شناسهٔ خبر: 40141572 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هفت‌صبح | لینک خبر

شلیک به پای مامور پلیس برای فرار از دستگیری

صاحب‌خبر -

دو سارق حرفه‌ای که در چهارشهر تحت تعقیب بودند، در یک عملیات پلیسی دستگیر شدند و یکی از سارقان برای فرار از دستگیری،‌ پلیس را هدف گلوله قرار داد. سرهنگ کارآگاه علی گودرزی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت گفت: ساعت ۱۰شب هشتم اردیبهشت‌ماه سال جاری وقوع تیراندازی منجر به مصدومیت در محدوده ستارخان، خیابان فرزانه از طریق مرکز فرماندهی و کنترل پلیس آگاهی به اداره یکم مبارزه با سرقت مسلحانه پلیس آگاهی اعلام شد.

*** نخستین سرنخ از دزدان مسلح
با حضور کارآگاهان اداره یکم در محل و بررسی‌های میدانی مشخص شد، واحد گشت کلانتری ۱۳۷ نصر هنگام گشت‌زنی به یک دستگاه موتورسیکلت بنلی پارک ‌شده در مقابل یک ساختمان پنج‌ طبقه مظنون شده است که با استعلام صورت گرفته توسط ماموران، مشخص شد پلاک نصب‌شده روی موتور بنلی، سرقتی بوده و این پلاک متعلق به یک دستگاه موتورسیکلت هوندا ۱۲۵ است که دوروز قبل در همان محدوده سرقت شده و گزارش سرقتش نیز در نزد پلیس بود. سرهنگ گودرزی افزود: ماموران کلانتری مشاهده کردند، دومرد ۲۵ساله از همان ساختمان خارج و سوار بر موتورسیکلت شدند که بلافاصله دستور توقف موتورسیکلت را اعلام کردند.

*** شلیک سارقان مسلح به پلیس
گودرزی با اشاره به اینکه متهمان با ایجاد جو‌سازی و سروصدا موتورسیکلت را رها و از محل متواری شدند، گفت: یکی از ماموران به تعقیب آنان پرداخته که ناگهان یکی از مظنونان با کشیدن اسلحه کمری پای مامور را مورد هدف قرار می‌دهد و به‌صورت پیاده از محل جرم فرار می‌کند. کارآگاهان در ادامه تحقیقات میدانی خود و با مراجعه به محل خروج آنان دریافتند متهمان، سارق منزل هستند که با تخریب در ورودی آپارتمانی واقع در طبقه سوم همان ساختمان، به آن وارد شده و تعدادی اموال با ارزش مانند طلاجات و وجه نقد مال‌باخته را به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال سرقت کرده‌اند.

به گفته پلیس، کارآگاهان در گام بعدی از تحقیقات درباره مالک موتورسیکلت به‌جا مانده در صحنه درگیری، او را به هویت اصغر شناسایی کردند و در ادامه مشخص شد وی صاحب یک فروشگاه موتورسیکلت در محدوده میدان گمرک است. در تحقیقات صورت‌گرفته از اصغر، مالک موتورسیکلت اظهار داشت: موتورسیکلت را در اواخر بهمن‌ماه سال گذشته به‌صورت قولنامه‌ای به شخصی به نام حمید ۲۶ساله فروخته‌ام. این مقام انتظامی‌ تصریح کرد: با به‌دست آمدن این سرنخ کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی دریافتند، حمید یکی از مجرمان حرفه‌ای است و ۲۴فقره سابقه کیفری در زمینه سرقت منزل در سال‌های گذشته در پرونده‌اش دارد.

این مقام انتظامی ‌پلیس پایتخت عنوان کرد: با به‌دست آمدن این اطلاعات، مخفیگاه حمید در محدوده جنوب تهران شناسایی شد و در ادامه تحقیقات همدست دیگر وی به نام فرید ۲۵ساله دارای ۳۰فقره سابقه سرقت منزل نیز شناسایی شد. با در اختیار گذاشتن اطلاعات به بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران دستور دستگیری سارقان صادر شد. در ۱۹ اردیبهشت‌ماه سال جاری در یک عملیات پلیسی هر دوسارق دستگیر شدند و در بازرسی بدنی از فرید تعداد ۹فشنگ جنگی و از مخفیگاه وی یک دستگاه خودروی مزدا۳ کشف و متهمان به اداره یکم پلیس آگاهی انتقال یافتند.

در تحقیقات صورت‌گرفته از فرید، ضمن قبول تیراندازی منجر به مصدومیت مامور کلانتری، به سرقت منزل به اتفاق همدستش اعتراف کرد و اظهار داشت: ما با پرسه‌زنی در سطح شهر با انتخاب سوژه‌ها در ساعات سر شب با تخریب در ورودی منازل وارد ساختمان شده و گاوصندوق و اموال با ارزش مانند وجه نقد و طلاجات را سرقت و در صورت لزوم از اسلحه استفاده می‌کردیم. سپس اموال را به مالخر می‌فروختیم.

معاون جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: کارآگاهان در ادامه تحقیقات پلیسی خود با بررسی‌های سیستمی ‌یافتند که فرید و حمید به اتهام سرقت منازل از شهرهای تبریز، همدان، قم و تهران تحت تعقیب پلیس بودند که با انجام تحقیقات تکمیلی به ده‌ها فقره سرقت منزل در شهرهای اعلامی ‌معترف شدند و در بررسی‌های بیشتر مشخص شد، سارقان از خودروهای ب‌ام‌و، مزدا۳، فولکس‌واگن، پژو۴۰۵ و پراید۱۱۱ در سرقت منازل شهر‌های دیگر استفاده می‌کردند.

تلاش‌های ماموران در اداره یکم منجر به دستگیری عامل ایراد جراحت به مامور کلانتری و انهدام باند سرقت منزل در تهران و شهرهای مختلف شد. متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای تحقیقات تکمیلی، کشف کلت کمری، دستگیری خریداران اموال مسروقه و شناسایی شاکیان در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی قرار دارند.

نظر شما