شناسهٔ خبر: 40259993 - سرویس فیلم
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رژیم صهیونیستی تهدیدی علیه حقوق بشر، صلح و امنیت جهانی است؛

ظریف: آمریکا همدست جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین است

تهران - ایرنا - وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران حمایت از مردم مظلوم فلسطین را وظیفه همه بشریت دانست و تاکید کرد: ایالات متحده امریکا و به خصوص دولت کنونی این کشور هم دست تمامی جنایاتی است که رژیم صهیونیستی مرتکب شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و سخنگویی وزارت امور خارجه، « محمد جواد ظریف» در مراسم روز جهانی قدس در برنامه آنلاین اینستاگرامی که به صورت ویدئو کنفرانس در ژوهانسبورگ ( آفریقای جنوبی) پخش می‌شد، افزود: تمام کشتارهای دسته‌ جمعی تجاوزگریهای صهیونیستها با حمایت قاطع و همکاری کورکورانه دولتهای متعدد آمریکا بوده است، اما دولت کنونی آمریکا با آن دولتهای اسلامی که کماکان به این کشور وابسته هستند، تا به امروز به صورت خفت باری با اسرائیل علیه فلسطینیان همکاری می‌کند.

وی با بیان اینکه امسال ما شاهد یک همه گیری جهانی هستیم که مانع از حضور مردم در راهپیمایی آخرین جمعه ماه رمضان شده که به آرمان فلسطین پایبندند گفت: ما قائل به ضرورت پایان تجاوزگری اسرائیل علیه مردم فلسطین و پایان شدیدترین نمونه‌های نقض حقوق بشر در فلسطین هستیم و اراده تمام جامعه جهانی و به خصوص مسلمانان در سراسر جهان ایستادگی در برابر تجاوز،  هیاهوی رسانه‌ای، ایستادگی در برابر جنگ افروزی و اخاذی از سوی رژیم اسرائیل است.

ظریف تاکید کرد: قدرتهای جهانی که از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند، قادر مطلق نیستند آنها همه چیز نیستند، مشکل این بود که کشورهای اسلامی و دولتهای اسلامی نتوانستند از فلسطینیان و آرمانهای فلسطین در طول هفتاد سال گذشته حمایت کنند. ما نتوانستیم صرفاً به این دلیل که مردم و به خصوص دولتها باور داشتند که نمی توانند بر استکبار جهانی چیرگی یابند در حالی که تنها قدرت همانا قدرت پروردگار مطلق است و دیگر قدرتها شکست ناپذیر نیستند.

وزیر امورخارجه ایران بیان کرد: مقاومت مردم فلسطین همچنان ادامه دارد و این مساله نشان داده است که تجاوزگری و نقض حقوق بین‌الملل و حتی تسلیحات هسته ای نمی توانند آرزوی ملت فلسطین را نابود سازند و بار دیگر شاهد بودیم که در به اصطلاح معامله قرن آنهایی که به قدرت ایالات متحده آمریکا اعتقاد داشتند، چگونه دچار خطای فاحش شدند.

ظریف افزود: مقاومت مردم مسلمانان فلسطین و مقاومت مردم صلح دوست در سراسر جهان و عدم پذیرش قلدرمابی اشغالگری و آپارتاید نقطه پایانی بر این قساوت صهیونیستها خواهد بود و اشاعه تسلیحات کشتار جمعی برای از بین بردن صلح و امنیت جهانی از طریق هیاهوی رسانه‌ای، دروغ پراکنی و اخاذی نمی تواند تغییر کند.

به گفته وزیر خارجه ایران، همه ما دریافته ایم این رژیم و حامیان آن یعنی آمریکا برای پیشبرد امور به تروریسم متوسل می‌شوند در حالی که این نشانه قدرت نیست و چنین نشانه‌ای از ضعف است.

وی تصریح کرد: امسال روز قدس را بدون حضور فرمانده شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از بزرگترین مدافعان آرمانهای فلسطین برگزار کردیم، اما ترور این مرد شجاع از سوی آمریکا در تاریکی شب و با استفاده از ماشین ترور نه در یک میدان نبرد و نه در یک هماوردی شجاعانه بلکه از طریق یک عملیات تروریستی بوده است.

ظریف اظهارداشت: این نهایت ضعف آمریکا با تمامی قدرتهای متصور او است که ترور سردار سلیمانی و همراهان وی در تاریکی شب انجام می شود و این نشان می‌دهد که انسانها باید متوجه شوند که خداوند متعال تنها قدرت مطلق است.

وزیر امورخارجه ایران افزود: به همین دلیل است که در پایان ماه مبارک رمضان پس از یک ماه روزداری و تسلیم پذیری در برابر اراده الهی فرصت مغتنمی برای فهم و قدرت پروردگار متعال است.

ظریف در پایان تاکید کرد: بیایید بار دیگر اهداف خود را با آرمان‌های فلسطین تجدید کنیم و بار دیگر متعهد به شان و مقام خود به عنوان مسلمان و یا به عنوان یک انسان، اجازه ندهیم این قساوت جهانی همچنان ادامه پیدا کند.

e*۱۱*۴۲
 

نظر شما