شناسهٔ خبر: 40269964 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رزمایش همدلی و کمک مومنانه نباید به ماه مبارک رمضان منحصر شود

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: رزمایش همدلی، مواسات و کمک مومنانه نباید به ماه مبارک رمضان منحصر شده و این برنامه ارزشمند باید تداوم داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی‌ در مراسم اختتامیه رزمایش همدلی در ماه مبارک رمضان، با تاکید بر تداوم کمک‌رسانی‌ها در طول سال، اظهار داشت: رسیدگی به خانواده‌های نیازمند، باید همیشه در اولویت ارگان‌های مختلف و خیرین باشد.

وی ضمن تاکید بر فعالیت‌های شبکه‌ای، مردمی و خودجوش در حوزه کمک‌رسانی به نیازمندان، بیان کرد: مسلمانان بر اساس تعالیم اسلامی از جان و مال‌شان برای کمک به نیازمندان هزینه می‌کنند که نمونه بارز آن دفاع مقدس بود.

آیت‌الله محامی خاطرنشان کرد: بیش از 40هزار غذا به عنوان افطاری رهبر معظم انقلاب در کنار میزان قابل توجهی از بسته‌های کمک معیشتی در ماه مبارک رمضان توسط خیرین تهیه و در بین نیازمندان استان توزیع شده است.

امام جمعه زاهدان تاکید کرد: مجموعه‌های دست‌اندرکار ضمن تجمیع اطلاعات دریافت‌کنندگان بسته‌های حمایتی، به فرآیند تهیه لیست دقیق از نیازمندان واقعی استان کمک کنند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به روز جهانی قدس، گفت: فلسطین نماد مبارزه با استکبار جهانی و صهیونسیم است و همه مسلمانان باید بر اساس دستورات دین اسلام، نسبت به جوامع مسلمان دغدغه داشته و به هر نحوی که می‌توانند بر اساس تکلیف شرعی و اخلاق اسلامی‌ به آنان کمک نمایند.

443هزار و300 بسته کمک معیشتی در بین نیازمندان استان توزیع شد

دبیر ستاد مردمی رزمایش همدلی سیستان و بلوچستان در این مراسم گفت: 443هزار و300 بسته  کمک معیشتی در ماه مبارک رمضان بین نیازمندان استان توزیع شده است.

مصطفی میرحسینی افزود: پس از بیانات مقام معظم رهبری درباره همدلی و مواسات، جلوه‌های زیبایی از کمک‌های مومنانه در کشور رقم خورد و این در حالی بود که در برخی از کشورها مغازه‌ها غارت و ماسک‌ها سرقت شد.

وی بیان کرد: در پی توصیه نماینده ولی فقیه در استان، جلسات متعددی در راستای مدیریت و کاهش آسیب‌ها در روند رزمایش همدلی با حضور دستگاه‌ها، خیرین، موسسات خیریه و نهادهای مرتبط برگزار شد.

این فعال فرهنگی اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان تاکنون 443هزار و 300 بسته کمک معیشتی و حدود یک میلیون پُرس غذا توسط نهادهای فعال در طرح ساماندهی و مدیریت یکپارچه بین نیازمندان توزیع شده و این آمار به جز اقدامات خودجوش برخی از خیرین در استان است.

میرحسینی تصریح کرد: در این رزمایش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با 350هزار بسته، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با 35هزار بسته، آستان قدس رضوی با 25هزار بسته، کمیته امداد امام خمینی(ره) با 15هزار بسته، بنیاد مستضعفان با 6هزار بسته ، هلال احمر با بیش از 4هزار بسته و مؤسسات خیریه با حدود 8هزار بسته مشارکت داشته‌اند.

وی با اشاره به پایان کمک‌رسانی در ماه مبارک رمضان و تداوم آن در طول سال، افزود: به زودی حدود 30هزار بسته کمک معیشتی جدید در بین نیازمندان و محرومان استان توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/3139

نظر شما