شناسهٔ خبر: 40264405 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد

آمادگی ۳ هزار مسجد استان تهران برای جمع‌آوری زکات فطره و کفاره مومنین

ولیئی با اشاره به اقامه نماز عید سعید فطر در مساجد تهران، گفت: در همین راستا با راه‌اندازی پویش «# عید مواسات_ عید_ و_ همدلی» قریب ۳ هزار مسجد تهران آمادگی جمع‌آوری زکات فطره و کفارات مردم را دارند.

صاحب‌خبر -

«محسن ولیئی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از اعلام آمادگی نزدیک به سه هزار مسجد استان تهران برای جمع آوری زکات فطره و کفارات مردم در عید سعید فطر خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه با اعلام ستاد ملی کرونا تنها مساجد تهران میزبان مومنین برای اقامه نماز عید سعید فطر هستند، به همین جهت طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در قالب پویش «#عید_مواسات و_همدلی» مساجد تهران آماده جمع آوری کمک ها برای نیازمندان هستند.

 

معاون اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد بیان کرد: مومنین روزه دار در روز عید سعید فطر می توانند زکات فطره خود را در صندوق های در نظرگرفته شده در مساجد بیندازند. ضمن اینکه می توانند در جمع آوری کمک های مومنانه به نیازمندان نیز مشارکت داشته باشند.

 

ولیئی تصریح کرد: مومنینی که برای اقامه نماز عید سعید فطر در مساجد حضور می یابند، لازم است که پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و با ماسک و دستکش در مساجد حضور یابند.

 

وی در پایان به لبیک مساجد به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به نیازمندان در قالب رزمایش مواسات و همدلی مومنانه و اقدامات جهادی برای مبارزه با کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: اگرچه از زمان شیوع ویروس کرونا امکان اقامه نماز جماعت در مساجد فراهم نبود اما مساجد تعطیل نبودند و مراکز نیکوکاری مساجد به صورت شبانه روز در تهیه بسته های ارزاق، تولید ماسک و گان، تهیه آبمیوه و توزیع در میان کادر درمانی طبق پروتکل های بهداشتی فعالیت داشتند.

پایان پیام/40

نظر شما