شناسهٔ خبر: 40031573 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

اعتراف حزب‌الله به اشتباهی بزرگ

حزب‌الله لبنان ماموریت خود را آزادسازی سرزمین و حمایت از آن در برابر تجاوزهای مستمر اسرائیل دانست و تاکید کرد، پس از رفیق حریری مرتکب اشتباه بزرگی شده و وضعیت پولی کشور را بررسی نکرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از ایسنا :  محمد رعد، رئیس فراکسیون "وفاداری به مقاومت" در پارلمان لبنان اظهار کرد: ماموریت حزب‌الله پس از آزادسازی اراضی اشغال شده در سال ۲۰۰۰ حفظ ارزش‌ها بود و امروز ماموریت ما در میان این حجم بزرگ از فشارها، مقاومت است که در نوع خود یک پیروزی محسوب می‌شود.

رعد گفت: چالش، امروز از طریق هدف گرفتن فضای مقاومت و فشار بر آن به واسطه تحریم‌های مالی و اقتصادی و تلاش برای خشکاندن منابع سازنده گروه‌ها به منظور مقابله با خطر دشمن رو به گسترش است.

رئیس فراکسیون "وفاداری به مقاومت" افزود: دشمن اسرائیلی با وجود تمام آنچه به دست آورده، امروز از ارتقای توانمندی‌های حزب‌الله وحشت‌زده شده است، مقاومت غافل نیست و اسرائیل هرگز نخواهد توانست از معادله توازن ترس رهایی یابد.

این نماینده پارلمان لبنان در ادامه گفت: گروه بزرگی از احزاب در کابینه حضور دارند و ما از ابتدا گفتیم که این کابینه شبیه به تیم سیاسی ما نیست اما آماده همکاری با آنها هستیم، برخی احزابی که در کابینه با طرح اقتصادی موافقت کردند، به نشست بعبدا رفته و بحث و گفت‌وگوها درباره جزئیات را آغاز کردند.

او ادامه داد: قدرت محرکه سیاست‌های اقتصادی در دوره رفیق حریری، نخست وزیر فقید وجود داشت و ما در راس مخالفان این سیاست‌ها بودیم اما پس از ترور حریری کشور در آستانه فروپاشی قرار گرفت و ما تلاش کردیم کشور را متحد کنیم و حتی با دشمنانی که قصد کشتن ما را داشتند، همکاری کردیم.

رعد افزود: حزب‌الله در مرحله پس از رفیق حریری مرتکب اشتباه شد و آنچه را درباره وضعیت پولی کشور گفته می‌شد، بررسی نکرد.

این نماینده پارلمان  لبنان در پایان گفت: با احترام به تمامی کارشناسان اقتصادی که در گذشته به خطرها و تهدیدهای موجود پرداختند، باید بگویم ما نیز خطرات را احساس کردیم اما هیچ کس به ما یک طرح آماده و برنامه‌ریزی شده برای حرکت بر اساس آن نداد.

وی تاکید کرد: اگر هدف از سرنگونی کشور نابود کردن حزب‌الله است که این یک فاجعه است اما اگر هدف از اشاره به سرنگونی کشور گرفتن امتیازی از حزب‌الله است، علنا می‌گویم کسی نمی‌تواند هیچ امتیازی از ما بگیرد.

 

برچسب‌ها:

نظر شما