شناسهٔ خبر: 39976388 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

اخبار کرونا در ایران/آبادان قرنطینه کامل شد

سخنگوی علوم پزشکی اهواز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۶مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در خوزستان شناسایی شد که با احتساب این موارد مجموع مبتلایان به چهار هزار و ۴۵۹ نفر افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس:وع مبتلایان به چهار هزار و ۴۵۹ نفر افزایش یافت.

وی افزود: موارد جدید به تفکیک شهرستان شامل اهواز ۷۱ مورد‌، اندیمشک ۳ مورد، ایذه ۱ مورد، باغملک ۶ مورد، باوی ۱۳ مورد، مسجد سلیمان ۵ مورد،بهبهان ۱ مورد، حمیدیه ۳ مورد، دشت آزادگان ۱ مورد، شوشتر ۱۵ مورد، کارون ۱۶ مورد، ماهشهر ۴مورد، دزفول ۲۳مورد، شوش ۵ مورد، رامهرمز ۷ مورد و رامشیر۲ مورد بوده است.

سخنگوی علوم پزشکی اهواز عنوان کرد: در طول ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۱۱ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در خوزستان جان باختند تا فوت شدگان به ۲۹۰ مورد برسد.

وی افزود: در حال حاضر ۵۲۰ بیمار در بیمارستان‌های استان تحت درمان هستند و خوشبختانه سه هزار و ۶۴۹ بیمار با تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمان پس از بهبودی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

31 بیمار مشکوک به کرونا در قم بستری شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: از 38 نفر بیمار مراجعه کننده به مراکز درمانی قم با تشخیص کرونا 31 نفر بستری شدند.

محمدرضا قدیر ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی 24 ساعت گذشته و منتهی به بیست و یکم اردیبهشت ماه، 38 نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا و یا مشکلات حاد تنفسی پذیرش شدند.

وی یادآور شد:31 نفر از این تعداد در بخش های بیمارستان ها بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: در شبانه روز گذشته ، 19 نفر از کل بیماران بستری در بخش‌ها پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.

وی گفت: در حال حاضر 150 نفر مشکوک به کرونا در قم بستری بوده که 50 نفر آنها بدحال هستند.

آبادان قرنطینه کامل شد

به منظور قطع زنجیره کرونا ادارات و بانک‌های شهرستان آبادان تا آخر هفته تعطیل اعلام شد و ‌کریدورهای ورودی آبادان از سمت اهواز و ماهشهر مسدود و تحت تدابیر سختگیرانه تردد قرار گرفت

به نقل از روابط عمومی فرماند‌اری آبادان، با دستور سید زین العابدین موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان و در راستای کمک به قطع زنجیره ی بیماری کرونا تمام ادارات (به غیر از بخش‌های خدماتی و درمانی و عملیاتی) و بانکهای شهرستان آبادان تا آخر هفته جاری تعطیل اعلام شد.

‌موسوی در این باره با اشاره به اهمیت خود قرنطینگی شهروندان‌ گفت:از همه ی مردم آبادان تقاضا داریم با اجتناب از انجام سفر غیر ضروری و رفت و آمد در سطح شهر، با ماندن در منزل به قطع زنجیره‌ی انتشار این بیماری کمک کنند.

وی با بیان اینکه به منظور جلوگیری از ورود شهروندان شهرستانهای تعطیل شده از فردا ورودی آبادان از دو نقطه اهواز و ماهشهر تا پایان هفته مسدود خواهد شد، از همه اهالی سایر شهرها خواست که در طول تعطیلات به آبادان سفر نکنند.

موسوی با بیان اینکه در این مدت بازرسی‌های لازم توسط کمیته اجرایی در سطح شهرستان تشدید خواهد شد، تصریح کرد: در پایان هفته نیز تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

شناسایی ۴۲ مورد جدید مبتلا به کرونا در کرمان/ ۵۷ نفر جان باختند
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از شناسایی ۴۲ مورد جدید مبتلا به کرونا در کرمان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی شفیعی بعدازظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با ارسال ۲۴۵ نمونه به آزمایشگاه‌های استان کرمان تست ۴۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته مثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ نفر از این افراد زن و ۲۲ نفر مرد هستند، افزود: از بین موارد جدید ۲۰ نفر از حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۱۳ نفر از حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، شش نفر از حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، یک نفر از حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و دو نفر هم از حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون ۹۶۸ نفر به صورت قطعی به این بیماری مبتلا شده‌اند.

شفیعی ادامه داد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک نفر به دلیل ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ در استان کرمان جان خود را از دست داد و بر این اساس مجموع جان باختگان ابتلاء به کووید ۱۹ در استان کرمان به ۵۷ نفر رسید.

وی در خصوص بهبود یافته‌ها هم گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۹ بیمار با علائم کووید ۱۹ از مراکز درمانی ترخیص شدند بنابراین مجموع بهبود یافته‌های این بیماری در استان از ابتدا تاکنون ۴۱۱ نفر است.

 

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کردستان ۱۸۲۳ نفر رسید
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ابتلای قطعی ۱۸۲۳ نفر از مردم این استان به کروناویروس تا ظهر امروز یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزین رضاعی ظهر امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه‌های جمعی کردستان آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این استان را اعلام کرد و گفت: شمار مبتلایان به این ویروس در کردستان به ۱۸۲۳ نفر رسید.

وی گفت: شهرستان‌های سقز ۴۰۳ نفر، سنندج ۵۰۸ نفر، بانه ۲۱۸ نفر، قروه ۱۴۹ نفر، دیواندره ۱۲۹ نفر، بیجار ۱۰۸ نفر، مریوان ۱۱۰ نفر، کامیاران ۸۷ نفر، دهگلان ۸۶ نفر و سروآباد ۲۵ نفر مبتلای قطعی به کروناویروس دارند.

وی بیان کرد: از ابتدا تاکنون تعداد کل آزمایشات انجام گرفته برابر ۵۴۲۷ نمونه است که از این تعداد ۱۸۲۳ مورد مثبت، ۳۳۹۷ مورد منفی و ۲۰۷ مورد اعلام نشده است.

رئیس دانشگاه افزود: متأسفانه ۱۳۳ نفر از مبتلایان به این ویروس شامل ۳۵ نفر در سقز، ۲۸ نفر در سنندج، ۱۹ نفر در قروه، ۱۹ نفر در بانه، نه نفر در کامیاران، نه نفر در بیجار، هفت نفر در مریوان، پنج نفر در دیواندره و دو نفر در دهگلان به دلیل ابتلاء به کرونا ویروس فوت شده‌اند.

رضاعی با اعلام ۹۹۴ بیمار بهبود یافته و اشاره به اهمیت مرحله‌ی اول غربالگری بیماری کرونا در روند پیشگیری و کنترل بیماری تا به امروز، گفت: اولویت در غربالگری مرحله دوم، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند بنابراین از مردم عزیز استان خواهشمندیم با پاسخگویی به شماره تماس ۴۰۳۰ با مراقبین سلامت و بهورزان همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

 

بهبودی ۲۲۳ بیمار کرونایی در استان بوشهر/ ثابت ماندن تعداد بیماران
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: در استان بوشهر مجموع بیمارانی که از کرونا رهایی یافته‌اند به عدد ۲۲۳ رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید کشمیری ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: با عدم اضافه شدن مبتلای جدید، تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز یکشنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه همچنان ۳۵۸ نفر است که از این تعداد ۲۰۳ مرد و ۱۵۵ زن هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند افزود: هم‌اکنون ۱۱۹ نفر تحت مراقبت خانگی قرار دارند و ۴ بیمار دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

جواب ۱۲۰ نمونه ارسال‌شده به آزمایشگاه منفی شد

کشمیری افزود: در روز گذشته ۱۲۰ نمونه توسط مراکز بیماری یابی در استان به آزمایشگاه تشخیص کووید ۱۹ ارسال شد که جواب همه این نمونه‌ها منفی بود.

