شناسهٔ خبر: 40246444 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اسلاملو: «صبح قریب» آماده اکران است/ ظهور دجال و ضدمسیح در قدس هدفمند است

سینمای قدس و آزادسازی فلسطین از مهجورترین موضوعات سینمایی در ایران است که برای اندک آثار ساخته شده در این زمینه نیز سنگ‌اندازی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، در تاریخ سینمای ایران تعداد فیلم‌هایی که درباره مسأله فلسطین و مبارزه با رژیم غاصب و کودک‌کش اسرائیل باشد بسیار کم است. بدون شک بهترین آن بازمانده ساخته مرحوم سیف الله داد است که هنوز با دیدن آن وی را ستایش می‌کنیم. جنگ 33 روزه استاد جمال شورجه نیز از دیگر فیلم‌هایی است که درباره جنگ تاریخی پیروزمندانه حزب الله لبنان با اسرائیل است و در زمره آثار ارزشمند ما محسوب می‌شود.

اما از دیگر فیلم‌های خوب اما مظلوم سینمای ایران در این زمینه ساخته محمدرضا اسلاملو است. وی در سال 1392 در انتهای سازوکار دولت قبلی فیلمی را به نام شهابی از جنس نور ساخت که به دلیل آنکه ساخت بخش‍‌های پایانی آن با عوض شدن سیستم دولتی و اداری همراه بود سنگ‌اندازی‌ها باعث شد تا فیلم به صورتی ناقص و خام وارد جشنواره فجر آن سال شود. این فیلم در لبنان و با موضوعی خاص ساخته شده است که با مضامین مهدویت و منجی‌گرایی ارتباط ویژه دارد. فیلم وی درباره آزادسازی قدس نیست اما مبارزه با استکبار اسرائیلی و زمینه‌سازی برای ظهور منجی حق است.

سینما , سینمای ایران , هالیوود ,

نمایی از صبح قریب

اسلاملو که سینما را در کالج ارتباطات دانشگاه تگزاس آمریکا آموخته است حالا فیلم جدید خود را با عنوان جدیدی آماده اکران کرده است.

وی در گفتگوی کوتاه خود در این باره و جرایانات پیش آمده با خبرنگار فرهنگی تسنیم گفت: نمی‌‌دانم که چه معنی دارد که با تغییر مدیریت در یک سیستم واحد همه چیز باید تغییر کند. ما برای ساختن و اتمام این فیلم واقعاً دچار مشکلات فراوان شدیم. هربار برای انجام کارهای اداری و ساختاری باید به مراکز سینمایی مراجعه می‌کردیم تا بتوانیم این کار را تمام کنیم.

کار به جایی کشید که گفتیم آقا! ما اصلاً پول نمی‌خواهیم هزینه ساخت و اتمام کار را خودمان فراهم می‌کنیم فقط لطفاً در مسیر کارهای اداری وسنگ‌اندازی نکنید. در هر حال بدون شک فقط پایان فیلمبرداری و باقی کارهای این فیلم با کمک خود امام زمان (عج) انجام شد و اگر لطف ایشان نبود این فیلم که مضامین کاملاً مهدوی و مرتبط با آخرالزمان دارد ساخته نمی‌شد.

سینما , سینمای ایران , هالیوود ,

نمایی از صبح قریب

اسلاملو در ادامه خبر از عنوان جدید برای فیلمش با ارتباط با مسأله ظهور کرد و گفت با توجه به عبارت «أ لیس صبح بقریب؟» تصمیم گرفتم عنوان فیلم را صبح نزدیک بگذارم. فیلم بعد از اتمام فیلمبردای تدوین شده و آماده اکران است. به لطف خدا آنقدر فیلمبرداری و آرشیو جمع‌آوری کردم که یک مینی سریال نیز از آن نیز ساخته‌ام که بعد از فیلم آن را نیز برای پخش آماده می‌کنیم.

