مخمصه بزرگی شده است زیرا باید با ارتش واقعی روبرو شود که در نبرد با تروریسم پیروز و قوی شده است به گونه ای که می تواند دشمن را در منطقه ما تهدید کند.
برکه: برخی نظام های عربی در ازای حفظ تاج و تخت برای تحقق منافع آمریکا و اسرائیل تلاش می دانند و در ازای حفظ تاج و تخت (حاضرند) فلسطین را در ظرفی از طلا تقدیم دشمن اسرائیلی کنند.
پیروزی های بزرگ محور مقاومت مانع از تحقق همه دسیسه های رژیم صهیونیستی در منطقه خواهد شد.
گزارشگر: شما به عنوان جنبش مقاومت فلسطین، با تجاربی که در مقاومت در برابر اشغالگان دارید آیا بر این باورید که راه حل پایان بخشیدن به اشغالگری در فعالیت های جهادی است یا اقدام سیاسی و دیپلماتیک؟
برکه: رژیم صهیونیستی، فلسطین را نه با صندوق های رأی گیری که با آتش و آهن و کشتار و آواره کردن مردم اشغال کرد بنابراین همه راه های مقاومت و در رأس آن مبارزه مسلحانه علیه این دشمن حق ماست. اما اقدام سیاسی و دیپلماتیک نتیجه طبیعی مبارزه مسلحانه است و دیپلماسی تنها به رژیم اشغالگر این انتخاب را خواهد داد که از همان راهی که آمده است برگردد یا با سرنوشت قطعی خود زیر ضربات مقاومت روبرو شود.

نظر شما