وی ادامه داد: گسترش بیماریابی در مدیریت کرونا تأثیر بسزایی دارد اما رفت‌وآمدهای غیرضروری افراد در جامعه همچنان نگران‌کننده است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بابیان اینکه مردم باید از حضور در تجمعات بپرهیزند و فقط برای انجام کارهای ضروری در اجتماعات تردد کنند خاطرنشان کرد: رعایت نکردن دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توسط عده‌ای از مردم خطرناک است.

 

شناسایی ۵۷ مورد جدید ابتلا به کرونا در فارس/شیراز،مرودشت آباده بیشترین ابتلا به کرونا در استان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۵۷ بیمار جدید مبتلا به کروناویروس در فارس خبر داد.
به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عبدالرسول همتی اظهار داشت: از هزار و ۵۱۵ نمونه ارسالی به آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹ در سطح استان، ۵۷ مورد مثبت گزارش شده که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به چهار هزار و ۱۷۱ نفر رسیده است.

وی آمار بهبودیافتگان مراکز درمانی و ایزوله خانگی در استان را نیز سه هزار و ۶۱۷ نفر اعلام کرد و افزود: طی ۷۲ ساعت گذشته تاکنون، هیچ موردی از فوتی در استان گزارش نشده و آمار مرگ و میر ناشی از کروناویروس در فارس، ۹۸ نفر است.

همتی با اعلام بیماران شناسایی شده از ابتدای شیوع کرونا تا کنون به تفکیک شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از مجموع چهار هزار و ۱۷۱ مورد شناسایی شده، دو هزار و ۱۵ مورد مربوط به شیراز؛ مرودشت ۱۶۰ مورد؛ آباده ۱۳۳ مورد؛ اقلید ۹۲ مورد؛ استهبان ۸۹ مورد؛ خرم بید ۸۰ مورد؛ رستم ۶۸ مورد؛ کوار ۶۶ مورد؛ فیروزآباد و کازرون هر کدام ۵۵ مورد؛ کوه چنار ۵۴ مورد؛ ممسنی ۴۶ مورد؛ داراب و سپیدان هر کدام ۴۲ مورد؛ پاسارگاد ۴۱ مورد؛ زرقان ۳۵ مورد؛ لامرد ۳۴ مورد؛ ارسنجان ۳۱ مورد؛ قیروکارزین ۲۷ مورد؛ بوانات و سروستان هر کدام ۲۵ مورد؛ نی ریز ۲۴ مورد؛ مهر ۲۲ مورد؛ زرین دشت ۱۸ مورد؛ بیضا ۱۳ مورد؛ سرچهان ۱۰ مورد؛ فراشبند ۹ مورد؛ خرامه هشت مورد؛ بختگان هفت مورد بوده و مابقی مبتلایان نیز مربوط به دیگر دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز توصیه کرد: مردم با استفاده از ماسک در هنگام خروج از خانه، پرهیز از ترددهای غیرضرور و رعایت بهداشت فردی، از ابتلا به بیماری کووید۱۹ پیشگیری کنند


آمار مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی به ۵۹۵ نفر رسید
تعداد مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در خراسان جنوبی با شناسایی ۲ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ۵۹۵ نفر رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون از ۳ هزار و ۹۳۱ آزمایش انجام شده، ۳ هزار و ۳۳۶ نفر تست شان منفی و ۵۹۵ نفر جواب تست شان مثبت شد.

مهدی زاده افزود: از این تعداد ۵۴۶ بیمار از بیمارستان‌ها ترخیص شدند و ۵ نفر در بیمارستان‌ها بستری اند که حال عمومی یک نفر از این بیماران وخیم است.

وی با اشاره به شناسایی ۲ مورد جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ساعت گدشته از بین ۵۱ آزمایش انجام شده، گفت: نمونه‌های مثبت امروز مربوط به شهرستان بیرجند است.

مهدی زاده با اشاره به اینکه در ۲۴ساعت گذشته مورد فوت ناشی از ویروس کرونا در استان نداشتیم، افزود: تعداد فوت شدگان ناشی از ویروس کرونا در خراسان جنوبی همان ۴۴ نفر هستند.

وی غربالگری مرحله دوم این بیماری را ۳۷۸ هزار و ۵۸۳ نفر از افراد بالای ۱۵سال عنوان کرد.

