شناسهٔ خبر: 40243615 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون امور بانکی وزیر امور اقتصادی و دارایی خبر داد:

عدم تمدید پذیره نویسی واحدهای سرمايه گذاری صندوق واسطه گری مالی يكم

معمارنژاد با بیان اینکه مهلت پذیره نویسی برای واحدهای سرمايه گذاری صندوق واسطه گری مالی يكم تا ساعت ۲۴ امشب به صورت غیرحضوری است، گفت: این مهلت دیگر تمدید نمی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «عباس معمار نژاد» امشب (پنجشنبه اول خرداد) در بخش خبری ساعت 21 شبکه یک سیما درباره پذیره نویسی واحدهای سرمايه گذاری صندوق واسطه گری مالی يكم به ارائه توضیحتی پرداخت و با بیان اینکه مهلت پذیره نویسی برای واحدهای سرمايه گذاری صندوق واسطه گری مالی يكم تا ساعت ۲۴ امشب به صورت غیرحضوری است، گفت: این مهلت دیگر تمدید نمی شود.

 

معاون امور بانکی وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه اگر کسی موفق به پذیره نویسی این صندوق نشد، دو صندوق دیگر را در تیر و مرداد عرضه می‌کنیمف گفت: مردم می‌توانند در آن تاریخ در این 2 صندوق پذیره نویسی کنند.

 

وی با بیان اینکه پس از یک ماه از پایان پذیره نویسی صندوق دارا یکم یعنی از اول تیر امسال، امکان معامله واحد‌های سرمایه گذاری این صندوق در بازار سرمایه فراهم می‌شود، ادامه داد: هیچ محدودیتی برای خرید یا فروش این واحد‌ها وجود ندارد.

 

معمارنژاد با اشاره به اینکه صندوق‌های ETF با هدف مردمی کردن اقتصاد انجام می‌شود از پذیره نویسی بیش از سه میلیون نفر در صندوق دارا یکم تاکنون خبر داد و گفت: فقط یک میلیون نفر کد بورسی داشتند و فعال بازار سرمایه بودند یعنی بیش از 2 میلیون نفر از مردم غیر فعال در بورس وارد این بازار شدند بنابراین ضریب نفوذ بازار سرمایه افزایش یافته است.

 

وی با بیان اینکه میزان تخفیفی که دولت برای عرضه این صندوق‌ها در نظر گرفته است به جذابیت این صندوق‌ها اضافه کرده است، گفت: صندوق واسطه گری مالی دارا یکم همین الان ۶۵ درصد بازدهی دارد یعنی هر ۱۰ هزار تومان این صندوق به قیمت‌های دیروز بورس، ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان ارزش دارد.

 

معاون امور بانکی و بیمه وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه برای این صندوق، بازارگردانی در نظر گرفته شده است در توضیح در این زمینه گفت: اگر مردم برای فروش مراجعه کنند، خود این صندوق می‌تواند از آن‌ها در کوتاه مدت خریداری کند و پس از مناسب شدن بازار، به فروش برساند و این موضوع قابلیت نقد شوندگی را افزایش و خطر را برای پذیره نویس‌ها کاهش می‌دهد./

پایان پیام/50

نظر شما