شناسهٔ خبر: 40015747 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

مهم‌ترین ماده غذایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

تخم‌مرغ یکی از محبوب‌ترین غذاهای مردم در سراسر جهان است. اگرچه زیاده‌روی در مصرف تخم‌مرغ مضر است، اما در حد تعادل و نیاز بدن می‌تواند فواید زیادی داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از انتخاب، تخم‌مرغ فوایدی قابل توجه دارد که شاید مهم‌ترینشان تقویت سیستم ایمنی بدن است. فقط یک تخم بزرگ تقریباً یک‌چهارم (۲۲٪) از RDA سلنیوم را تشکیل می‌دهد، ماده مغذی که به پشتیبانی سیستم ایمنی بدن و تنظیم هورمون‌های تیروئید کمک می‌کند. به همین دلیل است که مخصوصاً بچه‌ها باید تخم‌مرغ بخورند. اگر کودکان و نوجوانان به اندازه کافی سلنیوم دریافت نکنند، می‌تواند بیماری‌هایی را ایجاد کند.

مصرف تخم مرغ می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. کلسترول LDL به عنوان کلسترول "بد" شناخته شد زیرا ذرات LDL مولکول‌های چربی خود را به دیواره شریان‌ها منتقل می‌کنند و باعث تصلب شرایین می‌شوند. در مقابل، ذرات HDL می‌توانند مولکول‌های چربی را از دیواره‌های شریان جدا کنند.

فقط یک تخم مرغ نیمرو بزرگ  تقریباً ۱۸٪ از ویتامین B۲ مورد نیاز بدن شما را تامین می‌کند که به آن ریبوفلاوین نیز گفته می‌شود. این فقط یکی از ۸ ویتامین B است که به بدن کمک می‌کند مواد غذایی را به سوخت تبدیل کند، که به نوبه خود برای تولید انرژی استفاده می‌شود، و آن را به عنوان غذایی عالی برای انرژی روزانه تبدیل می‌کند.

ویتامین‌های پیچیده B برای پوست سالم، مو، چشم و کبد نیز ضروری هستند. علاوه بر ویتامین B۲، تخم مرغ سرشار از B۵ و B۱۲ است که به اطمینان از عملکرد صحیح سیستم عصبی و همچنین تقویت قدرت عضلات کمک می‌کنند. دو آنتی‌کسیدان موجود در تخم‌ها - لوتئین و زاکزانتین - دارای اثرات محافظتی مهمی روی چشم هستند. آنتی‌اکسیدان‌ها خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا و آب مروارید را کاهش می‌دهند که از مهم‌ترین دلایل اختلال در بینایی و نابینایی در سالمندان است.

تخم مرغ یکی از معدود منابع طبیعی ویتامین D است که برای سلامتی و استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها بسیار مهم است. این کار در درجه اول با کمک به جذب کلسیم انجام می‌شود.

نظر شما