شناسهٔ خبر: 39776425 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

علیرضا زالی:

باید کما فی السابق سطح شهر تهران را یک سطح شهر آلوده تلقی کنیم

موج نیوز

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: باید کما فی السابق سطح شهر تهران را یک سطح شهر آلوده تلقی کنیم؛ به خصوص سطوحی که در تماس فیزیکی مشترک بین شهروندان است، تلقی شود تا اینکه خلاف آن ثابت شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج، علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته 200 مورد جدید  در بخش عادی و 58 مورد در بخش ویژه بستری شده و 252 بیمار نیز ترخیص شدند.

وی ادامه داد: اگر ما آمار بستری‌ها در بخش عادی و ویژه را با 24 ساعت قبل مقایسه کنیم تقریبا با کاهش  1.7- دهم درصد روبه‌رو هستیم و در بخش مراجعان نیز با کاهش روبه‌رو بودیم.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران متذکر شد: بالغ بر 2 درصد در 24 ساعت گذشته کاهش اقامت بستری در تخت‌های بیمارستان داشته‌ایم.

زالی اضافه کرد: نسبت به روزهای گذشته با یک شیب نسبتا ملایم تری روبه کاهش در آمار تهران داشتیم اما باید این شرایط را کاملا شکننده تلقی کنیم و به دلیل ذات فریبکارانه، نوپدید بودن ویروس و نیز ماهیت خاص تموج و شناور بودن شرایط این ویروس، در مجموعه کلانشهرهایی مانند تهران باید بسیار مراقب بوده و احتیاط کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است به سرعت شرایط تغییر کند؛ الگوی بستری ما نسبت به 10 روز قبل تفاوت چشمگیری نداشته است؛ تعداد بیماران جدید که در بخش های ویژه بستری شدند حدود 2 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران افزود: آنچه مهم است اینکه تعدادی افراد ممکن است علائم بالینی نداشته باشند و این افراد به عنوان حاملین در سطح شهر به عنوان افرادی باشند که می‌توانند بیماری را منتقل کنند؛ بنابراین باید کما فی السابق سطح شهر تهران را یک سطح شهر آلوده تلقی کنیم؛ به خصوص سطوحی که در تماس فیزیکی مشترک بین شهروندان است، تلقی شود تا اینکه خلاف آن ثابت شود.

* تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم

زالی با بیان اینکه طبیعتا ما تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم، تصریح کرد: به دلیل اینکه هنوز شهر و استان تهران در زمره شهرهای پرمخاطره از نظر بحث اپیدمی تلقی می شود، طبیعتا تصمیم‌گیری درخصوص مشاغل پر خطر نیز از یک ملاحظات خاص شهر تهران برخوردار خواهد بود.

* باید گوشزد کنیم که این بیماری مطلقا رخ برنبسته است

وی ابراز داشت: اخبار پراکنده ای از حضورهای پر تجمع مردم در 48 ساعت گذشته در کنار و درون پارک‌ها  به خصوص بعد از افطار را داشتیم  و باید گوشزد کنیم که این بیماری مطلقا رخ برنبسته است و نباید فریب بخوریم و اگر باید فراز و فرود آماری روبه‌رو هستیم، این کاملا می تواند شکننده، ناپایدار و بی‌ثبات تلقی شود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران تاکید کرد: این به معنای عادی سازی شرایط نیست و این طور نیست که این بیماری به افول قطعی رسیده باشد. اگر شرایطی را بتوانیم فراهم کنیم که به مدت دو هفته میزان پذیرش بیمارستانی، میزان مراجعین و مجموعه شرایط بیمارستانی ما رو به تنزل باشد آن موقع می توانیم از یک ثبات بیشتر صحبت کنیم این باید حداقل دو هفته طول بکشد.

زالی افزود: از شهروندان خواهش می‌کنم کمافی السابق  ملاحظات بهداشتی را داشته باشند و از حضورهای غیرضرور خودداری کنند.

نظر شما