شناسهٔ خبر: 40274511 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قم|رسالت اصلی هلال‌احمر پرهیز از حواشی و دوری از دسته‌بندی‌ها و جناح‌بندی‌هاست

معاون بهداشت، درمان و توان‌بخشی هلال‌احمر کشور گفت: رسالت اصلی هلال‌احمر پرهیز از حواشی و دوری از دسته‌بندی‌ها و جناح‌بندی‌هاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، فرید مرادیان امروز در مراسم تودیع و معرفی مدیرعامل هلال‌احمر جمعیت استان قم در تالار کرامت استانداری اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر قم توفیقات زیادی را در مقابله با حوادث و بحران‌های مختلف در سال‌های گذشته تاکنون داشته است.

معاون بهداشت، درمان و توان‌بخشی هلال‌احمر کشور افزود: به پشتیبانی علما و بزرگان در قم و حضور جوانان داوطلب و امدادگران در حضور همه‌جانبه حوادث و بحران‌های یک الگوی مهمی با مدیریت مدیرعامل سابق به‌عنوان فردی دارای اخلاق پسندیده، مؤمن و متعهد ترسیم‌شده که موجب افتخار است.

وی با اشاره به نکاتی مهم درون تشکیلاتی در مجموعه هلال‌احمر بیان کرد: همه ما مکلف به رعایت بی‌طرفی و بی‌غرضی هستیم و پرچم سفید و شعارها، اهداف و اصول معین و مشخصی داریم و به سبب تکلیف قانون و وظایف نیز سازوکار ما مشخص است.

مرادیان با بیان اینکه رسالت اصلی هلال‌احمر پرهیز از حواشی و دوری از دسته‌بندی‌ها و جناح‌بندی‌هاست و ما اجازه ورود به هیچ دسته‌بندی را نداشته و وظیفه ما تکریم انسان‌ها و خدمت در سوانح است، عنوان کرد: در حوزه آموزش و فرهنگی و اقدامات بشردوستانه و امدادرسانی و تکریم انسان‌ها در همه کشورها، بی‌طرفی اهمیت دارد و باید به‌طور خاص تضمین اصول و اهداف شود.

معاون بهداشت، درمان و توان‌بخشی هلال‌احمر کشور گفت: در استان قم مدیریت جدید به بهترین وجه پیگیر شرایط ویژه قم در خدمت به زائران و وجود حوادث که به دلیل رفت‌وآمد زوار باشد و در حوزه هلال‌احمر تکریم مراجع و فقهای بزرگوار و اهالی حوزه و خدمت‌رسانی به مردم را موردتوجه قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: مدیران، کارمندان و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر باید از ورود به حواشی بر حذر باشند و نظر درباره عملکرد و مشکلات با صلاحیت دستگاه‌های بازرسی و نظارتی ارائه می‌شود و کسی صلاحیتی برای ورود به این مباحث را ندارد، اظهارنظر اشتباه و غیبت می‌تواند به معنای تضییع حق دیگران شود، پس ورود به حواشی مصلحت نیست و تطابقی با وظایف شرعی و اخلاقی ما ندارد.

مرادیان اضافه کرد: در قانون وظایف هلال‌احمر منعکس‌شده و نظم و آمادگی همیشگی و نظارت بر حفظ حریم بیت‌المال که سرفصل اموال عمومی است موردتوجه قرار دارد، ازاین‌رو باید پاکدستی داشته باشیم و این فرهنگ را اشاعه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی در هزینه‌ها اهمیت زیادی دارد، در سال 84 هزینه‌های هلال‌احمر 40 درصد هزینه‌های جاری بود و 60 درصد صرف برنامه‌ها، اهداف، عملیات و آموزش می‌شد اما در فرودین هزینه‌های پرسنلی جاری 110 درصد اعتبار ابلاغی یک دوازدهم سال 99 برآورد شد که این یک بحران است.

معاون بهداشت، درمان و توان‌بخشی هلال‌احمر کشور عنوان کرد: بدنه حجیم پرسنلی سبب گسترش هزینه‌های جاری هلال‌احمر شده است و طبق قانون مکلف هستیم هزینه جاری را به 20 درصد برسانیم که نیاز به همگرایی دارد.

وی با تأکید بر اینکه در بندهای الف و ب قانون مدیریت بحران کشور وظایف وسیع و گسترده‌ای بر دوش هلال‌احمر نهاده شده و قانون‌گذار توجه کرده با این وظایف امکانات و تسهیلات و نیروهای تخصصی خواهد داشت افزود: در این شرایط همکاری بین بخشی در حوادث کشور به بهترین وجه دیده‌شده است.

مرادیان تصریح کرد: امیدواریم با همراهی سپاه و ارتش و رسانه‌ها بتوانیم در زمینه وظایف و تکالیف قانونی و مشورت گرفتن از بزرگان و نخبگان و مراکز علمی و دانشگاهی گام‌های مؤثری برداریم.

انتهای پیام/457/ ع

نظر شما