کرونا در لرستان افزایشی شد

روند ابتلا به کرونا در لرستان دوباره خیز برداشته، به‌طوری‌که ۳۹ مورد جدید ابتلا به این بیماری طی ۲۴ ساعت گذشته در این استان ثبت‌شده‌ و دو نفر نیز جان باخته‌اند.
آمار شیوع کرونا در کوهدشت که ۸۵ کیلومتر با مرکز استان لرستان فاصله دارد در همین روزهای اخیر نیز بالا رفته‌است و در پنج‌شنبه گذشته ۲۵ نفر مبتلا شده‌اند.

 

شمار مبتلایان کرونا در کرمانشاه از مرز 2 هزار نفر گذشت

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا در استان کرمانشاه گفت: تعداد مبتلایان به کوید 19 در استان به 2 هزار و 37 نفر رسید که متاسفانه از این تعداد، 84 نفر جان باختند.

مهدی محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا، اظهار داشت: طی شبانه روز گذشته، 89 مورد بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی، که 11 مورد آن مربوط به بیماران بستری و 78 مورد نیز مربوط به بیماران سرپایی است.

وی افزود: با شناسایی بیماران جدید، تعداد مبتلایان به کوید 19 در استان کرمانشاه به 2 هزار و 37 نفر رسید که متاسفانه از این تعداد، 84 نفر جان باختند.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: از مجموع تعداد مبتلایان استان، 617 نفر جزو بیماران بستری و یک‌هزار و 420 نفر نیز جزو بیماران سرپایی هستند.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان تا امروز 3 هزار و 22 بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌‌های استان بستری شده‌اند، گفت: 2 هزار و 778 نفر از این تعداد ترخیص شده و 160 نفر نیز در حال حاضر در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

محمدی گفت: با انجام 431 نمونه آزمایش شده در روز گذشته، مجموع آزمایشات تشخیص کرونا ویروس در استان 9 هزار و 324 نفر رسیده است.

وی رفت و آمد غیرضروری هم استانی‌ها را دلیل افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا دانست و گفت: این بیماری همچنان در جامعه جولان می‌دهد و مردم باید دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

مبتلایان به کرونا در خوزستان به ۴۴۵۹ نفر رسید/ ۱۷۶ ابتلای جدید
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز از ۱۷۶ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در شبانه‌روز گذشته در استان خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی احسان پور ظهر امروز یکشنبه در خصوص آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان خوزستان، بیان کرد: طی شبانه‌روز گذشته، ۱۷۶ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در خوزستان شناسایی شد و با احتساب این موارد جدید، تعداد مبتلایان به چهار هزار و ۴۵۹ نفر در استان افزایش یابد.

وی افزود: این موارد جدید به تفکیک شهرستان‌ها؛ اهواز ۷۱ مورد، دزفول ۲۳ مورد، کارون ۱۶ مورد، شوشتر ۱۵ مورد، باوی ۱۳ مورد، رامهرمز ۷ مورد، باغملک ۶ مورد، مسجدسلیمان و شوش هر کدام ۵ مورد، ماهشهر ۴ مورد، اندیمشک و حمیدیه هر کدام ۳ مورد، رامشیر ۲ مورد و ایذه، بهبهان و دشت آزادگان هر کدام یک مورد بوده است.

احسان پور تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته متأسفانه ۱۱ بیمار مبتلا به کووید - ۱۹ در خوزستان جان باختند تا به این ترتیب شمار فوت‌شدگان به ۲۹۰ مورد در استان برسد.

وی در پایان گفت: در حال حاضر ۵۲۰ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان تحت درمان هستند و سه هزار و ۶۴۹ بیمار با تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمان پس از بهبودی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

 

مبتلایان به کرونا در خوزستان به ۴۴۵۹ نفر رسید/ ۱۷۶ ابتلای جدید
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز از ۱۷۶ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در شبانه‌روز گذشته در استان خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی احسان پور ظهر امروز یکشنبه در خصوص آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان خوزستان، بیان کرد: طی شبانه‌روز گذشته، ۱۷۶ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در خوزستان شناسایی شد و با احتساب این موارد جدید، تعداد مبتلایان به چهار هزار و ۴۵۹ نفر در استان افزایش یابد.

وی افزود: این موارد جدید به تفکیک شهرستان‌ها؛ اهواز ۷۱ مورد، دزفول ۲۳ مورد، کارون ۱۶ مورد، شوشتر ۱۵ مورد، باوی ۱۳ مورد، رامهرمز ۷ مورد، باغملک ۶ مورد، مسجدسلیمان و شوش هر کدام ۵ مورد، ماهشهر ۴ مورد، اندیمشک و حمیدیه هر کدام ۳ مورد، رامشیر ۲ مورد و ایذه، بهبهان و دشت آزادگان هر کدام یک مورد بوده است.

احسان پور تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته متأسفانه ۱۱ بیمار مبتلا به کووید - ۱۹ در خوزستان جان باختند تا به این ترتیب شمار فوت‌شدگان به ۲۹۰ مورد در استان برسد.

وی در پایان گفت: در حال حاضر ۵۲۰ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان تحت درمان هستند و سه هزار و ۶۴۹ بیمار با تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمان پس از بهبودی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

آمار بیماران کرونایی در کردستان به بیش از ۱۸۰۰ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از افزایش شمار مبتلایان قطعی به کرونا در کردستان به یک هزار و ۸۲۳ نفر خبر داد.

فرزین رضاعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: از ابتدای شیوع کروناویروس در استان تا پیش از ظهر امروز تعداد یک هزار و ۸۲۳ بیمار مبتلای قطعی شناسایی شده که بیشترین آمار مبتلا مربوط به سنندج است.

وی افزود: در شهرستان سقز ۴۰۳ نفر، سنندج ۵۰۸ نفر، بانه ۲۱۱ نفر، قروه ۱۴۹ نفر، دیواندره ۱۲۹ نفر، بیجار ۱۰۸ نفر، مریوان ۱۱۰ نفر، کامیاران ۸۷ نفر، دهگلان ۸۶ نفر و سروآباد ۲۵ نفر مبتلای قطعی به کروناویروس هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: از ابتدا تاکنون تعداد کل آزمایشات انجام گرفته برابر ۵ هزار و ۴۲۷ نمونه است که از این تعداد یک هزار و ۸۲۳ مورد مثبت، ۳ هزار و ۳۹۷ مورد منفی و ۲۰۷ مورد اعلام نشده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۳۳ نفر در استان بر اثر بیماری کرونا فوت شده‌اند افزود: این آمار نسبت به روز گذشته تغییری نداشته است.

رضاعی شمار جانباختگان بر اثر کرونا به تفکیک شهرستان را ۳۵ نفر در سقز، ۲۸ نفر در سنندج، در قروه و بانه در هر کدام ۱۹ نفر، در کامیاران و بیجار در هر کدام ۹ نفر، هفت نفر در مریوان، پنج نفر در دیواندره و ۲ نفر اعلام کرد که همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های مرتبط دفن شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پایان تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون ۹۹۴ نفر بیمار مبتلا به کرونا در استان بهبود یافته‌اند.

 

کرونا در هرمزگان| ۴۹ مبتلای جدید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ۴۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در این استان طی ۲۴ ساعت اخیر شناسایی شده که شمار کل مبتلایان به کویید ۱۹ را به ۱۳۱۲ نفر رساند.
حسین فرشیدی امشب در گفت‌وگو با بخش خبر سیمای مرکز خلیج فارس اظهار کرد: از زمان شیوع کرونا تاکنون ۲۶۶۶ نفر به‌عنوان بیمار حاد تنفسی در مراکز درمانی استان بستری شده‌‌اند که از این تعداد ۲۱۴۰ نفر پس از طی دوره‌ی درمان و بهبودی ترخیص شده‌اند.

وی افزود: از بین این بیماران هم‌اکنون ۸۳ نفر بستری هستند که ۴۷ نفرشان ایزوله، ۱۸ نفر در بخش آی‌سی‌یو و ۱۸ نفر هم در بخش‌های عادی تحت درمان قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد: تا امروز ۸۷۵۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کل استان هرمزگان انجام شده است که طی یک روز اخیر ۴۹ مورد جدید ابتلا به کرونا شناسایی شد و مجموع مبتلاشدگان در استان هرمزگان به ۱۳۱۲ نفر رسید.

