شناسهٔ خبر: 39863421 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

«خبرنامه دانشجویان ایران» دستگیری دو دانشجوی شریف را بررسی کرد؛

ماجرای حمایت تشکل‌های یکبارمصرف از دو عضو رابط با منافقین +سند

در ایامی که به دلیل همه گیری ویروس منحوس کرونا مردم کشورمان علاوه بر جنگ با ویروس خطرناک و مقابله در مقابل تحریم های ظالمانه، شاهد از دست دادن عزیزانشان بودند،چند تن از دانشجویان دانشگاه شریف با ارتباط با رذل ترین دشنمان مردم ایران«منافقین» مشغول فعالیت های سری و خطرناک بودند تا از ایام تلخ کرونا هم سوء استفاده کرده و به مردم و مملکت ضربه بزنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران»؛در چند سال گذشته همواره دشمنان نظام اسلامی سعی داشتند با رخنه در دانشگاه ها و استفاده از فضای امن این محیط و با سوء استفاده از دانشجویان «گاها آگاهانه و بعضا ناآگاهانه» فعالیت هایی که قادر به انجام آن در محیط بیرون از دانشگاه ها نیستند را به دانشگاه ها بکشانند.تبدیل دانشگاه به فضای التهاب و تنش زا و کشاندن این التهاب به کف جامعه سناریویی بود که سالها در دستور کار قرار گرفت و هربار با هوشیاری اکثریت دانشجویان و نیروهای مسئول شکست خورد و یا مهار شد.

در ایامی که به دلیل همه گیری ویروس منحوس کرونا مردم کشورمان علاوه بر جنگ با ویروس خطرناک و مقابله در مقابل تحریم های ظالمانه، شاهد از دست دادن عزیزانشان بودند،چند تن از دانشجویان دانشگاه شریف با ارتباط با رذل ترین دشنمان مردم ایران«منافقین» مشغول فعالیت های سری و خطرناک بودند تا از ایام تلخ کرونا هم سوء استفاده کرده و به مردم و مملکت ضربه بزنند.

بنا به گفته غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه (در نشست خبری 16 اردیبهشت) در پاسخ به سوالی درباره بازداشت دو تن از دانشجویانی که به تازگی دستگیر و خبر آن نیز منتشر شده است گفت: «این افراد متاسفانه به گروه‌های ضد انقلاب به ویژه گروهک تروریستی منافقین وصل شده بودند و ارتباطاتی با آنها برقرار کرده بودند و تحت تعلیمات این گروهک به دنبال انجام اقدامات خرابکارانه در کشور بودند و یکسری اقدامات ایذایی نیز انجام داده بودند. در بازرسی از منازل آنها اقلام انفجاری کشف شد و ما به این موضوعات کار داریم. این توطئه دشمن بود که می‌خواستند در این شرایط کرونایی یک بلوایی ایجاد کننده که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان این توطئه خنثی شد.»

عده ای همواره از دستگیری دانشجو ناراضی و گلایه مندند اما آیا شغل و حرفه افراد می تواند مانع از اعمال قانون شود؟ آیا دانشجوی قاتل با بازاری قاتل فرق دارد ؟ در این رابطه نیز سخنگوی قوه قضائیه اینگونه توضیح داد: « در بازداشت افراد به حرفه و شغل افراد توجهی نداریم، این افراد (دو دانشجو) به گروه‌های ضد انقلاب متصل و با گروهک تروریستی منافقین ارتباط داشتند. آنها به دنبال اقدامات خرابکارانه در کشور بودند و اقدامات ایذایی هم انجام داده اند.»

سالهاست شوراهای صنفی محفل و محملی برای اقدامات سیاسی، غیر صنفی و ضدانقلاب شده اند، شوراهای صنفی دانشجویی به جای پرداخت به مسائل صنفی، خدمات رفاهی و آموزشی دانشجویان با اصرار فراوان و به شدت در حال پرداخت به مسائل کاملا متفاوت با آئین نامه ها و اساسنامه هایشان هستند و این موضوع هرگز باعث نشده که مسئولین ذی ربط با نظارت درست و بجا شوراهای صنفی را در مسیر واقعی خود قرار دهند.

همواره در چندسال اخیر این شوراها تبدیل به بلندگوی داخلی ضدانقلاب شده و خبرپراکنی های ضدانقلاب از این مسیر شروع می شود در ادامه استناد شبکه های معاند و ضدانقلاب به اخبار موجود در کانال شوراهای صنفی را مشاهده می کنید:

سرخط مشترک خبری شبکه های معاند با یرخی تشکل های دانشجویی

استناد شبکه های ضدانقلاب بی بی سی، ایران اینترنشنال و ... به تولیدخوراک خبری از شورای صنفی

«خبرنامه دانشجویان ایران» بارها و بارها نسبت به با وجود مواضع رادیکال و خلاف آیین‌نامه‌های تشکل‌های دانشجویی در تشکل های دولت ساخته مانند تادا و دانشجویان متحد هشدار داد، اما نه‌تنها برخورد یا تذکری در کار نیست بلکه با دیدارهای رسمی با وزیر مسئولین دو وزارت خانه متنبوع روز به روز مورد حمایت بیشتری قرار می گیرند.

در حالی که برخی از این تشکل‌ها از لحاظ پایبندی به قانون و سایر موارد مندرج در آیین‌نامه تشکل‌های دانشجویی در وضعیت مطلوبی نبودند، مواضع و شیوه‌های بعضا رادیکالی داشتند و از افراد معلوم‌الحالی در برنامه‌های خود استفاده می‌کردند، با وجود اعتراضات متعدد دانشجویان، کمتر برخوردی با این تشکل‌ها نشد و هیچ‌واکنش درخوری در دانشگاه‌ها با چنین رفتارهایی صورت نگرفت.

آنها که در پیگیری مطالبات‌شان در دانشگاه توفیقی نیافتند، حالا با صدور بیانیه‌هایی تند، به محکوم کردن حاکمیت در هر ماجرایی مشغولند، آنها با چشم بسته، رگبار انتقادات خود را در بیانیه‌هایشان می‌نویسند، اما نه به سهم خود در وضعیت کنونی اشاره دارند و نه حاضرند به اشتباهات خود اعتراف کنند.

این بار نیز این تشکل ها با پرداخت رادیکال به مسئله دستگیری دو دانشجوی مرتبط با منافقین همچون گذشته بلندگوی جریان ضدنظام شده اند.

این نخستین باری نیست که مجموعه‌های دانشجویی یکبارمصرف و دولت ساخته پای خود را از قوانین فراتر می‌گذارند و از خط قرمزها عبور می‌کنند؛ باید دید چه زمانی رویکرد وزارتخانه‌های دانشجویی تغییر خواهد کرد و قوانین جای مصلحت‌های سیاسی و جناحی را در امر نظارت بر تشکل‌ها خواهد گرفت.

نظر شما