شناسهٔ خبر: 40263294 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هزار میلیون دوز واکسن مقابله با کرونا تولید می‌شود

کارخانه انگلیسی-سوئدی آسترا زنکا امید دارد برای ماه سپتامبر هزار میلیون دوز از واکسن تجربی دانشگاه آکسفورد را برای مقابله با کرونا تولید کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، کارخانه انگلیسی-سوئدی آسترا زنکا امید دارد برای ماه سپتامبر هزار میلیون دوز از واکسن تجربی دانشگاه آکسفورد را برای مقابله با کرونا تولید کند.

براساس گزارش‌ها، انگلیس ۱۰۰ میلیون دوز از واکسن این دانشگاه را برای جمعیت ۶۶ میلیون نفره این کشور سفارش داده است.

واکسن هنوز در مرحله آزمایش‌های بالینی است اما اگر اثربخش باشد، می‌تواند کووید ۱۹ را از بین ببرد؛ غول دارویی AstraZeneca امید دارد ظرفیت تولید یک بیلیون دوز واکسن تجربی کرونا ویروس را داشته باشد.

آندرو پولارد، از پژوهشگران بخش تحقیقات در زمینه واکسن دانشگاه آکسفورد اعلام کرده که مراحل آزمایش بالینی این واکسن به خوبی پیش رفته است و در حال حاضر به داوطلبان جدیدی نیاز است تا بررسی‌های واکسن مذکور به صورت گسترده‌تری انجام شود.

شرکت آسترا زنکا که مستقر در برینتفورد است، توافق نامه‌ای برای تولید انبوه واکسن ضد کرونای دانشگاه آکسفورد را امضا کرده و در حال حاضر موافقت نامه‌هایی برای تهیه ۴۰۰ میلیون دوز از آن را دارد.

با این حال، بررسی‌های اخیر نشان داد، این واکسن نتوانسته به خوبی از تمام میمون‌هایی که تحت آزمایش قرار داشتند محافظت کند؛ محققان در آزمایش اخیر دریافتند که ۶ میمون علائم کاهش اشتها و افزایش تنفس را نشان دادند که علائم شناخته شده این ویروس به شمار می‌آیند.

انتهای پیام/

نظر شما