شناسهٔ خبر: 40272994 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

در یک قدمی رود ارس ولی روی موج تشنگی /تصاویر

شهر شهید پروراسلام آباد مغان در استان اردبیل از شهرهای مرزی و همجوار با رودخانه خروشان ارس همچنان با مشکل بسیار مهم و حیاتی کمبود یا بهتر است گفته شود نبود آب آشامیدنی مواجه است.

صاحب‌خبر -
شهر شهید پرور اسلام آباد مغان در استان اردبیل از شهرهای مرزی و همجوار با رودخانه خروشان ارس همچنان با مشکل بسیار مهم و حیاتی کمبود یا بهتر است گفته شود نبود آب آشامیدنی مواجه است.

به گزارش اعتدال به نقل از شفقنا روایت یکی از اهالی این شهر را در ادامه از این شهرکه جلوه های طبیعتش زیبا و دوستن داشتنی است ولی درعین حال مانند بسیاری از شهرهای مرزی از مشکلات مختلف رنج میبرد را در ادامه می خوانید:

به دنبال مشکلات شدید آب در بخش اسلام آباد مغان، اهالی در این روزهای سخت کرونایی در مشکل ناشی از کم آبی گرفتار شده و نیازمند تدبیر دولت برای حل مشکلات متعددشان هستند.

اهالی شهر این روزها با دبه ها در انتظار پر کردن ظرف هایشان از آب تانکرهای سیار هستند، امروز دوستان بچگی ، برادرانم و مادر مهربانم با لبخند بی ریایش میزبان من شدند، و از مشکلات موجود که هر کدام با ظرفی برای تهیه آب شرب به سراغ تانکرهای سیار رفته بودند گفتند از رنج بی آبی که در یک قدمی رود پرآب ارس زندگی را برایشان طاقت فرسا کرده بود.

با مادر مهربانم که مشغول شستشوی لباس و ظرف بود، سر صحبت را باز کردم، مادر دلسوزم گفت : حدود چندین سال است که این شهر با مشکل کم آبی دست و پنجه نرم می کند، با فرا رسیدن گرما طاقت فرسای تابستان هم ، رنج بی آبی زندگی را در این شهر طاقت فرسا می کند.

مادر مهربانم گفت: هر روز مجبوریم برای شستشو ظرف های باقیمانده از سحری منتظر رسیدن آب در شرایطی که این روزها بخاطر ویروس کرونا باید بیشتر از آب استفاده کنیم ساعت ها منتظر بمانیم، اهالی شهرمان نیز برای تهیه آب با مشکل جدی مواجه بوده و منتظر تانکر سیار آب هستند و مردم روستا از آب غیر بهداشتی کانال ها استفاده می کنند.
یکی از مادران روستا که با فرزندش برای پرکردن ظرف آب به کنار کانال آمده بود، با صدای بلند به من گفت: مردم این شهر دارند از آب غیر بهداشتی این کانال استفاده می کنند.

علی ای حال،فصل تابستان و گرمای سوزان در راه است و نبود آب شرب مشکلات عدیده ای را برای ساکنان شهر اسلام آباد وجود خواهد آورد.

تصمیم گیری بر عهده مسئولین گذاشته می شود تا اقدامات مناسب درباره این مسئله حیاتی هرچه سریعتر صورت بگیرد.



نظر شما