شناسهٔ خبر: 40259971 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گفت وگوی تلفنی وزیر خارجه آمریکا با نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در تماسی تلفنی با فائز السراج، نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی گفتگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در تماسی تلفنی با فائز السراج، نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی گفتگو کرد.

بر این اساس، پمپئو در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: با فایز السراج گفت وگوی مهمی داشتم. تنها گزینه برای مردم لیبی استقرار آتش بس و راهکار سیاسی (گفت وگوی سیاسی) است.

از زمان مرگ معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ لیبی میان دو قدرت تقسیم شده است: خلیفه حفتر شرق این کشور را به کنترل خود درآورده است و دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج کنترل مناطق مرکزی و طرابلس، پایتخت، را در دست دارد و تنش و درگیری بین این دو گروه ادامه دارد.

ترکیه بارها حمایت خود از دولت قانونی لیبی موسوم به دولت وفاق ملی را اعلام کرده و به حمایت نظامی از آن می‌پردازد. ترکیه در حالی دوشادوش دولت فائز السراج در برابر خلیفه حفتر می‌جنگد که صادرات تسلیحات به لیبی بر اساس قوانین بین‌المللی ممنوع اعلام شده است.

در مقابل کشورهای امارات، عربستان و مصر هم به حمایت‌های مالی و تسلیحاتی به خلیفه حفتر می‌پردازند. چندی پیش هم طی حملاتی خمپاره‌ای ساختمان سفارت ترکیه آسیب دید. وزارت خارجه ترکیه اعلام کرده که در صورت تعرض نیروی حفتر به مواضع ترکیه، آنکارا پاسخی جدی نشان خواهد داد و تلافی خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما