شناسهٔ خبر: 40011514 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

یک ماجرا با دو روایت

روایت‌های متفاوتی از ماجرای پرواز شماره ۵۸۷۲ شرکت هواپیمایی وارش نقل می‌شود که شبکه خبر برای روشن شدن ماجرا این موضوع را از دو منبع پیگیری کرده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
قائم مقام انتظامی سازمان نظام پزشکی در ارتباط با شبکه خبر گفته برخورد محترمانه‌ای با دکتر خائف انجام نشده است این درحالی است که معاون بازرگانی شرکت هواپیمایی وارش گفته برخورد کاملاً قانونی بوده و بر اساس قوانین مقابله با کرونا بوده است.
قائم مقام انتظامی سازمان نظام پزشکی در ارتباط با شبکه خبر گفت: خانم دکتر خائف که از تهران عازم بوشهر بوده، سوار هواپیما می‌شود و با مشاهده این که فاصله اجتماعی رعایت نشده است به مهماندار تذکر می‌دهد، اما بعد از مدتی با برخورد غیر محترمانه از سفر وی جلوگیری می‌کنند.
وی گفت:این متخصص بیهوشی که در ردیف دوم نشسته بوده است محترمانه به مهماندار می‌گوید چرا فاصله رعایت نمی‌شود گویا مهماندار همکاری می‌کند، اما سر مهماندار به خانم دکتر می‌گویند شما ناقل هستید؟ اما او جواب می‌دهد من ناقل نیستم، اما پس از چند دقیقه گارد حفاظتی هواپیما خانم دکتر را با رفتار غیرمحترمانه به بیرون می‌فرستند. حتی کاپیتان هم حاضر نشده با دکتر صحبت کند و بعد پزشک را به زور و با برخورد توهین آمیز به خارج از هواپیما هدایت کرده اند.
 
<div id="video-display-embed-code_286218" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/794917/286218?width=400&height=300"></script></div>

اما شرکت هواپیمایی وارش روایت دیگری دارد.
معاون بازرگانی شرکت هواپیمایی وارش از انتشار خبر نا صحیح ممانعت کادر پرواز از سوار شدن مسافر در پرواز تهران- بوشهر، از رسانه‌ها انتقاد کرد.
خدا کرمی در گفتگوی تلفنی با برنامه پیگیری شبکه خبر با بیان اینکه در پرواز تهران- بوشهر روز شنبه، مسافر (متخصص بیهوشی) که به صورت عادی و بدون داشتن هیچگونه علائم ابتلا به بیماری کرونا سوار هواپیما شده بود، افزود: این مسافر مشکوک به بیماری کرونا، با هماهنگی خدمه پرواز و خلبان از هواپیما خارج شد.
معاون بازرگانی شرکت هواپیمایی وارش در ادامه افزود: بر اساس مقررات و دستورات وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا، خدمه پرواز موظف به انجام دستورات این ستاد هستند.
معاون بازرگانی شرکت هواپیمایی وارش گفت: پس از این جریان و زمانیکه سایر مسافران شاهد این قضیه بودند، مسافر اعلام کرد که بیماری کرونا ندارد و شوخی بیش نبوده است.

نظر شما