فرشیدی همچنین عنوان کرد: از بین افراد مبتلاشده تاکنون ۴۰۶نفر پس از بهبودی از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌‌اند، ۸۳۳ نفر تحت مراقبت خانگی قرار دارند، ۲۲ نفر در مراکز تکمیل نقاهت‌گاه‌ها حضور دارند و هم‌اکنون ۲۱ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی گفت: دو مورد ابتلا در شهرستان سیریک از میان شهروندان این شهرستان بوده که از سفر خارجی برگشته بودند و پس از غربالگری و تست، ابتلای آن‌ها تشخیص داده شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: ۴۹ مبتلای جدید شامل ۳۸ مورد در بندرعباس، ۳ مورد در بندرلنگه، ۲ مورد سیریک، ۲ مورد قشم، ۱ مورد بندرخمیر، ۱ مورد میناب، ۱ مورد حاجی‌آباد و ۱ مورد در بستک بوده است.

 

آمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان از ۱۳۰۰ نفر گذشت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با مثبت شدن ۴۹ مورد دیگر در استان آمار مبتلاشدگان قطعی به کرونا در هرمزگان به ۱۳۱۲ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین فرشیدی یکشنبه شب در نشست با خبرنگاران در تشریح آمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا در استان هرمزگان، ۲ هزار و ۶۶۶ بیمار با تشخیص بیماری حاد تنفسی تاکنون بستری شده‌اند که ۲ هزار و ۴۱۰ نفر از این تعداد بهبود یافته‌اند و ۸۳ نفر همچنان بستری، ۴۷ نفر ایزوله، ۱۸ نفر در آی. سی. یو و ۱۸ نفر در بخش‌های عادی بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ۸ هزار و ۷۵۸ نفر به‌صورت سرپایی به‌دلیل مشکوک بودن به کرونا نمونه‌گیری شده‌اند که تنها ۱۳۱۲ مورد مثبت بوده است.

فرشیدی با بیان اینکه آمار فوتی‌ها در هرمزگان تا کنون ۳۰ نفر بوده است، عنوان کرد: تاکنون ۴۰۶ نفر بهبود و ترخیص شده‌اند، ۸۳۳ نفر تحت مراقبت خانگی هستند، ۲۲ نفر تکمیل درمان را سپری می‌کنند و ۲۱ نفر همچنان در بیمارستان بستری هستند.

وی عنوان کرد: تعداد ۴۹ نفر در استان در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده که ۳۸ نفر از شهرستان بندرعباس، ۱ نفر از حاجی آباد، ۱ نفر از بندرخمیر، یک نفر از میناب، یک نفر از بستک، ۲ نفر از سیریک، ۳ نفر از بندرلنگه و ۲ نفر از قشم به شمار آمار افراد مبتلا به کرونای مثبت جدید در هرمزگان اضافه شد.

فرشیدی اضافه کرد: بندرعباس با ۹۶۸، میناب با ۱۱۸، کیش با ۵۴، قشم ۴۶، حاجی‌آباد با ۴۴، بندرلنگه با ۳۰، رودان با ۲۰، پارسیان با ۱۲، بندر خمیر با ۹، بستک ۷، جاسک ۲ و سیریک با ۲ مورد؛ جزئیات روند توزیع ابتلاء به ویروس کرونا در استان هرمزگان است.

نحوه درمان زندانیان مبتلا به کرونا در خوزستان
اداره کل زندان‌های استان خوزستان در اطلاعیه‌ای، اقدامات این دستگاه را در مورد مقابله، پیشگیری از کروناویروس و همچنین درمان و رسیدگی به موارد مشاهده شده توضیح داد.

خبرگزاری ایسنا: اداره کل زندان‌های استان خوزستان در اطلاعیه‌ای، اقدامات این دستگاه را در مورد مقابله، پیشگیری از کروناویروس و همچنین درمان و رسیدگی به موارد مشاهده شده توضیح داد.