سینما , سینمای ایران , هالیوود ,

پوستر فیلم ضدایرانی 300

این کارگردان سینما درباره دیدگاه‌های هالیوود درباره قدس، فلسطین و اسلام گفت: امروز در اکثر کشورهای دنیا زمانی که از مردم  اروپایی و آمریکایی درباره قدس و فلسطین و اسرائیل سوال کنیم، نظر منفی درباره اسلام و فلسطین دارند و متأسفانه حقیقت فلسطین را وارونه می‌بینند. چرا؟ آنان که نه سفری به این مناطق کرده‌اند و نه اطلاعات کامل دارند. پس چرا درباره اسلام و فلسطین این گونه نظر دارند؟ علت این است که در این مدت از طریق سینما و شبکه‌های تلویزوینی، هالیوود از یک سو با فیلم‌های پر خرج خود و شبکه‌های CNN و BBC تصویری برای مخاطبین خود از فلسطین به وجود آوردند که برداشت حق نیست و معکوس است. حتی خبرنگارانشان هم که در حال تولید خبرند و در این مناطق سفر کرده‌اند نیز اینگونه فکر می‌کنند و جبهه دارند. 

وی اظهار داشت: باید بگویم که هالیوود نقش تعیین‌کننده‌ای در این زمینه بازی کرده است و اسلامی هراسی و ایران هراسی  را به عنوان پروتکل‌های مهمی انجام داده است. بنابراین فسلطین هراسی و هراس از قدس  را با ابزار قدرتمندی به نام غول رسانه‌ای سینما راه‌اندازی کرد و به شستشوی مغزی مردم جهان پرداخت.

بنابراین من به عنوان یک کارگردان احساس وظیفه داشتم که باید در این زمینه فیلمی ساخته شود تا حقیقت اسلام و مبارزه با اسرائیل برای آزادی قدس و ترسیم چهره ملکوتی اسلام دیده شود.

کارگردان «صبح نزدیک» در بخش دیگری از سخنان خود درباره چرایی تم‌هایی مانندظهور دجال در منطقه فلسطین و ایجاد منطقه جنگی آخرالزمانی در این دیار گفت: کاراکتر ضدمسیح  یا همان دجال در واقع مانع ظهور منجی آخرالزمان یا همان عیسی مسیح (ع) می شود. حقیقت این است که اوانجلیست‌ها که تأثیر فراوانی در هالیوود دارند. نگران بروز و ظهور دجال و ضدمسیح در این منطقه‌اند. تلاش آنها این است که ضدمسیح  یا آنتی کرایست را در حدود منطقه اسلامی نشان دهند تا در لایه‌های زیرین آن اسلام هراسی و دیدگاه منفی نسبت به جریانات اسلامی و مردم مسلمان ایجاد شود. تلاش ایشان این است که ضدمسیح را به نوعی با منجی جهان اسلام پیوند بدهند.

سینما , سینمای ایران , هالیوود ,

نمایی از سریال ضداسلامی مسیح ساخته نتفلیکس؛ بخش‌هایی از مسجد الاقصی پشت سر وی معلوم است

آرماگدون یا همان جنگ جهانی پایانی دنیا در نظر مسیحیان و یهودیان افراطی طرفدار ایالت متحده آمریکا قرار است تا در قدس و فلسطین رخ دهد. با ربط دادن دجال آخرالزمان به آرمگدون در قدس، هالیوود تلاش کرده است تا نگرانی را نسبت به وجود مسلمانان و رهبر نهایی آنان برای مردم دنیا ایجاد کند.

سینما , سینمای ایران , هالیوود ,

نمایی از جنگ جهانی زد با حضور زامبیان فلسطینی

نتیجه این رویکرد چیزی به نام اسلام هراسی است که قصد دارد از آن تصویری خشن و غیرانسانی برای جهان بسازد.

انتهای پیام/

نظر شما