شناسهٔ خبر: 40250554 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

دانشگاه

نحوه امتحان درس‌های غیرحضوری برخی دانشگاه‌ها اعلام شد

نحوه امتحان درس‌های غیرحضوری برخی دانشگاه‌ها اعلام شد.

صاحب‌خبر -

بخش نامه ارزیابی دانشجویان دانشگاه های غیردولتی و غیرانتفاعی برای نیمسال تحصیلی جاری به آنان ابلاغ شد. بر این اساس بعضی امتحانات پایان ترم بصورت غیرحضوری برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، با اعلام رئیس جمهوری و ستاد ملی مقابله با کرونا (corona) ، دانشگاه ها از ۱۷ خردادماه برای انجام امور آموزشی و پژوهشی با اولویت دانشجویان تحصیلات تکمیلی بازگشایی می شوند. اختیار برگزاری امتحانات پایان ترم، نحوه ارزیابی دانشجویان در ترم تحصیلی جاری و زمان به پایان رسیدن این نیمسال با ابلاغ معاونت آموزشی وزارت علوم به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی واگذار شده است.

دانشگاه های غیردولتی و غیرانتفاعی که تعدادشان در کشور به حدود ۳۲۰ مؤسسه میرسد نیز از این قائده مستثنی نبوده و بر اساس اعلام قبلی علی آهون منش، رئیس اتحادیه این دانشگاه ها یک بازه زمانی سه هفته ای برای کلاس های رفع اشکال دانشجویان در دانشگاه های غیردولتی در نظر گرفته شده است.

اینک نیز بخش نامه ارزیابی دانشجویان این دانشگاه ها به آنان ابلاغ شد که یک نسخه از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت. طبق این بخش نامه، ارائه دروس نظری و بعضی دروس عملی نیمسال جاری طبق تقویم آموزشی کماکان به صورت الکترونیکی ادامه خواهد یافت. باتوجه به شرایط خاص بوجود آمده، آخرین روز تشکیل کلاس ها در این نیمسال با تمدید یک هفته نسبت به تقویم آموزشی قبلی در تاریخ ۳۰ خرداد امسال خواهد بود و تمام مستندات کلاس های الکترونیکی من جمله صوت، تصویر و فایل تا پیش از ۳۱ خرداد در سامانه آموزش های الکترونیکی باید بارگذاری شود.

امتحان درس‌های غیرحضوری دانشگاه,اخبار دانشگاه,خبرهای دانشگاه,دانشگاه

این بخش نامه می افزاید مقطع زمانی امتحانات پایان ترم در این نیمسال از هفتم تیر تا هفتم مرداد ماه ۹۹ است و تمام امتحانات به صورت مجازی و غیرحضوری برگزار خواهد شد.

بخش نامه دانشگاه های غیردولتی با اشاره به دستورالعمل معاونت آموزشی وزارت علوم در خصوص ارزیابی دروس نیمسال جاری تحصیلی، اعلام می کند که ارزیابی دروس در ترم جاری میتواند به شیوه غیرحضوری و با بهره گیری از  روش های ترکیبی ارزیابی انجام پذیرد.

در شیوه ارزیابی دانشجو در طول ترم، حداقل سه مورد ارزیابی به شیوه های مختلف باید انجام شود؛ همینطور نمره ارزیابی دانشجو در پایان ترم به نحوی تخصیص داده شود که حدود ۶۰ درصد نمره به فعالیت های غیر از امتحان پایان ترم مرتبط باشد.

برگزاری امتحانات میتواند به صورت تستی یا تشریحی، کتبی، شفاهی و آزمون های مستمر انجام پذیرد و نمره نهایی باید طبق فعالیت های طول ترم، روش های ترکیبی ارزیابی توسط استاد و نمره آزمون اعلام شود.

بر اساس اعلام دانشگاه های غیردولتی، شیوه ارزشیابی در اختیار گروه‌های آموزشی و استادان است.

این دانشگاه ها به دانشجویان اعلام کردند که برای پرسش های تستی میتوان بازه زمانی برای هر سؤال تعیین کرد، همینطور امتحانات دروس محاسباتی نیز میتواند به صورت تستی برگزار شود و از دانشجو تقاضا بارگذاری حل مسئله را به صورت جداگانه داشت یا فقط به صورت بارگذاری حل مسأله باشد.

دانشگاه های غیردولتی زمان برگزاری دروس عملی و کارگاهی را بعد از اعلام رفع محدودیت ها اعلام کردند که در تابستان به صورت فشرده برگزار می شود.

دانشگاه های کشور از ابتدای اسفند به دلیل شیوع ویروس کرونا، آموزش های غیرحضوری را جایگزین کلاس های درس کرده اند.

نظر شما