شناسهٔ خبر: 39782168 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

میزبان‌های کشتی انتخابی المپیک 2020 معرفی شدند

تهران (پانا) - اتحادیه جهانی کشتی تکلیف میزبانی از 3 رویداد باقی مانده انتخابی المپیک توکیو را مشخص کرد.

صاحب‌خبر -

پس از شیوع کرونا، اتحادیه جهانی کشتی تمامی رویدادهای بین‌المللی این رشته ورزشی را لغو کرد تا تعیین تکلیف سهمیه‌های باقی مانده المپیک 2020 مبهم شود اما سرانجام شب گذشته اسامی میزبان‌ها در 3 قاره اعلام شد.

براساس اعلام اتحادیه جهانی، کشور چین یکبار دیگر به عنوان میزبان انتخابی المپیک در قاره آسیا انتخاب شد و میزبانی قاره اروپا هم به کشور مجارستان رسید. مراکش هم میزبانی از مسابقات انتخابی در قاره آفریقا را بر عهده خواهد داشت. همچنین بنابر جدولی که پیش از این طراحی شده بود، فینالیست‌های مسابقات انتخابی، جواز حضور در المپیک را بدست خواهند آورد.

تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران پیش از این هر کدام 3 سهمیه المپیک توکیو را بدست آورده بودند و در ادامه، ملی‌پوشان ایران باید برای کسب 3 سهمیه دیگر در هر دو رشته آزاد و فرنگی تلاش کنند.

در کشتی آزاد " رضا اطری ( 57 کیلوگرم)، حسن یزدانی (86 کیلوگرم) و یدالله محبی ( 125 کیلوگرم) " آزادکارانی هستند که برای ایران سهمیه گرفته‌اند و در مسابقات انتخابی باید ملی‌پوشان ایران در وزن‌های 65، 74 و 97 کیلوگرم برای کسب سهمیه روی تشک بروند.

اما در کشتی فرنگی، " علیرضا نجاتی ( 60 کیولگرم)، محمد علی گرایی ( 77 کیلوگرم) و امیر قاسمی ( 130 کیلوگرم) " تا به امروز سهمیه المپیک را بدست آورده‌اند و در وزن‌های 67، 87 و 97 کیلوگرم، فرنگی‌کاران ایران باید برای کسب سهمیه تلاش کنند.

نظر شما