شناسهٔ خبر: 40016262 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اضافه شدن حسن یزدانی از مرحله سوم به چرخه انتخابی تیم ملی کشتی

کشتی گیری که در وزن المپیکی به مدال جهانی رسیده باشد، از مرحله سوم به چرخه انتخابی تیم ملی کشتی اضافه خواهد شد و این موضوع درباره حسن یزدانی صدق می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، بعد از اعلام رسمی تعویق یک ساله المپیک، فدراسیون کشتی اعلام کرد که پکیج انتخابی تیم ملی در حال نهایی شدن است و با تاکید رئیس فدراسیون در نشست خبری اخیرش، این فرآیند در سال المپیک اجرایی خواهد شد.

با توجه به چند مرحله ای بودن مسابقات انتخابی تیم ملی، از آن به عنوان «چرخه» یاد می شود که مشخصا برای سه دسته کشتی گیر (با مدال جهانی سال گذشته، بی مدال و با سهمیه المپیک) و چگونگی ورودشان به این چرخه، تعاریف مجزا تعیین شده است. 

طبق این تعاریف، کشتی گیران مدعی هر کدام از یک مرحله وارد چرخه خواهند شد که مدال دار جهانی در وزن المپیکی، از مرحله سوم موظف به حضور در مسابقات تعریف شده است.

استارت این چرخه نیز با مسابقات قهرمان کشوری زده خواهد شد و پس از آن کشتی گیران باید در جام تختی کشتی بگیرند و مرحله بعد، حضور در جام بین المللی است.

با توجه با این تعریف در کشتی آزاد، تنها حسن یزدانی در وزن المپیکی مدال گرفت و او تنها آزادکاری است که از مرحله سوم به چرخه انتخابی تیم ملی اضافه خواهد شد.

بهنام احسانپور، یونس امامی و علیرضا کریمی هر سه در اوزان غیرالمپیکی به مدال رسیدند و رضا اطری و یدالله محبی نیز کشتی گیرانی هستند که سهمیه المپیک را در جهانی نورسلطان به دست آوردند که آنها نیز با شرایط خاصی وارد چرخه خواهند شد.

در کشتی فرنگی نیز علیرضا نجاتی و محمدعلی گرایی در دو وزن المپیکی مدال جهانی گرفتند و امیر قاسمی منجزی نیز صاحب سهمیه المپیک شد.



انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما