شناسهٔ خبر: 40259514 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

پومپئو بدنبال‌بهانه‌ای برای‌توجیه فروش‌سلاح‌به‌عربستان

وزیر خارجه آمریکا به مقام‌های این وزارتخانه فشار آورده بود تا بهانه‌ای برای توجیه اعلام وضعیت اضطراری و فروش سلاح به مبلغ هشت میلیارد دلار به عربستان پیدا کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش تابناک به نقل از  ایلنا، «مایک پومپئو»، وزیر خارجه آمریکا به مقام‌های این وزارتخانه فشار آورده بود تا بهانه‌ای برای توجیه اعلام وضعیت اضطراری و فروش سلاح به مبلغ هشت میلیارد دلار به عربستان پیدا کنند.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان،  این خبر را چهار منبع آگاه به سی‌ان‌ان اعلام کردند.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا که نخواست نامش فاش شود در این رابطه گفت: «دولت بنا داشت به برنامه‌ای برای توجیه این مسئله دست یابد.» وی گفت که این اطلاعات را مقام‌های وزارت خارجه در اختیار بازرس کل این وزارتخانه که اخیرا اخراج شده است قرار داده بودند.

وی گفت: «رویکرد مقام‌ها بسیار ترامپی بود.»

این منابع آگاه همچنین افزودند که پومپئو از مقام‌های وزارت خارجه خواسته بود تا بهانه‌ای برای توجیه فروش سریع سلاح به عربستان پیدا کنند.

این در حالی است که «الیوت انگل» رییس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر گفته بود که اخراج بازرس کل وزارت خارجه این کشور احتمالاً به دلیل تحقیقاتش در خصوص اعلام وضع اضطراری از سوی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا برای فروش سلاح به عربستان سعودی بوده است.

نظر شما