شناسهٔ خبر: 39938630 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

مهمان تکراری داریم، چه مهمانی!

از ابتدای سری چهارم «دورهمی» هر از گاهی شاهد حضور یک مهمان تکراری در برنامه بوده‌ایم، اما این تکرار در قسمت‌های اخیر برنامه به اوج خود رسیده است.

صاحب‌خبر -

روزنامه خراسان - مائده کاشیان: تقریبا ۲۰ روز پیش در همین صفحه، به بهانه وعده مهران مدیری برای تغییر در برنامه «دورهمی»، درباره نیاز جدی برنامه به اتفاقات و ایده‌های تازه نوشتیم، اما اکنون پس از گذشت این مدت همچنان خبری از تغییر و تحول نیست. حتی مهمانان متفاوت و جذابی که می‌توانستند بار یکنواختی برنامه را کم کنند، دیگر در «دورهمی» دیده نمی‌شوند و این برنامه پیش از علیرضا افتخاری، میزبان سه مهمان تکراری بوده است.

مهمان تکراری داریم چه مهمانی!

تکراری‌های متوالی

از ابتدای سری چهارم «دورهمی» هر از گاهی شاهد حضور یک مهمان تکراری در برنامه بوده‌ایم، اما این تکرار در قسمت‌های اخیر برنامه به اوج خود رسیده است. «دورهمی» به ترتیب جمعه ۱۲، چهارشنبه ۱۷ و پنج شنبه ۱۸ اردیبهشت میزبان هنرمندانی مانند میلاد کی‌مرام، پوریا پورسرخ و سیما تیرانداز بوده است که هر سه بازیگر، پیشتر در سال ۹۵ مهمان سری اول این برنامه بوده‌اند.

هرچند که محتوای گفتگو‌ها تغییراتی کرده و به طور مثال درباره مسائل شخصی بیشتر سؤال می‌شود یا تست جدید بازیگری مهران مدیری به آن اضافه شده است، اما به طور کلی سبک گفتگو با مدیری و حتی بعضی شوخی‌ها تکراری است و صحبت‌های چندان جدید یا متفاوتی مطرح نشده است. به ویژه این که بعضی چهره‌ها در طول ۴-۳ سال گذشته چه در زندگی شخصی و چه در زندگی حرفه‌ای خود، تغییر و تحول خاصی نداشته‌اند، بنابراین چهار سال برای این دسته از چهره‌ها زمان کمی به حساب می‌آید و حرف جدیدی برای گفتن ندارند.

مهمان تکراری داریم چه مهمانی!

۱۳ چهره تکراری در ۴۰ قسمت

تا به حال از مجموع ۴۰ برنامه «دورهمی» که از شب یلدا تا شب گذشته روی آنتن رفته، ۱۳ چهره، حضور تکراری در این برنامه داشته‌اند که این رقم برای ۴۰ قسمت عدد چشمگیری است. غیر از سه چهره‌ای که نام بردیم، شخصیت‌های دیگری مانند علی انصاریان، امید حاجیلی، مهران احمدی، گلاره عباسی، بهنام بانی، پژمان جمشیدی، برزو ارجمند، پژمان بازغی، محمدرضا علیمردانی و سروش صحت نیز در فصل اول «دورهمی» حضور یافته بودند و در سری چهارم برنامه دوباره با مهران مدیری به گفتگو نشستند. با این حساب می‌توان گفت، ۳۲ درصد از مهمانان سری چهارم «دورهمی»، تکراری بوده‌اند.

مهمانان ثابت «دورهمی»

جالب این جاست که ظاهرا بعضی چهره‌ها پای ثابت مهمانان «دورهمی» هستند، چون تا به حال سه بار در این برنامه حاضر شده‌اند! برزو ارجمند و پژمان بازغی، دو هنرمندی هستند که پیش از فصل چهارم، دو بار دیگر هم به این برنامه دعوت شده بودند. برزو ارجمند که سال ۹۵ مهمان اولین قسمت سری اول برنامه بود، در همان فصل دو بار در برنامه حاضر شد و مدتی پیش، برای سومین بار مهمان «دورهمی» بود. پژمان بازغی هم به جز ویژه‌برنامه یلدایی که سال ۹۸ پخش شد، اولین بار تابستان سال ۹۵ مهمان این برنامه شد و پس از آن برای بار دوم، اسفند سال ۹۶ به همراه همسرش مستانه مهاجر در این برنامه دیده شد.

مهمان تکراری داریم چه مهمانی!

علیرضا افتخاری اتفاق خوب «دورهمی»

علاوه بر تکراری بودن چهره‌ها، بعضی از مهمانان برنامه که در سری چهارم برای اولین بار به «دورهمی» آمدند، چهره‌هایی نبوده‎اند که کمتر در برنامه‌های تلویزیونی حاضر شوند به همین دلیل بیشتر شخصیت‌هایی که در این ۴۰ برنامه دیده شده‌اند، مهمانانی نبوده‌اند که مخاطب را غافلگیر کنند و می‌توان علیرضا افتخاری را جزو موارد استثنا دانست. سری چهارم «دورهمی» تا به حال بیشتر میزبان خواننده‌های کم‌سابقه، اما مشهور بوده که به تازگی حسابی گل کرده‎اند و مورد پسند مخاطبان جوان هستند، بنابراین حضور علیرضا افتخاری در این برنامه که قرار بود دیشب پخش شود، اتفاق خوبی است. علیرضا افتخاری در سال‌های اخیر کمتر در برنامه‌های تلویزیونی حاضر شده است و دعوت از او، از این نظر هم اهمیت دارد.

مهمان تکراری داریم چه مهمانی!

حضور پررنگ بازیگران و خوانندگان

برنامه «دورهمی» در دعوت از مهمانان، علاوه بر چهره‌های جدیدتر که تا به حال به این برنامه نیامده‌اند و کمتر در گفتگو‌های تلویزیونی ظاهر می‌شوند، به تنوع در گروه مهمانان هم نیاز دارد. بیشتر مهمانانی که به سری چهارم برنامه «دورهمی» دعوت شده‌اند، بازیگران و پس از آن خوانندگان بوده‌اند، اما به دلیل شیوع کرونا و اقتضای جریان روز، در دو قسمت از برنامه هم شاهد حضور کادر درمان در این برنامه بوده‌ایم. جذابیت تنها در بازیگران و خوانندگان خلاصه نمی‌شود، می‌توان از چهره‌های دیگری مانند ورزشکاران در رشته‌های مختلف، مجریان، آهنگ‌سازان و حتی شخصیت‌های سیاسی، دعوت کرد تا مهران مدیری به سبک خاص خودش گفت‌وگوی جذابی با آن‌ها داشته باشد.

نظر شما