شناسهٔ خبر: 40270424 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آیت‌الله کعبی: عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها تداوم سیاست شکست‌خورده «شاخه زیتون» است

عضو مجلس خبرگان گفت: تلاش برای عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها تداوم سیاست شکست‌خورده شاخه زیتون است که برخی کشورهای مرتجع عرب مثل آل سعود از طریق آن به‌دنبال مشروعیت‌یابی برای رژیم صهیونیستی هستند.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله عباس کعبی، عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به نطق زنده رهبر معظّم انقلاب در روز جهانی قدس، گفت: سخنان تاریخی رهبر حکیم انقلاب در روز قدس، ابتکار عمل را در پیشبرد آرمان فلسطین و آزادی قدس به‌دست جریان مقاومت فلسطین داد و در واقع راه آزادی قدس را بر پایه حرکت جهاد فی سبیل‌الله و پشتیبانی از مقاومت اسلامی و مکتب شهید سلیمانی که همان مکتب عاشورا و ولایت فقیه است ترسیم کردند.

وی ادامه داد: سخنان دیروز رهبر انقلاب نشان داد که آرمان فلسطین و آزادی قدس از دیدگاه رهبری، پیشینه عقلی، شرعی و انسانی دارد. ایشان هم سابقه غصب فلسطین اشاره کردند و هم پشتیبانی از مقاومت را به صراحت تأکید کردند و هم بر مبنای معاهده الزام فقهی، راه حل آزادی فلسطین و قدس را بر پایه منطق دموکراسی و مشارکت همگانی فلسطینی‌ها اعم از یهودی و مسیحی و مسلمان و آوارگان در تعیین سرنوشت خود به عنوان راه حل جمهوری اسلامی که با حقوق بین‌المللی امروزی هم سازگار است، تبیین کردند.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان با بیان اینکه رژیم صهیونیستی همواره در بوق و کرنا می‌کند که نظام جمهوری اسلامی و رهبر آن، یهودی‌ستیزی را دنبال می‌کنند، گفت: رهبر انقلاب در نطق تاریخی خود بیان کردند که آرمان آزادی فلسطین و قدس به معنای یهودی‌ستیزی نیست بلکه آرمان بشریت و همه ادیان و انسان‌ها است و اصلاً صهیونیست‌ها فرعون‌های زمانه هستند که برخلاف آیین موسی دارند عمل می‌کنند. این را هم رهبری به خوبی بیان کردند.

کعبی با بیان اینکه رهبر انقلاب، افق‌های آینده آزادی فلسطین و قدس را بیان کردند، عنوان کرد: ایشان فرآیند مقابله‌ با رژیم صهیونیستی و حامیانشان را به‌گونه‌ای بر پایه نظام حقوق بین‌الملل و شرع و انسانیت تبیین کردند که صهیونیست‌ها را به انفعال و واکنش عکس‌العملی وا داشته است.

وی تصریح کرد: بازتاب جهانی سخنان رهبر انقلاب بیانگر آن است که رهبر معظّم انقلاب با همین سخنرانی موج جهانی بر علیه صهیونیسم بین‌الملل ایجاد کرده است.

کعبی، سازش و تلاش برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را خیانت به آرمان فلسطین و خیانت به امت عربی دانست و گفت: سازش با رژیم صهیونیستی مثل این است که کسی، خانه‌ای را غصب کرده باشد و حالا که می‌خواهند او را بیرون کنند، بگوید بیایید درباره وسایل منزل، مذاکره کنیم و صاحبخانه هم با لبخند به دنبال راضی‌کردن غاصب باشد و دست از اقدامات قانونی خود بردارد.

عضو مجلس خبرگان رهبر افزود: رژیم صهیونیستی به دنبال پایان دادن به آرمان مطالبه قدس است و در حال نوعی مشروعیت‌سازی برای رژیم جعلی خودش است و متأسفانه برخی کشورهای عربی و جریان‌های درون فلسطینی فریب آن ‌ها را خورده‌اند و الان هم جنگ نرم رسانه‌ای و تلاش برای عادی سازی روابط اقتصادی و سیاسی، تداوم سیاست شکست‌خورده شاخه زیتون است که برخی کشورهای مرتجع عرب مثل آل سعود از طریق آن به‌دنبال مشروعیت‌یابی رژیم صهیونیستی هستند.

انتهای پیام/

نظر شما