شناسهٔ خبر: 40114157 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تذکر رئیس فدراسیون کشتی در مورد یک کشتی‌گیر/ هادی از جام تختی وارد چرخه می‌شود؟

طبق چرخه انتخابی تیم ملی، مدعی سنگین وزن تیم ملی کشتی آزاد باید در مسابقات قهرمانی کشوری استارت کارش را بزند، اما رئیس فدراسیون خلاف این نظر را دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، پرویز هادی به عنوان نفر اول انتخابی تیم ملی سال گذشته، صاحب دوبنده وزن 125 کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی 2019 نورسلطان بود اما آسیب دیدگی از ناحیه کمر، باعث شد این ورزشکار در روزهای نزدیک به اعزام، از حضور در مسابقات جهانی انصراف دهد و به همین دلیل نفر دوم این وزن که یدالله محبی بود، روانه قزاقستان شد.

محبی هرچند در مسابقات جهانی صاحب مدال نشد و سهمیه هم نگرفت، چند ماه بعد از رقابت‌ها با توجه به مثبت اعلام شدن آزمایش دوپینگ 2 تن از کشتی گیران سنگین وزن، در جایگاه پنجم قرار گرفته و صاحب سهمیه المپیک شد. همین جابه‌جایی، سکوی سومی جهان را نیز از آن تیم ملی ایران کرد.

با توجه به اینکه پرویز هادی نتوانست با وجود همه شایستگی‌هایش، روانه نورسلطان شود و امروز جزو کشتی گیران دو دسته اول (صاحب مدال در وزن المپیکی، صاحب سهمیه) نمی‌شود، در گروه مدعیان دسته سوم (بدون مدال و بدون سهمیه) قرار گرفته و باید در مسابقات قهرمان کشوری کشتی بگیرد.

با این وجود رئیس فدراسیون کشتی معتقد است که در مورد کشتی گیری مثل پرویز هادی که ملی پوش ایران بوده و صرفا به دلیل آسیب دیدگی از حضور در مسابقات انصراف داده است، باید شرایط ویژه‌ای در نظر گرفت تا بتواند همانند یدالله محبی که صاحب سهمیه المپیک شده، از مسابقات جام تختی وارد چرخه انتخابی تیم ملی شود.

با این حال هنوز در این خصوص تصمیم نهایی اتخاذ نشده و علیرضا دبیر به انستیتو پیشنهاد داده که در مورد کشتی گیری مثل پرویز هادی که تا پیش از مصدومیت، به واقع یکی از شانس‌های اصلی کسب مدال در مسابقات جهانی نورسلطان محسوب می‌شد، مانند کشتی گیران پِلَن دوم عمل شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما