شناسهٔ خبر: 40238653 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

بررسی 5 گل خاطره انگیز و لحظه آخری در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا از نگاه AFC

مهدی پورپاکار

کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در گزارشی به 5 گل لحظه آخری در لیگ قهرمانان آسیا اشاره کرده است.

صاحب‌خبر -

طرفداری- فوتبال ورزشی هیجان انگیز و غیر قابل پیش بینی است به طوری که طی چند دقیقه سرنوشت بازی تغییر می کند و لحظات دراماتیکی را رقم می زند.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی، 5 گل خاطره انگیز و دراماتیک در لیگ قهرمانان آسیا را مرور کرده که در این بین بازی 2 فصل پیش پرسپولیس و الجزیره امارات نیز دیده می شود. لیست گل های خاطره انگیز به شرح ذیل است:

1. گل کوکی یونکورا در بازی چونبوک موتورز کره جنوبی - گامبا اوزاکای ژاپن در مرحله یک هشتم نهایی (16 سپتامبر 2015)

پس از تساوی بدون گل در بازی رفت، بازی برگشت از حساسیت بیشتری برخوردار بود. چونبوک خیلی سریع با یک پنالتی از حریف پیش افتاد و کار را برای میزبان سخت کرد اما تیم میزبان بازی را به تساوی کشاند و همه چیز به نیمه دوم کشیده شد.

پس از شروع نیمه دوم گامبا اوزاکا از حریف پیش افتاد و تا حدودی کار صعود را تمام کرد ولی چونبوک با فشاری که بر حریف آورد در دقیقه 88 بازی را به تساوی کشاند و عملا فاصله ای با صعود نداشت و گمان می رفت که تکلیف تیم صعود کننده مشخص شده است. ولی در یک غافلگیری کوکی یونکورا در دقیقه 93 دروازه تیم مهمان را گشود و استادیوم خانگی گامبا اوزاکا را منفجر کرد.

بازیکنان جونبوک موتورز شادی بازیکنان چونبوک موتورز پس از صعود به مرحله یک چهارم نهایی

2. گل کوون کیونگ وون در بازی الاهلی امارات - الهلال عربستان در مرحله نیمه نهایی (20 اکتبر 2015)

دو تیم در زمین الهلال به تساوی 1-1 دست پیدا کردند و همین امر، بازی برگشت این دو تیم را هیجان انگیزتر می کرد. در نیمه اول بازی برگشت، الاهلی با دو گل راهی رختکن شد و کار صعود خود را بسیار راحت کرد اما با شروع نیمه دوم شرایط برای الاهلی بسیار عجیب پیش رفت.

الهلال در دقایق 51 و 64 بازی را به تساوی کشاند و به دلیل قانون گل زده در خانه حریف، روش دفاعی را در دستور کار خود قرار داد. امید های الاهلی کمرنگ و کمرنگ تر می شد تا این که در دقیقه 95 کیونگ وون، بازیکن کره ای تیم الاهلی، از فاصله ای دور شلیک خود را روانه دروازه الهلال کرد و الاهلی را برای اولین بار در تاریخ این باشگاه، به فینال لیگ قهرمانان آسیا رساند.

شادی بازیکنان الاهلی شادی بازیکنان الاهلی بعد از صعود به فینال

3. گل هائو جونمین در بازی شاندونگ چین - سیدنی استرالیا در مرحله یک هشتم نهایی (25 می 2016)

در اولین مرحله از دور حذفی لیگ قهرمانان آسیا در سال 2016، تیم شاندونگ به مصاف سیدنی استرالیا رفت. در بازی رفت شاندونگ علاوه بر از دست دادن یک پنالتی موقعیت های زیادی را هدر داد و دو تیم به تساوی 1-1 رضایت دادند. بازی برگشت در استرالیا و ورزشگاه خانگی سیدنی اف سی بود و شرایط نیز برای صعود این تیم استرالیایی مهیا بود.

 سیدنی خیلی زود و در دقیقه 2 بازی به گل رسید اما مهمان عقب ننشست و 10 دقیقه بعد کار را به تساوی کشاند. در ادامه سیدنی در دقیقه 46 نیمه دوم گل بعدی را به ثمر رساند و تحت فشار حملات شاندونگ قرار گرفت. در یکی از حملات شاندونگ، اندرسون به ناچار بازیکن حریف را متوقف کرد و ضمن اخراج خود در دقیقه 76، یک پنالتی نیز به تیم حریف تقدیم کرد.

در کمال ناباوری این پنالتی توسط دروازه بان مهار شد و سیدنی در یک قدمی صعود قرار گرفت. اما در دقیقه 89 هائو جونمین، تعویض طلایی تیمش شد و گل زیبایی را وارد دروازه سیدنی کرد تا شاندونگ به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.

شادی بازیکنان شاندونگ چین شادی بازیکنان شاندونگ پس از صعود به مرحله یک چهارم نهایی

4. سید جلال حسینی در بازی پرسپولیس ایران - الجزیره امارات در مرحله یک هشتم نهایی (14 می 2018)

پرسپولیس در سالی که فینالیست لیگ قهرمانان آسیا شد به اولین تیمی که در مراحل حذفی برخورد کرد، الجزیره امارات بود. الجزیره امارات توانست با برد 3-2 در بازی رفت تا حدی خیال خود را بابت صعود راحت کند اما آن ها ورزشگاه 100 هزار نفری آزادی را فراموش کرده بودند.

نیمه اول بازی برگشت بدون گل به پایان رسید و این موقعیتی حساس را برای پرسپولیس به وجود آورده بود. در دقیقه 63 احمد نوراللهی توانست پرسپولیس را 1-0 جلو بیندازد که با احتساب نتیجه رفت، پرسپولیس با قانون گل زده در خانه حریف صعود کند اما در دقیقه 70 رومارینیو جواب گل پرسپولیسی ها را داد و کار صعود پرسپولیس را سخت تر کرد.

اما کاپیتان با تجربه پرسپولیس، توانست درام داستان آن شب آزادی را رقم بزند و 100 هزار نفر را برای جشن صعود آماده کند. جلال حسینی در دقیقه 89 گل پیروزی بخش پرسپولیس را به ثمر رساند و در ادامه از ارکان اصلی فینالیست شدن سرخپوشان در آن فصل لیگ قهرمانان آسیا بود.

شادی بازیکنان پرسپولیس بعد از صعود به دور بعدی بازی ها شادی بازیکنان پرسپولیس پس از صعود به دور یک چهارم نهایی

5. عبدالرحمان قریب در بازی الاهلی عربستان - پاختاکور ازبکستان در مرحله گروهی (20 می 2019)

به نظر می رسید پاختاکور بعد از 9 سال بتواند از مرحله گروهی صعود کند و تا رسیدن به این هدف خود تنها دو دقیقه فصل داشت.

در گروه عجیب و سخت D تیم هایی نظیر پرسپولیس و السد نیز حضور داشتند و در آخرین بازی مرحله گروهی، همه تیم ها شانس صعود داشتند. بازی آخر گروهی بین تیم ها پاختاکور ازبکستان و الاهلی عربستان تا دقیقه 92 با تساوی 1-1 دنبال می شد تا اینکه عبدالرحمان از خستگی تیم مهمان استفاده کرد و تیمش را 2-1 پیش انداخت و لحظه دراماتیک لیگ قهرمانان فصل قبل را به وجود آورد. با احتساب این نتیجه، الاهلی به همراه السد به دور حذفی لیگ قهرمانان آسیا صعود کردند.

عبدالرحمان قریب شادی عبدالرحمان قریب پس از صعود تیمش به مرحله حذفی

 

ویدیو این 5 گل 

 

 

 

نظر شما