شناسهٔ خبر: 40263907 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

زنگ خطر «کرونا» در شهرستان‌های بروجرد و دلفان؛ محدودیت‌ها در ورودی برخی شهرها اعمال می‌شود

آمار مبتلایان به کرونا در دو شهرستان‌های بروجرد و دلفان افزایش بیشتری یافته و با توجه افزایش آمار بیماران در ورودی برخی شهرها محدودیت‌هایی اعمال می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، آمار مبتلایان به کرونا در استان لرستان همچنان رو به افزایش است و این روند صعودی ابتلا سبب شده تا لرستان در وضعیت قرمز قرار گیرد و مسئولان نسبت به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی مرتب تاکید و هشدار دهند.

با توجه به اعلام مسئولان استان روند ابتلا به ویروس کرونا در دو شهرستان بروجرد و دلفان افزایش بیشتری یافته تا آنجا که در این دو شهرستان محدودیت های بیشتری نیز اعمال شده است.

در مجموع چهار شهرستان بروجرد، دلفان، دورود و خرم‌آباد وضعیت مطلوبی ندارند و مسئولان عدم رعایت نکات بهداشتی، حضور در بازارها و تفرجگاه‌ها را دلیل اصلی این شیوع می‌دادند.

سید موسی خادمی استاندار لرستان نیز در سخنان اخیر خود که در جلسه ویدئو کنفرانس ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا مطرح کرد اظهار داشت:  از آنجا که روزانه در برخی از شهرستان‌های استان شاهد افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا هستیم بنا شده یک سری محدودیت‌ها ادامه یابد.

هموطنان به لرستان سفر نکنند

وی به تعطیلات عید سعید فطر و احتمال سفر برخی از هموطنان به لرستان به خاطر جاذبه‌های گردشگری این استان اشاره کرد و افزود: استان لرستان با وجود اینکه مردم مهمان نوازی دارد اما به خاطر آماده نبودن شرایط مهمان نوازی توصیه می‌شود مردم به برای سفر به لرستان برنامه‌ریزی نکنند.

استاندار لرستان با بیان اینکه در ایام مذکور مراکز تفرجگاهی استان به شدت کنترل می‌شوند و پذیرش در این مناطق وجود ندارد عنوان کرد: از همه هموطنان به ویژه از مردم استان‌های همجوار درخواست داریم که به استان لرستان سفر نکنند.

وی در رابطه با کنترل و اعمال محدودیت در ورودی برخی از شهرهای استان نیز عنوان کرد: این موضوع در برخی از شهرستان‌ها به ویژه در چهار شهرستان بروجرد، دلفان، دورود و خرم آباد بر اختیار فرمانداران گذاشته شده است.

خادمی با بیان اینکه برگزاری مجالس ترحیم و جشن‌های عروسی در استان همچنان ممنوع است گفت: با توجه به ممنوعیت برگزاری مجالس ترحیم و عروسی اگر افرادی این موضوع را رعایت نکنند براساس قانون با آنان برخورد می‌شود.

وی به لزوم رعایت فاصله اجتماعی و ضرورت همکاری مردم در برای کنترل بیماری کرونا تاکید و اظهار داشت: اگر در منطقه‌ای افراد در این رابطه همکاری لازم را نداشته باشند علاوه بر اینکه برای خود دچار مشکل می‌شوند برای دیگران نیز مشکل ایجاد خواهد شد.

افزایش شیوع در دو شهرستان بروجرد و دلفان

 استاندار لرستان در رابطه با وضعیت کرونایی شهرستان‌های استان افزود: هم اکنون در دو شهرستان بروجرد و دلفان گزارشات خوبی واصل نشده و آمار مبتلایان در این دو شهرستان نسبتا بیشتر است و دلیل آن عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازارها و در مراکز تفریحی است بنابراین از مردم فهیم این دو شهرستان می‌خواهیم برای حفظ سلامتی خود و دیگران و خروج از این وضعیت همکاری‌های خود را بیشتر کنند و با رعایت فاصله اجتماعی از حضور در مراسمات و ازدحام‌ها خودداری کنند.

 وی عنوان کرد: هنگامی که استانی در وضعیت هشدار قرار می‌گیرد به حوزه اقتصادی و حوزه‌های دیگر آن نیز خسارت‌های زیادی وارد می‌شود چون به ناچار محدودیت ها افزایش می‌یابد.

خادمی در رابطه با برگزاری نماز عید فطر در استان نیز بیان کرد: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا، به هیچ عنوان تجمعات بزرگ برگزار نمی‌شود و از آنجا که وضعیت لرستان در حالت هشدار قرار دارد این فریضه مستحب برگزار نمی‌شود.

وی تصریح کرد: در بحث شهرستان پلدختر و چگنی که وضعیت آنها سفید بوده نیز آخرین وضعیت آنها بررسی می‌شود و با هم‌فکری دانشگاه‌ علوم‌پزشکی و نماینده ولی فقیه در رابطه با برگزاری نماز عید فطر در این دو شهرستان تصمیم‌گیری می‌شود.

انتهای پیام/642/ح

نظر شما