شناسهٔ خبر: 40271117 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تشکیل خط مقاومت از ابتکارات ایران در راستای پیروزی آرمان قدس است

معاون امور ایران مجمع تقریب مذاهب اسلامی تشکیل خط مقاومت را از دیگر ابتکارات ایران اسلامی در جهت پیروزی آرمان قدس شریف عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، در تقارن روز قدس و سالروز آزاد سازی خرمشهر مراسم قدس نماد وحدت جهان اسلام با سخنرانی حجت الاسلام سیدحامد علم الهدی معاون امور ایران مجمع تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام سید حامد علم الهدی در این جلسه اهمیت مسئله فلسطین و قدس را از دو جنبه اعتقادی و سیاسی برای امت اسلام مهم و حیاتی ارزیابی کرد.

معاون امور ایران مجمع تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: بیت المقدس و مسجد القصی در اعتقادات اسلامی و تمام ادیان اسلامی بعد از مسجد الحرام و مسجد النبی جزو سه مسجد مقدس و و اول جهان اسلام  است و خداوند معراج پیامبر را از طریق مسجدالقصی قرار داده است.

وی ادامه داد: این نگاه اعتقادی در بین تمام مذاهب اسلامی مشترک است و همه مسلمانان بر حفظ این مسجد و دفاع از تمامیت آن اشتراک دارند.

علم الهدی در ادامه بر بعد سیاسی اهمیت جایگاه مسجدالقصی و آرمان فلسطین در جهان اسلام اشاره کرد وادامه داد: امام راحل عظیم الشان، این روشنفکر عظیم با افکار و هدف گذاری‌هایی فراتر از زمان، مسئله فلسطین را از موضوعی صرفا عربی به یک قضیه جهانی و مشترک در جهان اسلام تبدیل کرد.

 

وی ادامه داد: امام(ره) روز قدس را به عنوان یک روز ماندگار در آرمان قدس شریف پایه‌گذاری کرد که امروز در تمام جهان گرامی داشته شده و فراتر از یک روز به صورت یک هفته در کشورهای مختلف اجرا می‌شود.

علم‌الهدی ادامه داد: کشورهای عربی تلاش می‌کردند که موضوع فلسطین یک قضیه صرفا عربی باقی بماند و حتی در طول زمان با توافق‌هایی مانند «کمپ دیوید» در این مسیر حرکت کردند اما امام دید و نگاه تازه‌ای به قضیه فلسطین داد و موضوع را در سطح جهان اسلام مطرح کرد که این امت بزرگ اسلامی حتی با یک سطل آب، سیل نابودی این رزیم اشغالگر را فراهم می‌کنند.

وی از اخلاص امام با عنوان رمز موفقیت یاد کرد و ادامه داد: آنچه امام می‌فرمود آمیخته به اخلاص بود و گفتار و قلم او آتشین و ماندگار بود.

علم‌الهدی یادآور شد: رژیم صهیونیستی، غاصب است و هر دزد یک روز رسوا و گرفتار و برگزاری روز قدس این رسوایی و گرفتاری غاصب را نزدیک‌تر می‌کند.

معاون امور ایران مجمع تقریب مذاهب اسلامی تشکیل خط مقاومت را از دیگر ابتکارات ایران اسلامی در جهت پیروزی آرمان قدس شریف عنوان و ادامه داد: دشمن تلاش کرده که افکار جهان اسلام را از مسئله قدس به دیگر موضوعات مشغول کند اما امروز خلف صالح رهبر کبیر انقلاب نیز هوشمندانه در مسیر افکار و هدف‌گذاری‌های امام راحل(ره) حرکت می‌کند.

وی با گرامیداشت یاد و نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: خط مقاومت اسلامی در مرزهای رژیم صهیونیستی تشکیل شده است و حاج قاسم نیز شهید قدس است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی نیز در این جلسه با گرامیداشت حماسه آزادسازی خرمشهر و همزمانی این حماسه با روز قدس و گرامیداشت یاد و نام شهدای حماسه آزاد سازی خرمشهر از جمله شهید جهان آرا گفت: امام راحل(ره) فرمودند «خدا خرمشهر را آزاد کرد» و رهبر انقلاب نیز از خرمشهرهای در پیش، یاد کردند که به امید خدا آزادی قدس شریف در آینده مصداقی از این پیروزها خواهد بود.

سبزیان ادامه داد: در سال گذشته و همزمان با راهپیمایی عظیم این روز طرح نگارش کتاب مردمی فلسطین در سراسر استان اجرا شد و مردم دل نوشته‌های خود و کودکان و نوجوانان نقاشی‌های خود را با موضوع قدس شریف ثبت کردند و مجموعه مطالب مردمی جمع‌آوری شده در راهپیمایی روز قدس سال گذشته امروز در قاب دو مجلد کتاب با عنوان کتاب مردمی فلسطین رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: تدوین این کتاب کوچکترین ادای دین مجموعه کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی به آرمان قدس شریف است.در انتهای این مراسم دو جلد کتاب مردمی فلسطین رونمایی و پوستر مراسم امضا شد.

انتهای پیام/281/ح

نظر شما