شناسهٔ خبر: 40248816 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

روز قدس در کانال‌های تلگرام مشهدی‌ها/ از طوفان مجازی علیه صهیونیسم تا جلوه‌های حضور مردم

این روزها غده سرطانی اسرائیل در بین فعالان فضای مجازی به «Covid 1948» معروف شده است و وقتی پای مقابله با آن در میان باشد، مبارزه و فریاد آزادی‌خواهی تمام نمی‌شود؛ بلکه شیوه‌اش تغییر می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، کرونا ویروسی است که سبک زندگی مردم قبل و پس از آن متفاوت شده است، هرچند این ویروس به بازدارندگی از شیوه‌های سابق زندگی معروف است اما فعالان بستر مجازی از Covid 1948 به عنوان ویروسی خطرناک‌تر از کرونا یاد می‌کنند.

این روزها غده سرطانی اسرائیل در بین فعالان فضای مجازی به Covid 1948 معروف شده است و وقتی پای مقابله با آن در میان باشد مبارزه و فریاد آزادی‌خواهی تمام نمی‌شود بلکه شیوه‌اش تغییر می‌کند، امسال نیز اکثر نقاط کشور که وضعیت سفیدی از نظر آمار کرونا ندارند از راهپیمایی حضوری محروم هستند و همین بهانه نقش فضای مجازی را پررنگ‌تر می‌کند.

همین مسئله موجب شد سراغ کانال‌های فعال خراسانی و مشهدی در بستر تلگرام برویم تا از نحوه فعالیت و دغدغه‌های آن‌ها و تلاششان برای رقم زدن روز قدس مجازی باخبر شویم.

قصد داریم طوفان مجازی علیه صهیونیست اتفاق بیفتد

سردبیر اخبار مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: چند روزی است در کانال‌ها و گروه‌های پیام مردمی فراخوان داده‌ایم که نقاشی‌های کودکان، پیام‌های کوتاه علیه اسرائیل و موارد دیگر را برایمان ارسال کنند تا در ساعات مختلف در کانال‌ها منتشر کنیم.

جمال رستم‌زاده در خصوص کانال توئیت مشهد، گفت: افرادی که می‌خواهند در طوفان توئیتری شرکت کنند، توئیت‌های‌ خود را برای انتشار ارسال کنند، توئیت‌های منتخب در کانال اخبار مشهد نیز منعکس می‌شود.

وی با اشاره به تعدادی یادداشت و گفت‌وگوی نخبگانی در این مدت آماده کرده‌ایم که تعدادی از آن‌ها منتشر شده است، تصریح کرد: قصد داریم فضا را به سمتی ببریم که طوفان مجازی علیه صهیونیست اتفاق بیافتد.

سردبیر اخبار مشهد خاطرنشان کرد: امروز هم بنا داریم نقشی را ایفا کنیم تا سخنان مقام معظم رهبری و شور و شوق حماسی روز قدس به خوبی در شبکه‌های اجتماعی منعکس شود.

رستم‌زاده با بیان اینکه در سال‌های گذشته منعکس کننده حضور مردم در راهپیمایی بوده‌ایم، افزود: اما امسال خودمان وارد عمل شده‌ایم تا حضوری به لحاظ مجازی شکل دهیم، تا پیام مردم ایران را تمام بسترهاو شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی مانند تلگرام، اینستاگرام و توئیتر منعکس کنیم.

وی با تأکید بر این مطلب که تمام تلاشمان این است که منعکس کننده حال مردم ایران در شبکه‌های اجتماعی باشیم، یادآور شد: فعالان مجازی هم اگر کلیپ و موشن‌گرافی دارند در صورت ارسال در شبکه‌های اجتماعی منعکس می‌کنیم.

 

هشتگ‌هایی با مضمون آزادسازی قدس را برجسته کردیم

سردبیر اخبار خراسان هم در این رابطه با اشاره به اینکه عکس و فیلم‌های ارسالی مردم را منتشر می‌کنیم، گفت: اخبار ارگان‌هایی که در خصوص راهپیمایی روز قدس برنامه دارند را نیز منعکس می‌کنیم.

سعید برند افزود: چند روزی است بر روی قیام هشتگهایی با مضمون آزادسازی قدس مانور می‌دهیم،‌ اگر با رسانه‌های دیگر به یک جمع‌بندی می‌رسیدیم، یک هشتگ واحد را برجسته می‌کردیم.

 

جلوه‌های حضور مردم در شهرستان‌های خراسان رضوی را منعکس می‌کنیم

مدیر کانال صدای خراسان نیز اظهار کرد: در سال‌های گذشته تلاش کرده‌ایم، جلوه‌های حضور مردم شهرستان‌های خراسان رضوی را در راهپیمایی باشکوه روز قدس به تصویر بکشیم.

علی نوری تصریح کرد: اما امسال که امکان برگزاری راهپیمایی به شکل معمول نیست، تلاش می‌کنیم تا جنبه‌های فعالیت مجازی و حضور پرشور مردم، شعارها و شور ضدصهیونیستی را در شبکه‌های اجتماعی منعکس کنیم.

وی با اشاره به اینکه تلاش بیشتر ما انعکاس فعالیت مردم شهرستان‌های خراسان رضوی است، بیان کرد: اگر در شهرهایی که در وضعیت سفید قرار دارند تجمع و یا حرکتی ضداستکباری و ضد صهیونیستی در قالب راهپیمایی روز قدس برگزار شود، با کمال افتخار و تمام توان آن را به تصویر می کشیم.

مدیر کانال صدای خراسان افزود: همچنین تلاش می‌کنیم تا با انتشار بخش‌های مختلفی از سخنان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته در خصوص اهمیت روز قدس ضرورت بزرگداشت این روز تاریخی را بیش از پیش تبیین کنیم.

با وجود اینکه مردم مشهد امسال نمی‌توانند در راهپیمایی فیزیکی هیمنه پوشالی صهیونیسم را درهم شکنند، اما از ظلم‌ستیزی در روز قدس غافل نیستند و با فعالیت‌های آزادی‌خواهانه برای فلسطین در بستر فضای مجازی نشان می‌دهند که نفس روز قدس تغییری نکرده‌ بلکه فقط شیوه آزادی‌خواهی، اعتراض به جنایت‌های اسرائیل و دفاع از مردم مظلوم فلسطین امسال متفاوت شده است.

انتهای‌پیام/ 70058/ح

نظر شما