شناسهٔ خبر: 40074690 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هفت‌صبح | لینک خبر

تکذیب افزایش جرم و درگیری های خانوادگی در دوران کرونا

صاحب‌خبر -

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از کاهش ۱۰ درصدی تماس های مردمی مبنی بر درگیری های خانوادگی در دوران کرونا خبر داد و گفت: اخبار مربوط به افزایش جرم و جنایت به ویژه درگیری های خانوادگی در این دوران صحت ندارد.

به گزارش ایسنا، سردار کیوان ظهیری با اشاره به اینکه تمامی مأموریت‌های پلیسی که در سطح شهر تهران انجام می‌شود ورود به آنها در ابتدا بر عهده پلیس پیشگیری است، اظهار داشت: مأموریت‌های پلیس ۱۱۰ ، حضور در صحنه‌های جرم، کنترل تصادفات، جمع آوری معتادان و … از جمله مأموریت‌ها و عملیات‌های پلیس پیشگیری است که در ابتدا به آنها ورود می‌کند بعد هر کدام را به پلیس تخصصی ارجاع می‌دهد.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت افزود: می‌توانم بگویم که تمام ماموریت‌هایی که بر عهده پلیس قرار دارد به نحوی بر عهده پلیس پیشگیری هم است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود در دوران کرونایی آمار جرم و جنایت به ویژه درگیری‌های خانوادگی بیشتر شده آیا این مطلب را تأیید می‌کنید یا خیر گفت: اصلاً چنین چیزی صحت ندارد تماس‌های مردمی با مرکز فوریت‌های پلیس(۱۱۰) از ابتدای سال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته، به عنوان مثال تماس‌هایی که مربوط به درگیری‌های خانوادگی بودند نسبت به سال قبل ۱۰ درصد کاهش داشته است.

سردار ظهیری با اشاره به تعداد تماس‌های گرفته شده با مرکز فوریت‌های پلیسی(۱۱۰) بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۳۱۵ هزار و ۵۷۲ تماس با مرکز فوریت‌های پلیس گرفته شده که از این تعداد ۳۱۰ هزار و ۹۵۷ مورد آن عملیاتی شده است.

براساس گزارش سایت پلیس، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در پایان خاطرنشان کرد: بیشتر تماس‌ها با مرکز فوریت‌های پلیسی در مورد نیاز به پلیس در محلی خاص بوده است یعنی فردی ماشین خود را بد پارک کرده و مانع رفت و آمد اهالی شده و اهالی آن محل با پلیس تماس گرفته و خواستار مداخله پلیس شدند که بعد از این موضوع بیشترین تماس‌ها مربوط به نزاع و درگیری است.‌

نظر شما