شناسهٔ خبر: 40225648 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هوش مصنوعی زمان پایان ویروس کرونا را مشخص کرد

تیم تحقیقاتی از کشور سنگاپور با استفاده از هوش مصنوعی توانستند تا به زمان تقریبی پایان شیوع ویروس کرونا دست پیدا کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشمندان اخیرا تصمیم گرفتند تا برای یکی از بزرگ‌ترین سوالات دوران شیوع ویروس کرونا پاسخی پیدا کنند و آن را با مخاطبین در میان بگذارند. آن‌ها تلاش کردند با استفاده از هوش‌های مصنوعی و علم فناوری زمان پایان نسبی بیماری کرونا در جهان را تخمین بزنند. سیستم پیشبینی آن‌ها از مدل ریاضیات SIR پیروی می‌کند که برای محاسبه میزان شیوع و بهبود یک بیماری را مورد بررسی قرار می‌دهد.

اطلاعات کامل از زمان پایان شیوع ویروس کرونا

محققان دانشگاه فناوری و طراحی STUD سنگاپور مدل هوشمند خود را با داده‌های به دست آمده از میزان سرایت بیماری، آزمایشات و تلفات حول محور ویروس کرونا تغذیه کرده‌اند. پس از انجام بررسی‌های لازم این تیم تحقیقات زمان پایان شیوع ویروس کرونا در دنیا را ماه دسامبر شناسایی کرده‌اند. با این حال طبق اطلاعات این تیم تحقیقاتی، زمان پایان ویروس کرونا در هر کشور متفاوت است. به عنوان مثال تیم محققان مذکور پیشبینی کرده‌اند که بیماری کرونا تا ماه ژوئن در استرالیا با پایان خود مواجه می‌شود در حالی که این اتفاق در ایتالیا تا ماه اکتبر نخواهد افتاد.

زمان احتمالی اتمام شیوع ویروس کرونا مشخص شد

محققین مورد نظر همچنین اعتراف کرده‌اند که اطلاعات و هوش‌مصنوعی مورد استفاده نمی‌توانند به صورت دقیق زمان اتمام شیوع ویروس کرونا را مشخص کنند. با این حال آن‌ها باور دارند که با پیروی از قوانین و برنامه‌های درست و عدم کنار گذاشتن قرنطینه خانگی در زمانی‌ نامناسب می‌توان احتمال تحقق نتیجه پیشبینی‌ها را افزایش داد. گفتنی است که بر اساس تجربیات دانشمندان، مشخص شده که شیوع ویروس‌ و بیماری‌ها به میزانی که در نظر می‌آید بی‌نظم نیست.

ویروس‌ها یک سری ریتم‌های مشخصی را در طی شیوع خود دنبال می‌کنند و به اوج انتقال‌شان می‌رسند. سپس بعد از دستیابی به نقطه اوج شیوع بیماری، با مرحله افول خود مواجه می‌شوند. اما باید توجه داشت که تمامی این مراحل و مدت طول کشیدن آن‌ها به نحوه رفتار افراد و برنامه‌ریزی کشورهای مختلف بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: واتساپ برای بازنشر پیام‌ها محدودیت اعمال کرده است

انتهای پیام/

نظر شما