شناسهٔ خبر: 40269876 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اقامه نماز عید سعید فطر در مساجد شهری و روستایی استان مرکزی

مدیرکل تبلیغات اسلامی مرکزی از اقامه نماز عید سعید فطر در مساجد شهری و روستایی استان مرکزی خبر داد.

صاحب‌خبر -

بر اساس اعلام روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان مرکزی، حجت‌الاسلام قربان پور درخصوص اقامه نماز عید سعید فطر در استان، اظهار کرد: تمامی مساجد در نواحی شهری و روستایی استان مرکزی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از امکان برگزاری نماز عید فطر برخوردار هستند.

حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور با اشاره به موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر برگزاری نماز عید فطر در مصلی‌ها، مساجد و حسینیه‌ها در شرایط کنونی، افزود: در تمامی شهرستان‌های استان اجازه عمومی داده شده است که مساجد و حسینیه‌ها برای اقامه نماز عید فعال باشند و پیرو این مساله در استان مرکزی نیز به تمامی مساجد اجازه برگزاری نماز عید فطر داده شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی عنوان کرد: در مصلی‌های بزرگ مانند مصلی شهر اراک هنوز اجازه حضور گسترده برای برگزاری نماز عید فطر داده نشده است، چراکه در شرایط بیماری کرونا ممکن است ازدحام جمعیت خساراتی را به‌ دنبال داشته باشد و قرار است در صورت اجرای یک دستورالعمل مبنی بر حضور حداقلی جمعیت و با رعایت حداکثری الزامات بهداشتی، این اجازه داده شود.

وی گفت: اگر بتوان در فضای باز، جمعیت را با کیفیتی توزیع کرد که تمرکز ایجاد نشود، بهترین روش برای اقامه نماز عید فطر انجام می‌شود و امیدواریم در استان مرکزی این روش پاسخ‌گو باشد و ستاد پدافندزیستی نیز کلیات این امر را پذیرفته است.

حجت‌الاسلام قربان‌پور در پایان با بیان اینکه نماز عید فطر باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همراه با فاصله‌گذاری اجتماعی به اندازه شرعی یعنی یک متر از جلو و دو طرف اتصال صف برگزار شود تا اقامه جماعت صدق کند، خاطرنشان کرد: استفاده از فضای باز مساجد برای برگزاری نماز عید فطر به شرطی که بتوانند اتصال صفوف را برقرار سازند، مشکلی ندارد.

انتهای پیام

نظر شما