شناسهٔ خبر: 39950270 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

آبی‌ها و سریال تکراری تغییرات زیاد

جدایی 5 بازیکن استقلال قطعی است/ باشگاه چه برنامه‌ای دارد؟

هرچند احمد سعادتمند اعلام کرده اسکلت و شالکه تیم را برای فصل آینده حفظ خواهد کرد اما تا اینجا جدایی دست‌کم 5 بازیکن قطعی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایللنا،سیاست باشگاه استقلال برای فصل آینده حفظ اسکلت و شاکله تیم است.در ابتدای لیگ نوزدهم جدایی حدود 15 بازیکن از این تیم حسابی سروصدا به پا کرد که ازجمله آن‌ها می‌شود به مهدی رحمتی،پژمان منتظری،الهیار صیادمنش، امید نورافکن،میثم تیموری،آیانداپاتوسی، گادوین منشا و ایسما گونکالوس،روح‌الله باقری، فرشاد محمدی مهر،آرمین سهرابیان، خسرو حیدری و طارق همام اشاره کرد.

امسال هم هرچند احمد سعادتمند اعلام کرده اسکلت و شالکه تیم را برای فصل آینده حفظ خواهد کرد اما تا اینجا جدایی دست‌کم 5 بازیکن قطعی است.اولین جداشده قطعی آبی‌ها برای فصل آینده  نیکلاس بودوروف است. مدافع بلغارستانی که با استقلال قرارداد 6 ماهه با امکان تمدید برای یک‌فصل دیگر داشت. این مدافع 33 ساله که در ترکیب اصلی استقلال جاافتاده بود، به دلیل پرداخت نشدن مطالباتش یک‌طرفه فسخ و از باشگاه به فیفا شکایت کرد.مرتضی تبریزی هم  آخر فصل قراردادش تمام می‌شود و ازآنجاکه عملکرد این بازیکن در استقلال خوب نبوده کادر فنی هم‌نظری روی حفظ  تبریزی ندارد دومین جداشده قطعی آبی پوشان است.

از طرف دیگر خود تبریزی تمایلی به ماندن در استقلال ندارد و تلاش او برای گرفتن رضایت‌نامه‌اش در نیم‌فصل مهر تأییدی بر این موضوع است.علی دشتی سومین بازیکنی است که باوجود داشتن قرارداد برای یک‌فصل نامش به‌عنوان یکی از جداشده‌های قطعی استقلال مطرح می‌شود. او در استقلال کارایی لازم را نداشت و به‌ندرت فرصت حضور در ترکیب به او داده شد. چیزی نمانده بود که دشتی هم در نیم‌فصل از استقلال جدا شود و در آخرین لحظه مجبور شد بماند. حتی در روزهایی که تیم کمبود بازیکن داشت دشتی نتوانست چه به‌عنوان دفاع راست و چه بال راست و حتی مهاجم  حضور مؤثری در ترکیب داشته باشد.

جالب اینکه هم دشتی و هم تبریزی هردو بهترین بازیکنان استقلال در بازی‌های دوستانه بودند!   محسن کریمی چهارمین بازیکنی است که طبق اخبار رسیده از باشگاه جدایی‌اش از جمع آبی‌ها قطعی است. در لیگ نوزدهم کریمی یکی از 3 سهمیه 25 سال استقلال محسوب می‌شد و غیبت‌های طولانی‌مدت او براثر مصدومیت تأثیر چندانی نداشت، اما برای فصل آینده کریمی همیشه مصدوم در سهمیه بزرگسال قرار می‌گیرد و اگر باشگاه بخواهد نام او را به لیست تیم اضافه کنند یکی از 18 سهمیه بزرگ‌سال استقلال از بین می‌رود.

جدا از این 4 بازیکن که جدایی آن‌ها قطعی شده، خبر می‌رسد که انتقال و فروش مهدی قایدی هم در پایان فصل قطعی است و باشگاه استقلال روی درآمد ارزی حاصل از فروش شماره 10 خودش از حالا حساب بازکرده است. تا اینجا جدایی 5 بازیکن استقلال قطعی است. حالا اگر بحث‌ها و اخبار مربوط به جدایی نفراتی چون هرویه میلیچ،محمد بلبلی و شیخ دیاباته هم درست باشد، آبی‌ها برای فصل آینده حدود 10 تغییرات خواهد داشت بازهم تعداد قابل‌توجهی می‌شود!

 

 

نظر شما