به نقل از اداره کل زندان‌های استان خوزستان در این اطلاعیه آمده است: "اداره کل زندان‌های خوزستان از اوایل اسفند ماه ۹۸ و همزمان با انتشار اخبار شیوع کرونا در کشور، به منظور صیانت از سلامت جسمانی زندانیان، کارکنان و پرسنل وظیفه و با توجه به اینکه زندان‌ها به عنوان مراکز پر جمعیت، همواره در معرض تهدید بیماری های فراگیر می باشند، ضمن تشکیل ستاد آگاه سازی کنترل و پیشگیری از ویروس کرونا و حسب دستور ریاست سازمان زندان‌های کشور با تعلیق تمامی فعالیت های اجتماع محور در زندان ها اقدامات گسترده ای به انجام رسانده است که از جمله می توان سلامت سنجی بدو ورود تمامی افراد، ضدعفونی تمامی اماکن زندان‌ها دو نوبت در روز، ایجاد قرنطینه های ۱۴ روزه برای افراد جدیدالورود، آموزش مستمر گروه های هدف، تهیه و در معرض دید قرار دادن پوستر و بنرهای آموزشی پیشگیری، تامین و توزیع رایگان ماسک – شیلد و دستکش برای گروه های هدف به میزان لازم، در دسترس قراردادن مستمر مواد ضدعفونی کننده دست، افزایش ساعات کار حمام ها، تشکیل گروه‌های همیار سلامت و بهداشت از بین زندانیان، تقویت هر سه وعده برنامه غذایی روزانه زندانیان و توزیع میوه های فصلی را مورد اشاره قرار داد.

همچنین حسب تدابیر ریاست معزز قوه قضائیه، اعزام به مرخصی حدود ۶۰ درصد زندانیان واجد شرایط با هدف فاصله گذاری اجتماعی آنان حتی در ایام تعطیل سال نو انجام پذیرفت که تا پایان اردیبهشت ماه تمدید گردیده و ارایه پیشنهاد عفو و آزادی قریب به ۲۰ درصد از محکومان زندان‌های استان نیز از جمله اقدامات این حوزه می باشد.

اخیرا و همزمان با افزایش آمار مبتلایان به کرونا در خوزستان در رفتارهای متقلبانه ویروس، که از سایر استان های کشور پیشی گرفته و در اخبار متعدد نیز مورد اشاره قرار گرفته است و به سبب گرمای هوا و ضرورت استفاده فراگیر از کولر در خوابگاه ها، تعدادی از زندانیان با علائم سرماخوردگی به بهداری زندان مراجعه نمودند که با حساسیت کادر پزشکی زندان و انجام آزمایشات لازم، تست آنان مثبت تشخیص داده شد که بلافاصله با هماهنگی مبادی ذیربط، کار قرنطینه و مراقبت های لازم برابر پروتکل های رسمی وزارت بهداشت در حال اجرا است و بحمدالله وضعیت عمومی افراد شناسایی شده بدون نیاز به بستری در مراکز درمانی بیرون زندان، روند بهبودی را طی می نمایند و نگرانی از این حیث در زندان‌ها وجود ندارد.

خاطرنشان می سازد به سبب تامین امنیت آحاد جامعه و شهروندان و لزوم برخورد قاطع با جرایم خاص و خشن، معدود ورودی هایی نیز به زندان‌ها در طول این ایام معرفی گردیده اند، از آنجا که طبق نظر کارشناسان امر بیماری با عدم وجود علایم مهم در افراد و ناقل بودن آنان همراه است، لذا احتمال شیوع بیماری از ناحیه متهمان ورودی به زندان حتی پس از طی دوران قرنطینه محتمل می باشد."

 


شناسایی ۶۸ بیمار مبتلا به کرونا در مازندران
در ۲۴ ساعته گذشته، ۶۸ بیمار جدید مشکوک کرونا در مازندران بستری شدند.

دکتر موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ،گفت:۲۴ ساعت گذشته ۶۸ بیمار جدید مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران، پذیرش و بستری و ۸۲ نفر ترخیص شدند.

او افزود: اکنون ۳۲۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه بستری اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به شهروندان توصیه کرد با رعایت اصول بهداشتی برای کاهش روند این بیماری تلاش کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما