شناسهٔ خبر: 40260437 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون پارلمانی رییس جمهور در گفت و گو با ایسنا:

دولت مداخله ای در انتخاب رییس مجلس یازدهم ندارد

محسن فرامرزی

معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان اینکه تاکید رییس جمهور این است که دولت با مجلس در چارچوب قانون اساسی کمال همکاری را داشته باشند، گفت: دولت هیچ مداخله ای در انتخاب رییس و هیات رییسه مجلس یازدهم ندارد.

صاحب‌خبر -

حسینعلی امیری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به حضور و سخنرانی رییس جمهور در جلسه افتتاحیه مجلس یازدهم در روز هفتم خرداد،اظهار کرد: براساس پروتکل وزارت بهداشت ابلاغی به مجلس شورای اسلامی، امسال تعداد مهمانان مجلس در روز افتتاحیه کمتر خواهد بود و به همین دلیل از اعضای دولت هم افراد کمتری نسبت به دوره های گذشته در مجلس حضور می یابند.

وی درباره موضع دولت نسبت به انتخاب رییس و هیات رییسه مجلس ،تصریح کرد: این موضوع ،بحث داخلی نمایندگان مجلس بوده و دولت هیچ گونه مداخله ای در انتخاب رییس یا هیات رییسه مجلس ندارد و هرکسی را که نمایندگان انتخاب کردند، برای دولت محترم خواهد بود.دولت قطعا به انتخاب نمایندگان مجلس احترام می گذارد و با رییس و هیات رییسه و کل نمایندگان مجلس همکاری خواهد کرد. در جلسه اخیر هیات دولت، رییس جمهور تاکید داشت که دولت با مجلس یازدهم کمال همکاری را در چارچوب مشخص شده توسط قانون اساسی، خواهد داشت.

به گفته معاون پارلمانی رییس جمهور،  دولت منتظر می ماند تا ببیند اراده نمایندگان درباره رییس و هیات رییسه مجلس به چه کسانی تعلق خواهد گرفت.

امیری همچنین با سپاسگذاری از  رییس،هیات رییسه و نمایندگان مجلس دهم ،گفت: نمایندگان تعامل دولت و مجلس را در حد شایسته ای ارتقاء بخشیدند.مدیریت ممتاز علی لاریجانی برای کشور کارگشا و غنیمت بود.مدیریت حکیمانه وی توانست گره های قابل توجهی از مشکلات کشور را باز کند.

انتهای پیام

نظر شما