شناسهٔ خبر: 40066180 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هفت‌صبح | لینک خبر

دستگیری سارقان خودروهای شهرک غرب

صاحب‌خبر -

دو سارقی که به خاطر شرایط کرونا جزو کسانی بودند که توانستند مرخصی بگیرند و آزاد شوند در شمال تهران دست به سرقت‌های سریالی خودرو‌های پراید می‌زدند. سردار کیوان ظهیری رئیس پلیس پیشگیری تهران در خصوص این پرونده گفت: از چندی قبل ماموران درجریان سرقت‌های خودرو و لوازم داخل خودرو در منطقه سعادت آباد قرار گرفتند که تیمی از ماموران برای دستگیری دزدان وارد عمل شدند.

وی افزود: ماموران کلانتری ۱۳۴ شهرک غرب با اقدامات فنی و پلیسی خیلی زود یکی از سارقان را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند و وسایل سرقتی زیادی از مخفیگاه سارق جوان به دست آوردند و در ادامه مالخر این سارق سابقه دار نیز در منطقه سرآسیاب دستگیر شد. سردار ظهیری ادامه داد: این مالخر وسایل سرقتی را به قیمت خیلی ارزانتری خریداری می‌کرده است.

همچنین همدست این سارق که با یکدیگر در زندان آشنا شده بودند در محل زندگی‌اش دستگیر شد. رضا، سارق ۲۳ ساله که برای مصارف اعتیادش دست به سرقت می‌زد درباره سرقت‌هایش می‌گوید: قبل از عید امسال به دلیل شرایط کرونا و این که جرمم سبک بود از زندان آزاد شدم و دوباره دست به سرقت زدم.

او که قبل از این هم به دلیل سرقت دستگیر شده بود درباره نحوه سرقت‌هایش می‌گوید: یک سوئیچ پراید همراهم بود و با آن خودرو‌های پراید مدل قدیمی را هدف سرقت قرار می‌دادم. او که به قول خودش از هم‌محلی‌هایش سرقت را یاد گرفته، درباره دلیل سرقت‌هایش می‌گوید: به شیشه اعتیاد دارم و همین موضوع باعث شده که دزدی کنم.

همچنین دیگر همدست او که تقریبا هم سن هستند با یکدیگر در زندان آشنا شده‌اند و سرقت‌ها را انجام می‌دادند. او در اعترافاتش می‌گوید: از ۱۷ سالگی سرقت می‌کردم پنج ساله بودم که پدر و مادرم از هم طلاق گرفتند، هفت ساله بودم که پدرم ازدواج کرد و به دنبال زندگی خودش رفت و بعد از آن ۹ ساله بودم که مادرم ازدواج کرد و من این وسط تنها ماندم.

پیش مادربزرگم زندگی می‌کردم و چون وضع مالی خوبی نداشتم سرقت را فقط یاد گرفتم. او درباره علت دستگیری آخرش که در زندان با همدستش آشنا می‌شود می‌گوید: در تاکسی اینترنتی کار می‌کردم و خلاف را کنار گذاشته بودم تا این‌که شب سرقت بعد از کار به یک قهوه‌خانه رفتم که در آن جا بعد از کشیدن قلیان یکی از دوستانم که در زندان با هم آشنا شده بودیم به سراغم آمد و خواست با هم در خیابان دور بزنیم .

در مسیر ناگهان گفت داخل خانه کسی نیست صبر کن تا دزدی کنیم، من در شرایط قرار گرفتم وگرنه نمی‌خواستم دزدی کنم. بعد صاحبخانه رسید و زنگ زد به پلیس و زندانی شدم. در زندان با همدستم آشنا شدم و تصمیم گرفتیم پراید و لوازمش را بدزدیم و به فروش برسانیم که باز دستگیر شدم. کلا ضبط و باند خودرو می‌دزدیدم و آن قدر زیاد است که حسابش از دستم خارج شده! سردار کیوان ظهیری رئیس پلیس پیشگیری تهران در خصوص این پرونده گفت: این دو فرد بعد از تفهیم اتهام روانه زندان شدند.

نظر شما