شناسهٔ خبر: 40269295 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گرما در استان بوشهر اوج می‌‎گیرد

بوشهر-ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با آغاز موج جدید افزایش دمای هوا گرما در این استان اوج می‎گیرد.

صاحب‌خبر -

پیام مساعدی روز شنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: بااین وضعیت دما در شهرهای برازجان، خورموج و اهرم به ۴۴ درجه و در عسلویه و جم نیز به ۴۰ درجه خواهد رسید.

وی بیان کرد: بررسی نقشه‌های پیش یابی جوی و دریایی نشان دهنده تداوم پایداری جو و دریا طی امروز است بنابراین تا فردا در برخی نقاط غبار محلی و مه صبحگاهی از پدیده‌های غالب خواهد بود.

مساعدی افزود: پیش بینی می‌شود در ساعاتی از وقت فردا تا حدودی سرعت وزش بادهای جنوبی روی دریا افزایش یابد و از روز سه شنبه در مناطق شمالی خلیج فارس سرعت وزش بادهای شمالی افزایش خواهد یافت.

وی گفت: به دنبال این افزایش سرعت باد دریا در سواحل شمالی و مرکزی تا روز چهارشنبه در برخی از ساعت ها به نسبت متلاطم خواهد بود.

مساعدی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری گاهی همراه با غبار محلی و در برخی نقاط با مه رقیق صبحگاهی پیش بینی می‎شود.

وی افزود: در این مدت جهت وزش باد متغیر به طور غالب شمال غربی تا جنوب غربی گاهی جنوب شرقی با سرعت ۶ تا ۲۶ و گاهی ۳۲ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده‌است.

مساعدی افزود: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج ۳۰ تا ۶۰ و گاهی ۹۰ سانتیمتر پیش بینی شده‌است.

وی بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۲:۰۸ بامداد، مد اول ۰۹:۰۴ ، جزر دوم ۱۶:۳۵ و مد دوم ۲۲:۲۷ خواهد بود.

نظر شما