شناسهٔ خبر: 40249807 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

رهبرکره شمالی طی الارض می‌کند؟

ایسنا نوشت: روزنامه رسمی کره شمالی اذعان کرد که رهبران این کشور نمی‌توانند به صورت جادویی و سحرآمیز طی الارض کنند یا زمان و مکان را در تسخیر خود داشته باشند، البته اینها ادعاها و شایعاتی است که در کره شمالی وجود دارد.

صاحب‌خبر -

روزنامه رودونگ سینمون چاپ کره شمالی نوشت، تا پیش از این از قابلیت‌های سحرآمیز طی الارض کردن و تحت کنترل درآوردن زمان و مکان توسط کیم جونگ اون و کیم جونگ ایل، رهبران فعلی و قبلی کره شمالی به عنوان یک سنت دیرینه با هدف پرستیدن و بت ساختن از این دو استفاده می‌شد اما اکنون این مساله رد شده است.

طی الارض یکی از افسانه‌هایی است که از سوی کره شمالی برای پرستیدن رهبران این کشور از سوی مردم مورد استفاده قرار گرفته است. این روزنامه متعلق به حزب حاکم کره شمالی نوشت: از نظر واقع‌گرایانه، هیچ فردی نمی‌تواند به طرز ناگهانی ناپدید شود و بار دیگر در یک فضای دیگر ظاهر شود.

روز پنجشنبه، یکی از مقام‌های وزارت اتحاد مجدد در کره جنوبی اعلام کرد، روند تغییر وضعیت رژیم فعلی "قابل توجه" است. این مقام مسئول به خبرگزاری یونهاپ گفت:‌ به نظر می‌رسد که بر میهن‌پرستی و عشق به مردم تأکید می‌شود نه افسانه‌ای بودن رهبران.

از زمانی که کیم جونگ اون نتوانست در نشست دوم با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در هانوی، ویتنام به توافق برسد، بر رویکرد انسانی خود تمرکز کرده و به مردم کره شمالی تاکید کرده تا از افسانه‌ای جلوه دادن رهبرشان دوری کنند. وی گفته بود: افسانه‌ای جلوه دادن رهبران و فعالیت‌های انقلابی آنها باعث پوشانده شدن حقیقت می‌شود.

312 310

نظر شما