شناسهٔ خبر: 39844127 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

حوادث طرابلس پیام هشداری برای مقامات لبنانی

هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در لبنان حوادث طرابلس را پیام هشداری برای مقامات لبنانی توصیف کرد و افزود، اکنون باید به فکر مردم فقیر و گرسنه بود نه تسویه‌حساب.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

«یان کوبیچ» هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در لبنان به آشوب‌های دوشنبه شب (دیشب) و امروز طرابلس در شمال لبنان واکنش نشان داد.

اخبار بین الملل- بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، وی اعلام کرد، حوادث فاجعه‌بار طرابلس و دیگری میان عاملان تظاهرات‌ غیرمسالمت‌آمیز و ارتش لبنان که منجر به کشته شدن یک معترض و مجروحیت برخی افراد هر دو طرف شد، پیام هشدار به سران سیاسی در لبنان است.

کوبیچ ادامه داد: حالا زمان مناسبی برای تسویه‌حساب‌ها یا تعرض به بانک‌ها نیست بلکه زمانی است که باید حمایت ملموسی از اکثریت رو به رشد ناامید، فقیر و گرسنه در سرتاسر لبنان به عمل آید.

اعتراضات دوشنبه شب در شهر طرابلس لبنان با اقدامات خرابکارانه برخی معترضان به خشونت و درگیری میان ارتش و معترضان کشیده شد.

فرماندهی ارتش لبنان هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان اعتراضات در میدان «عبدالحمید کرامی» در شهر طرابلس شماری از اغتشاشگران و نفوذی‌ها دست به خشونت و آسیب زدن به اموال عمومی و خصوصی زدند».

ارتش لبنان امروز اعلام کرد، در درگیری‌های دیشب چهل نظامی از جمله شش افسر زخمی شده‌اند.

معترضان به اوضاع معیشتی امروز نیز به چند شعبه بانک در طرابلس حمله کردند و آنها را آتش زدند.

تظاهرات در لبنان که با شیوع کرونا متوقف شده بود، پس از لغو برخی اقدامات ویژه مقابله با کرونا و افزایش شدید قیمت دلار از سرگرفته شد.

 

نظر شما