شناسهٔ خبر: 39725845 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

چین: آمریکا دست از دخالت در امور پکن بردارد

ایرنا : سخنگوی وزارت خارجه چین از آمریکا خواست با احترام گذاشتن به واقعیت و کنار گذاشتن تبکر و تعصب، دست از مداخله‌گری و انتشار گزارش‌های نادرست بردارد و به بهانه مذهب در امور داخلی این کشور دخالت نکند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا «گنگ شوانگ» روز چهارشنبه در نشست خبری روزانه خود در پکن افزود: کمیته بین المللی آزادی‌های مذهبی آمریکا همواره با تعصب سیاسی نسبت به چین، در سال های متوالی با انتشار گزارش های مختلف به سیاست های مذهبی چین حمله کرده است در حالی که موضوع این گزارش‌ها کاملاً اشتباه بود.

کمیته بین المللی آزادی‌های مذهبی آمریکا در گزارش سال ۲۰۲۰ خود از وضعیت آزادی مذهبی در چین انتقاد کرده است.

این مقام وزارت خارجه چین افزود: چین کشوری قانونمدار است و طبق قانون از آزادی مذهبی مردم حفاظت می‌کند اقوام مختلف در این کشور طبق قانون از آزادی مذهبی کامل برخوردارند.

او با اشاره به اینکه حدود ۲۰۰ میلیون تن از پیروان ادیان مختلف در چین زندگی می‌کنند گفت: بیش از ۳۸۰ هزار روحانی، پنج هزار و ۵۰۰ گروه مذهبی و بیش از ۱۴۰ هزار مکان مذهبی ثبت شده در چین فعالیت می کنند.

گنگ شوانگ تصریح کرد: سیاه‌نمایی‌های آمریکا علیه چین واقعیت را تغییر نخواهد داد در عین حال، چین هیچگاه اجازه دخالت در امور خود به بهانه مذهب را نخواهد داد.

واکنش چین به ایجاد آزمایشگاه بیولوژیک آمریکا در کشورهای دیگر

بعضی رسانه‌ها از ایجاد چند آزمایشگاه بیولوژیک در تعدادی از کشورهای استقلال‌یافته از شوروی سابق توسط آمریکا خبر داده اند سخنگوی وزارت خارجه روسیه چند روز پیش نسبت به ایجاد آزمایشگاه های بیولوژیک در کشورهای شوروی سابق توسط آمریکا ابراز نگرانی کرده بود بعضی رسانه‌های خارجی گزارش دادند این آزمایشگاه‌ها در حقیقت تحت رهبری آمریکا قرار دارند و طبق فرمان واحدهای وابسته به وزارت دفاع آمریکا، پروژه های مربوط به بیماری های خطرناک که در خاک آمریکا ممنوع هستند را مطالعه می کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست امروز خود ابراز امیدواری کرد آمریکا با مسئولیت شناسی به نگرانی جامعه جهانی و امنیت جانی و تندرستی مردم این کشورها اهمیت دهد و با اتخاذ تدابیر لازم، شک و تردید جامعه جهانی را رفع کند.

گنگ شوانگ در این مورد گفت: آمریکا چند آزمایشگاه بیولوژیک در کشورهای شوروی سابق ساخته است اما هیچ اطلاعی مربوط به نقش و درجه امنیت این آزمایشگاه به جهان نمی‌دهد مردم این کشورها و کشورهای همسایه از این وضعیت نگران هستند آنها شدیداً خواهان بسته شدن این آزمایشگاه‌ها هستند.

وی اظهار امیدواری کرد آمریکا با مسئولیت شناسی به نگرانی جامعه جهانی،  امنیت جانی و تندرستی مردم این کشورها اهمیت دهد و با اتخاذ تدابیر واقعی، شک و تردید جامعه جهانی را رفع کند.

 

نظر شما