شناسهٔ خبر: 39848153 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

سوالاتی درباره شیوع کرونا از چین

وزیر دفاع انگلیس مدعی شد سوالات متعددی درباره چگونگی شیوع ویروس «کووید۱۹» وجود دارد که چین باید پاسخگوی آنها باشد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس امروز (دوشنبه) مدعی شد سوالات متعددی درباره چگونگی شیوع ویروس «کووید۱۹» وجود دارد که چین باید پاسخگوی آنها باشد و در آینده نیز لازم است تحقیقی درباره نقش پکن در این همه‌گیری انجام شود.

اخبار بین الملل-والاس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا چین باید درباره سرعت خبر دادن به جهان درباره شیوع ویروس کرونا جواب پس دهد، گفت: «بله همینطور است».

وی توضیح داد: «زمان بررسی پس از واقعه درباره این موضوع نیز، پس از آن است که همه ما این [همه‌گیری] را تحت کنترل درآورده، از آن عبور کرده و اقتصادهایمان نیز به وضعیت عادی بازگشته است».

این مقام انگلیسی همچنین افزود: «لازم است چین درباره چیزهایی که [از شیوع کرونا] آموخته، کمبودهای آن و همچنین موفقیت‌هایش شفاف و رو راست باشد».

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز قبل مدعی شد که دلایل متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد منشأ ویروس کرونا، آزمایشگاهی در ووهان چین بوده است.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا نیز بامداد جمعه باز هم در نظری مخالف با جامعه اطلاعاتی آمریکا مدعی شده ویروس کرونا در آزمایشگاه «ووهان» ساخته شده است. 

اتهام‌زنی مقامات آمریکایی و انگلیسی به چین در حالی است که «اسکات موریسون» نخست‌وزیر استرالیا با رد ادعای آزمایشگاهی بودن ویروس جدید کرونا گفته هیچ اطلاعاتی که از ایده آزمایشگاهی بودن ویروس کرونا پشتیبانی کند در اختیار ندارند.

برآوردهای ویگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد حدود سه میلیون و ۵۶۶ هزار نفر در جهان به کرونا مبتلا شده‌اند، ۲۴۹ هزار نفر فوت کرده‌اند و یک میلیون و ۱۵۵ هزار نفر بهبود یافته‌اند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما