شناسهٔ خبر: 40250636 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: بازتاب | لینک خبر

تازه‌ترین آمار جهانی شیوع کرونا

صاحب‌خبر -

به گزارش بازتاب به نقل از ایسنا، روند افزایش مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور مختلف جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان قربانی می‌گیرد.

تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید، عامل بیماری کووید-۱۹ به ۳۳۴ هزار و ۶۹۴ نفر رسیده و تاکنون ابتلای پنج میلیون و ۱۹۸ هزار و ۶۸۶ نفر نیز به این بیماری تأیید شده است.

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها بیش از دو میلیون و ۸۴ هزار و ۴۱۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.

از میان دو میلیون و ۷۸۰ هزار و ۳۸۴ مورد ابتلای فعال به این بیماری در سراسر جهان، دو میلیون و ۷۳۴ هزار و ۷۷۴ مورد، معادل ۹۸ درصد از کل موارد وضعیت خفیف داشته و فقط ۴۵ هزار و ۶۱۰ مورد معادل دو درصد از کل موارد جهان، وضعیت حاد دارند.

همچنین از میان دو میلیون و ۴۱۷ هزار و ۳۹۲ مورد پرونده مختومه این بیماری، دو میلیون و ۸۲ هزار و ۷۱۷ مورد، معادل ۸۶ درصد از کل موارد بهبود یافته و تنها ۳۳۴ هزار و ۶۷۵ مورد معادل ۱۴ درصد از موارد جان باخته‌اند.

تاکنون در چندین کشور درگیر با بیماری کووید-۱۹ محدودیت‌های اعمال شده برای کنترل شیوع این بیماری برداشته شده و علاوه بر بازگشایی کسب و کارها، امکان سفر و تردد برای افراد فراهم شده است.

آمریکا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است. هم‌چنین روسیه و برزیل به لحاظ تعداد مبتلایان در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفته‌ و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده است.

برزیل با افزایش شمار مبتلایان جدید خود از اسپانیا در جدول کشورهای درگیر کرونا پیشی گرفته و در رتبه سوم جهان قرار گرفته است.

بنابرگزارش پایگاه اطلاع‌رسانی “ورلداُمتر”، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنابر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:

۱. ایالات متحده یک میلیون و ۶۲۱ هزار و ۱۹۶ مبتلا، ۹۶ هزار و ۳۵۹ قربانی

۲. روسیه ۳۱۷ هزار و ۵۵۴ مبتلا، ۳۰۹۹ قربانی

۳. برزیل ۳۱۰ هزار و ۹۲۱ مبتلا، ۲۰ هزار و ۸۲ قربانی

۴. اسپانیا ۲۸۰ هزار و ۱۱۷ مبتلا، ۲۷ هزار و ۹۴۰ قربانی

۵. انگلیس ۲۵۰ هزار و ۹۰۸ مبتلا، ۳۶ هزار و ۴۲ قربانی

۶. ایتالیا ۲۲۸ هزار و ۶ مبتلا، ۳۲ هزار و ۴۸۶ قربانی

۷. فرانسه ۱۸۱ هزار و ۸۲۶ مبتلا، ۲۸ هزار و ۲۱۵ قربانی

۸. آلمان ۱۷۹ هزار و ۲۱ مبتلا، ۸۳۰۹ قربانی

۹. ترکیه ۱۵۳ هزار و ۵۴۸ مبتلا، ۴۲۴۹ قربانی

۱۰. ایران ۱۲۹ هزار و ۳۴۱ مبتلا، ۷۲۴۹ قربانی

همچنین گزارش‌ها حاکیست که طی روزهای اخیر سرعت ابتلا در چندین کشور از جمله عربستان، مکزیک، شیلی و پاکستان رو به افزایش است.

کشورهای هند با ۱۱۸ هزار و ۵۰۱ مبتلا، پرو با ۱۰۸ هزار و ۷۶۹ مبتلا، چین با ۸۲ هزار و ۹۷۱ مبتلا، کانادا با ۸۱ هزار و ۳۲۴ مبتلا، عربستان سعودی با ۶۵ هزار و ۷۷ مبتلا، مکزیک ۵۹ هزار و ۵۶۷، شیلی با ۵۷ هزار و ۵۸۱ مبتلا، بلژیک با ۵۶ هزار و ۲۳۵ مبتلا و پاکستان با ۵۰ هزار و ۶۹۴ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

همچنین سایر کشورهایی که شمار مبتلایان به این بیماری در آن‌ها از ۲۰ هزار نفر فراتر رفته به ترتیب شامل هلند، قطر، اکوادور، بلاروس، سوئد، سوئیس، پرتغال، سنگاپور، بنگلادش، امارات متحده عربی، ایرلند، اندونزی و لهستان هستند.

شمار مبتلایان به کرونا در یک روز، رکورد تازه‌ای در جهان زد

این در حالیست که سازمان جهانی بهداشت به تازگی اعلام کرده است روز سه‌شنبه ۱۰۶ هزار مورد تازهٔ ابتلا به ویروس کرونا ظرف ۲۴ ساعت در جهان ثبت شد و این رقم رکورد تازه‌ای در این زمینه به‌شمار می‌آید.

دکتر تدروس ادهنوم، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد:‌ فقط در یک روز ۱۰۶ هزار مورد تازه ابتلا به ویروس کرونا در جهان ثبت شده که تاکنون بیشترین رقم ابتلا در یک روز به شمار می‌رود.

وی افزود: تقریبا دو سوم این موارد فقط در چهار کشور گزارش شده‌اند و این چهار کشور شامل ایالات متحده، روسیه، برزیل و انگلیس هستند. از این میان روسیه به نسبت کمترین شمار مرگ‌ومیر در اثر این بیماری همه‌گیر را داشته است که زیر ۰/۰۹ درصد کلِ مبتلایان بوده، حال آنکه این رقم در ایالات متحده ۶ درصد،‌ در برزیل ۶/۶ درصد و در بریتانیا ۱۴/۲ درصد بوده است.

برزیل و روسیه اخیرا شاهد اوج‌گیری شیوع بیماری بوده‌اند و هر کدام، طی چند روز گذشته، بیش از ۱۰ هزار مبتلای تازه در هر روز داشته‌اند. در این میان برزیل از داروی کلوروکین برای درمان بیماران استفاده می‌کند.

از سوی دیگر دبیرکل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که درباره وضعیت شیوع ویروس کرونا در شماری از کشورهای درحال‌توسعه «بسیار نگران» است.

بنابر گزارش یورونیوز، بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین نظیر پرو، مکزیک، شیلی ظرف پنج روز گذشته روزانه بیش از ۲۰۰۰ مورد ابتلای جدید به این بیماری را گزارش کرده‌اند. در هند نیز شمار ثبت شده ابتلا به ویروس کرونا طی چهار روز پی‌درپی، حدود ۵۰۰۰ نفر در روز باقی مانده است.

برچسب‌ها:

نظر شما