شناسهٔ خبر: 40239362 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جاری شدن سیلاب در شهرضا خسارت به بار آورد+فیلم

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بارش‌های رگباری باران در شب گذشته منجر به بروز خسارت در شهر منظریه، محله‌های منوچهرآباد و جرم‌افشار و روستای زیارتگاه شهرضا شد.

صاحب‌خبر -

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به بارش‌های شب گذشته در استان اصفهان اظهار داشت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی رگبار شدید باران پیش‌بینی شده بود و اعلام هشدار کرده بودیم، بارش‌های رگباری باران در شب گذشته در بخش‌هایی از جنوب و شرق استان اصفهان منجر به بروز خسارت به اماکن مسکونی، باغ‌ها، معابر، مزارع و راه‌های ارتباطی و شبکه‌های برق و آب در شهر منظریه، محله‌های منوچهرآباد و جرم‌افشار و روستای زیارتگاه شهرضا شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به خسارت سیلاب به روستاهای حارث‌آباد، احمدآباد، رامشه و شهرک صنعتی آن واقع در بخش جرقویه علیای شهرستان اصفهان افزود: بلافاصله عوامل امدادی مدیریت بحران، هلال احمر، راهداری، شرکت آب، دهیاری و بخشدار در مناطق سیلابی حضور پیدا کردند و سیل‌بندها تقویت شد و سیلاب به مجاری دیگر هدایت شد و از مناطق مسکونی فاصله گرفت.

وی با بیان این‌که 20 منزل مسکونی در محله منوچهرآباد شهرضا تخلیه و دپوهایی زده شد و سیلاب هدایت شد تا جان افراد را نگیرد، گفت: در شهر منظریه شهرضا، 40 منزل آب‌گرفتگی و به آن آسیب وارد شد، 40 اکیپ امدادی حضور پیدا کردند و نسبت به تخلیه آب از منازل اقدام کردند و سیلاب هدایت شد.

شیشه‌فروش با بیان این‌که سیلاب سبب خسارت به دیواره باغ‌ها و مزارع و انباشتن گل و لای در مزارع و باغات شد، بیان کرد:  به منظور پیشگیری از سیل به صورت موقت جاده منوچهرآباد مسدود شد تا خودورها عبور نکنند، امدادرسانی به سه خودرو هم انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به خسارت سیلاب به خطوط آب و برق این مناطق عنوان کرد: امروز تیم‌های ارزیاب به این مناطق رفتند و در حال ارزیابی خسارت هستند.

وی با بیان این‌که سیلاب در بند خاکی رامشه سر ریز و مسیر رودخانه بازگشایی شد و خسارتی به منطقه صنعتی رامشه وارد کرد، خاطرنشان کرد: سیلاب به قنات و راه‌ها و معابر رامشه و روستاهای احمدآباد، اسفندداران و حارث‌آباد خسارت وارد کرد و 20 منزل مسکونی دچار آب گرفتگی شد و با اطلاع‌رسانی، حضور به موقع عوامل امدادی و تخلیه افراد از مناطق جمعیتی، سیلاب خسارت جانی در بر نداشت.

 

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج۲۰/ر

نظر شما