شناسهٔ خبر: 39981068 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

سعید دقیقی:

چهره‌هایی زیادی در فوتبال ایران اسیر دلال‌ها شدند/ خانواده‌ها به راحتی اعتماد نکنند

مسئول پروژه‌های عمرانی فدراسیون فوتبال گفت: چهره‌های زیادی بودند که اسیر دلال‌ها شدند و از طریق آن‌ها لطمه خوردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، جلسه هیئت مدیره فدراسیون فوتبال برای بررسی آیتم‌های اساسنامه جدید و همچنین اصلاح اساسنامه قدیمی از ظهر امروز آغاز شده و تا بعد از افطار ادامه خواهد داشت. سعید دقیقی در حاشیه جلسه مقابل خبرنگاران اظهار کرد: مسئله برخورد با دلال‌ها در فوتبال ایران به امروز ارتباط ندارد و از سال‌های گذشته که پول زیادی وارد فوتبال ما شد، فضایی برای عده‌ای فراهم کرد که از این فضا سوءاستفاده کنند.

وی افزود: متأسفانه بسیاری از فوتبالی‌ها، مدیران و خانواده‌های ما عاملی برای آماده شدن فضا برای سوءاستفاده این عده (دلال‌ها) شدند. البته این را بگویم که دلالی فقط مربوط به فضای ورزش نیست و اگر در کشور ما یک بررسی شود در خیلی مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی موضوع دلالی به شکل خاص خودش وجود دارد.

مشاور عمرانی فدراسیون فوتبال درباره اینکه درخواست وزیر ورزش با ارسال نامه به وزیر اطلاعات برای برخورد با دلالی را دارد نشان می‌دهد اوضاع پیچیدگی خاصی دارد، تصریح کرد: چون ورزش روح پهلوانی و جوانمردی است، با روح دلالی و مسائل خارج از اخلاق، منافات دارد. به اعتقاد بنده کاری بوده که باید سال‌های قبل پیگیری می‌شد، اما حالا هم جای تشکر دارد که وزیر ورزش این کار را انجام داد. از روز اولی که این اتفاق رخ داد، نیاز بود که سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی وارد این حوزه شوند. اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات قطعا باید این موضوعات را دقیق‌تر جلو ببرند، چون خیلی‌ها با این مسئله درگیر هستند. من گزارش‌های زیادی را می‌خوانم یا در استان خودمان می‌بینم.

وی ادامه داد: فوتبال آنقدر جذاب است که حتی در رده‌های پایه خانواده‌ها برای اینکه فرزندشان وارد فوتبال شود، خیلی از مسائل فرهنگی و تحصیلی کودکانشان را به دست فراموشی می‌سپارند. آن‌ها خام عده‌ای می‌شوند که از این جذابیت سوءاستفاده می‌کنند و عاملی می‌شوند تا کودک از راهی که باید رشد و استعدادش به درستی شناسایی شود، خارج می‌شود و استعدادش به سمتی می‌رود که او را از مسیر زندگی خارج می‌کند.

دقیقی در مورد اینکه همیشه کل گویی در مورد دلالی بوده و مثالی مطرح نشده، تأکید کرد: این وظیفه من نیست که این‌ها را بگویم. خود من در 15، 16 سالی که فوتبال بازی کردم، شاید فقط یک بار ایجنت داشتم و همیشه این خودم بودم که موضوعات قراردادم را پیگیری می‌کردم. شاید موضوعاتی بود و دلیلی داشت که خودم به واسطه تحصیلاتی که داشتم، می‌فهمیدم و موضوعات قراردادی را درک می‌کردم. مشکلی که در آن زمان بود و خوشبختانه اکنون وضعیت تحصیلی فوتبالیست‌های ما بهتر شده، این بود که نمی‌دانستند چگونه قرارداد امضا کنند و بسیاری از این ناتوانی سوءاستفاده می‌کردند. همین مسئله عاملی می‌شد که بسیاری از چنین فضایی سوءاستفاده کنند.

وی در واکنش به اینکه نمونه عینی به چشم خود دیده، خاطرنشان کرد: ببینید خیلی راحت است که فوتبال ایران را در 15، 20 سال اخیر بررسی کنید. خیلی چهره‌ها بودند که به واسطه عدم شناخت و عدم استفاده از توانمندی‌ها، اسیر دلال‌ها شدند و با وجود استعداد بالا خیلی زود از فوتبال کنار رفتند.

انتهای پیام/4048/

نظر شما