شناسهٔ خبر: 40152431 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کاهش حساسیت‌ها عامل رشد آمار مبتلایان به کرونا در اردبیل

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: سطح حساسیت‌ها نسبت به این ویروس منحوس پایین آمده و برخی از مردم به روال عادی زندگی خود برگشته‌اند و همین مساله باعث رشد جهشی آمار مبتلایان شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل، بهروز ندایی در جلسه ستاد کرونای استان با ابراز نگرانی از وضعیت روبه رشد آمار ابتلای به کرونا، اظهار کرد: متاسفانه حساسیت‌ها نسبت به رعایت اصول مراقبتی کاهش یافته، در حالی‌که خطر این ویروس همچنان در استان و کشور به قوت خود باقی است و سلامت مردم بویژه گروه‌های پرخطر در معرض تهدید است. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل افزود: این بیماری تنها با رعایت اصول مراقبتی، فاصله اجتماعی و اجتناب از مراودات و ترددهای غیرضرور قابل کنترل و پیشگیری است و بی‌توجهی برخی از شهروندان باعث رشد جهشی آمار مبتلایان شده است. 

در این جلسه سید عبدالله طباطبایی، دادستان اردبیل نیز تداوم اطلاع رسانی، آموزش و تبلیغات در خصوص کرونا را خواستار شد و گفت: سطح حساسیت‌ها نسبت به این ویروس منحوس پایین آمده و برخی از مردم به روال عادی زندگی خود برگشته‌اند. 

طباطبایی با قدردانی از کادر درمانی و تلاش‌گران عرصه بهداشت و سلامت استان، از مردم خواست از اجتماعات و تراکم جمعیتی که در هفته‌های گذشته در دستگاه‌های قضایی افزایش یافته پرهیز کنند.

گفتنی است؛ براساس اعلام ستاد کرونای استان اردبیل، در روز گذشته با توجه به یافته‌های آزمایشگاهی، ۴۵ مورد جدید کرونا در استان شناسایی شده که با احتساب آن شمار مبتلایان کوید۱۹ در استان از ابتدای شیوع به ۲۱۸۵ نفر رسید.

از این تعداد تاکنون ۱۷۰۲ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند و از تعداد ۱۴۴ نفر بستری در مراکز درمانی استان تعداد ۳۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و متاسفانه روز گذشته یک مورد فوتی ناشی از کرونا ثبت شده است.

انتهای پیام/3463/

نظر شما