شناسهٔ خبر: 40261060 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سجادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اولین آزمون نمایندگان مجلس یازدهم، انتخاب هیئت رئیسه کارآمد است

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: ترکیب مجلس به ویژه هیئت رئیسه و نایب رئیس‌ها در حل مشکلات کشور تاثیر زیادی دارد.

صاحب‌خبر -

سید کمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری  در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح چهره و وظایف مجلس یازدهم گفت: اکثریت مجلس یازدهم را اصولگرایان و عقلیت آنها را مستقل‌ها و اصلاح طلبان تشکیل می دهند.

او افزود: ترکیب مجلس به ویژه هیئت رئیسه و نایب رئیس‌ها در حل مشکلات کشور تاثیر زیادی دارد. هیئت رئیسه به خصوص رئیس مجلس می‌توانند مجلس را به سمت وظایف و مسیر اصلی سوق دهد که نتیجه آن رفع برخی مشکلات از کشور است.

سجادی در ادامه گفت: مجلس دو وظیفه عمده دارد؛ نخست قانون گذاری است که خلا قانونی کشور پر شود، و دیگری نظارت است که  بخش نظارتی آن  اهمیت بیشتری دارد. بر اساس قانون، نمایندگان مجلس حق دارند که از هر چیزی که مربوط به اداره کشور می‌شود تحقیق و تفحص کنند؛ بنابراین بُعد نظارتی مجلس اهمیت زیادی دارد، چراکه مردم نمایندگان را انتخاب کردند که بر اداره درست کشور نظارت داشته باشند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: بحث نظارتی مجلس به مراتب از قانون گذاری مهم‌تر است، لذا ممکن است قوانین زیادی داشته باشیم، اما بدون نظارت چه کسی آن را اجرا می‌کند.

او افزود: اکنون اصولگرایان در حال رایزنی هستند که شاکله هیئت رئیسه طراحی شود و به راحتی رئیس، نواب رئیس و سایرین را انتخاب کنند، بنابراین یکی از قدم‌های مهمی که نمایندگان مجلس باید بردارند این است که یک هیئت رئیسه کارآمد، دلسوز و هیئت رئیسه‌ای که به آن رسالت اصلی مجلس عمل کنند، انتخاب شود، لذا این اولین آزمون نمایندگان مجلس است.

انتهای پیام/

 

نظر شما